Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 61

Ämne: SEST

  1. #41
    Med risk för att denna fråga är OT, så gör jag ett försök att slippa en egen tråd, kändes som att det fanns gott om kompetens här
    Måste man koppla in hojjen i datorer nu för tiden för att få en lägre tomgång? Hur låg tomgång kan man ha på en 2014 Street Bob
    utan att något tar skada? Går det att komma ner till 700 - 800rpm?
    Never ride faster than your guardian angel can fly

  2. #42
    Citat Ursprungligen postat av Adren Visa inlägg
    Med risk för att denna fråga är OT, så gör jag ett försök att slippa en egen tråd, kändes som att det fanns gott om kompetens här
    Måste man koppla in hojjen i datorer nu för tiden för att få en lägre tomgång? Hur låg tomgång kan man ha på en 2014 Street Bob
    utan att något tar skada? Går det att komma ner till 700 - 800rpm?
    Japp, enda sättet är via justering elektroniskt. Den GÅR att få ner till 800, men jag rekommenderar det inte. Dom vi testat på har fått problem med tillfälliga rusningar osv.....känns som att 900 är minsta varvtal som känns stabilt...

  3. #43
    Citat Ursprungligen postat av Båging Visa inlägg
    Japp, enda sättet är via justering elektroniskt. Den GÅR att få ner till 800, men jag rekommenderar det inte. Dom vi testat på har fått problem med tillfälliga rusningar osv.....känns som att 900 är minsta varvtal som känns stabilt...
    Precis det svar jag önskade, tack så fantastiskt mycket!
    Never ride faster than your guardian angel can fly

  4. #44
    V.I.B harly2006s avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    På en plats i skogen
    Inlägg
    422
    Tackad: 0

    Åk till Mectec eller pera Evensson i Tillberga..har själv varit där samt många kamrater alla är nöjda..har själv en NT 2006,1550, 108 hk samt 148 nm i vrid på hjulet och kör med Power vision...och Båging är duktig han med men det bli så långt att åka..från Ö-vik...Lycka till.obs min går mycket bra på alla varv..

  5. #45
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    206
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Bikerboy Visa inlägg
    Bänkningen ÄR utförd. Vet det, eftersom verkstadschefen gick in i datorn o kollade upp att den var gjord. Var med när han tog fram körningen som hörde till mitt regnr... Men som sagt, dom verkar inte speciellt duktiga på just dom grejorna.
    Jag kan nog ge dom en chans till, men det börjar bli tjatigt tycker jag.
    Borde ha lämnat hojen dagen innan, så den är kall innan den startas upp. Då kan dom omöjligt missa att den går taskigt då den är kall.
    En liten update...
    Lämnade återigen in hojen på Northbike här i Umeå. Enligt NB, så justerade dom nu in så att den får mer luft vid start. Och jag vet inte om det gjorde nån nämnvärd skillnad vid kallstart... Var precis ut o startade hojen då den nu stått i kallgarage i några dagar. Den hostar, bluddrar och går allmänt dåligt så snart jag nuddar gasen. Så kallstartsegenskaperna är fortfarande inte bra. Däremot så var jag o testkörde hojen i några mil direkt efter att jag hämtat hojen från NB, och den går märkbart bättre än innan med varm motor! Tyckte som sagt att den gick helt ok innan, men den känns klart mycket rappare på gasen nu. :-) Så nåt har dom ju gjort med hojen...
    Orkar inte bråka mer med NB ang kallstartsegenskaperna. Får helt enkelt ge mig till tåls tills motorn får lite arbetstemp.

  6. #46
    Tråkigt. Du har ju all rätt att kräva att cykel går bra i alla lägen.....det finns inga orsaker att den skulle gå dåligt i vissa register om det inte är mekaniska/elektroniska fel på den....

  7. #47
    Jag lämnade in min på Lindroths och nu går den bra


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  8. #48
    Citat Ursprungligen postat av druttkasken Visa inlägg
    Jag lämnade in min på Lindroths och nu går den bra
    Och så här ser två tabeller dom ändrat ut i, det översta är efter och den undre före i båda fallen. Några kommentarer någon?
    (Båda bilderna öppnas i nytt fönster)

    Air Fuel
    https://www.dropbox.com/s/0nfg18mkh0...rFuel.png?dl=0

    VE Front Cyl
    https://www.dropbox.com/s/7deisk6r7i...ntCyl.png?dl=0

  9. #49
    Enda jag reagerar över är A/F-tabellen som har satt lambdorna ur spel.... det är lite olika tänk runt det där, men personligen låter jag alltid lambdorna vara med och styra på låglastdelen. Enda området jag ibland deaktiverar lambdorna i är tomgång, dvs runt 30-50kpa upp till 1250rpm... resten får ligga kvar med styrning. Lambdorna gör ett kanonjobb när det gäller att hålla 14.6-14.7 på dellast.
    Väljer man att göra som dom gjort och stänga av dom, gäller det att ve-tabellerna är spot on.....
    Jag brukar normalt stänga ner lambdorna, mappa VE tills jag får det AF jag satt och när det stämmer bra, aktiverar jag lambdastyrningen igen. Man ska också veta att det finns en adaptiv funktion. Den lär sej VE sakta, men den funktionen sätts helt ur spel om du deaktiverar lambdorna....

    VE-tabellen ser jag inget onormalt i. Jämn och fin med rimliga värden överallt....

    Mvh /Båging

  10. #50
    Citat Ursprungligen postat av Båging Visa inlägg
    Enda jag reagerar över är A/F-tabellen som har satt lambdorna ur spel.... det är lite olika tänk runt det där, men personligen låter jag alltid lambdorna vara med och styra på låglastdelen. Enda området jag ibland deaktiverar lambdorna i är tomgång, dvs runt 30-50kpa upp till 1250rpm... resten får ligga kvar med styrning. Lambdorna gör ett kanonjobb när det gäller att hålla 14.6-14.7 på dellast.
    Väljer man att göra som dom gjort och stänga av dom, gäller det att ve-tabellerna är spot on.....

    Mvh /Båging
    Hur ser man att lambdorna är satta ur spel?


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  11. #51
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av druttkasken Visa inlägg
    Hur ser man att lambdorna är satta ur spel?


    Skickas från min iPhone via Tapatalk
    V
    Värderna i tabellen ligger utanför smalbands sondens arbetsområde.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  12. #52
    V.I.B Klings avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Färingsö
    Inlägg
    331
    Tackad: 0
    Är det bara supertuner som gäller när man vill ha lite extra krut?
    Jänkarna verkar rätt inne på thundermax..
    http://www.thunder-max.com
    Tänkte även passa på att byta kammar till andrews eller hammer performance
    Tycker den som heter jackhammer 570 låter lovande.
    http://www.hammerperf.com/xlvalvetrain.shtml
    Senast redigerat av Kling den 2015-01-03 klockan 02:14.
    Sportster 48! 👊

  13. #53
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av Kling Visa inlägg
    Är det bara supertuner som gäller när man vill ha lite extra krut?
    Jänkarna verkar rätt inne på thundermax..
    http://www.thunder-max.com
    Tänkte även passa på att byta kammar till andrews eller hammer performance
    Tycker den som heter jackhammer 570 låter lovande.
    http://www.hammerperf.com/xlvalvetrain.shtml
    Köper man en ny hoj med exempelvis luft o buller då skall man ha en SEST till och då för max ett par tusen extra, Alla former av piggy system är uteslutet men vill man gå ett steg längre och till det bättre väljer man ThunderMax som ersätter UCUn helt inklusive smalbandslambdorna till "själv" justerande system med bredbandslambdor, Den fysiska installationen är ganska enkel men kräver mer än bas kunskap innan den sköter sig själv, det som märks mest är bättre gasrespons (snabbare processor) fast man får komma ihåg att boxen i sig är inget trim i sig utan största fördelen är att du kan byta avgasystem kammar luftfilter eller va du nu vill utan risk då den som sagt är självjusterande och ger motorn alla förutsättningar att fungera som den skall, i mitt fall med turbo är den överlägset bra och är det nått jag kan rekomendera är det just ThunderMax.
    Senast redigerat av Lasse.S den 2015-01-03 klockan 10:07.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  14. #54
    V.I.B Klings avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Färingsö
    Inlägg
    331
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    Köper man en ny hoj med exempelvis luft o buller då skall man ha en SEST till och då för max ett par tusen extra, Alla former av piggy system är uteslutet men vill man gå ett steg längre och till det bättre väljer man ThunderMax som ersätter UCUn helt inklusive smalbandslambdorna till "själv" justerande system med bredbandslambdor, Den fysiska installationen är ganska enkel men kräver mer än bas kunskap innan den sköter sig själv, det som märks mest är bättre gasrespons (snabbare processor) fast man får komma ihåg att boxen i sig är inget trim i sig utan största fördelen är att du kan byta avgasystem kammar luftfilter eller va du nu vill utan risk då den som sagt är självjusterande och ger motorn alla förutsättningar att fungera som den skall, i mitt fall med turbo är den överlägset bra och är det nått jag kan rekomendera är det just ThunderMax.
    Tack för svaret, låter ju helt klart som att thundermax kan vara något!
    Jag har öppnare luftburk och ett vh 2-1 competition så nya kammar och en thundermax borde ju kunna ge mig den körkänslan jag vill åt.
    Körde tidigare en Honda SP2 med en underbar kortslagig v-twin och vill ju komma närmare den typen av rapp gasrespons!
    Sportster 48! 👊

  15. #55
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av Kling Visa inlägg
    Tack för svaret, låter ju helt klart som att thundermax kan vara något!
    Jag har öppnare luftburk och ett vh 2-1 competition så nya kammar och en thundermax borde ju kunna ge mig den körkänslan jag vill åt.
    Körde tidigare en Honda SP2 med en underbar kortslagig v-twin och vill ju komma närmare den typen av rapp gasrespons!
    Nja då lär du bli besviken så stor skillnad blir det inte. Skall du ha bättre gasrespons får du jobba på den rörliga vikten, aluminium fälgar med lågprofil däck, gummi är tungt, svänghjulet går att lätta några kg, lättare kolvar osv då börjar du närma dig Hondan
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  16. #56
    V.I.B Klings avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Färingsö
    Inlägg
    331
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    Nja då lär du bli besviken så stor skillnad blir det inte. Skall du ha bättre gasrespons får du jobba på den rörliga vikten, aluminium fälgar med lågprofil däck, gummi är tungt, svänghjulet går att lätta några kg, lättare kolvar osv då börjar du närma dig Hondan
    Eftersom jag kör bobberstuket och därmed har sabbat en del av väghållningen så räcker det nog med lite bättre respons när man vrider på rullen! Hondan hade ju 155 hk och vägde väl hälften av en sportster så dit kommer vi inte..
    Men om jag får ihop pengarna så blir det en XR1200X som får bli trim och svänghoj!
    Sportster 48! 👊

  17. #57
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av Kling Visa inlägg
    Eftersom jag kör bobberstuket och därmed har sabbat en del av väghållningen så räcker det nog med lite bättre respons när man vrider på rullen! Hondan hade ju 155 hk och vägde väl hälften av en sportster så dit kommer vi inte..
    Men om jag får ihop pengarna så blir det en XR1200X som får bli trim och svänghoj!
    Jo det hade vart optimalt att ha flera hojar för olika ändamål men det är så mycket man vill ha
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  18. #58
    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    Jo det hade vart optimalt att ha flera hojar för olika ändamål men det är så mycket man vill ha
    Men då kanske jag kan hjälpa till!? Jag har en jultomteröd Suzuki som du kan få köpa billigt!

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  19. #59
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Men då kanske jag kan hjälpa till!? Jag har en jultomteröd Suzuki som du kan få köpa billigt!
    Fan du nästan en bland de roligaste jag känner
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  20. #60
    Båging, åsikter om autotune?


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •