Resultat 1 till 18 av 18

Ämne: Köpa xl883l -10

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    76
    Tackad: 0

    Köpa xl883l -10

    Tjena

    Ny här på forumet.
    Tänkte höra lite vad ni tycker o har för erfarenheter av xl883 low -10? Har fått erbjudande om att köpa en ny i kartong till ett väldigt lockande pris.
    Kommer inte hållas orginal, på sikt så ska den stelbensopereras o stukas i allmänt o små trimmas. Men hur funkar Motor osv på dom? Är det ett bra utgångsobjekt?

    Sorry om det vart rörigt i texten får skylla på att jag är ny
    Tack på förhand

  2. #2
    Hagis
    Guest
    jag har en 883 2002a som precis börjar bli klar! Jag har fått hjälp att få dit stelbens tailen, ny wide gaffel, ny tank, ny bakskärm, ny bak o fram fälg ja kort och gott så är det bara motorn och ramen närmast motorn som är kvar som original. Det är en jävligt trevlig hoj att bygga på, jag kallar den för lego hoj för du kan hitta delar utan problem! Det jag dock skulle rekommendera dig är att göra allt på samma gång, bygg om den och trimma den! Eller trimma den och sen bygg om den för den kommer väga något mer än orginal för egen del!

    Motorn är inte den vassaste och det kan vara knepigt att hänga med när dom stora hojarna blåser på! När dom ligger i 130-140 och marshar så skriker 883an efter dödshjälp! Och då jag fått låna Asfaltskungens heritage 1450 under sommaren så kan jag utan diskussion jämföra skillnaden i vrid och fart! Och det är där 883an inte riktigt svarar, på små kurviga vägar är den grym och kan man köra så får 350 kg hojarna svårt att hänga med, men i övrigt.... trimma upp den och bygg om den så kommer du ha en hoj du älskar i år och dar

  3. #3
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    76
    Tackad: 0
    Tanken är väl o 1200 konvertera, buell toppar o sen får vi se. De är ju insprut från 08, så får se om det ändrar förutsättningarna nåt. Men det kommee ta sin lilla tid då det inte är gratis.

  4. #4
    Hagis
    Guest
    Nä jag vet och jag har ändå fått enormt mycket hjälp från min omgivning både med att bygga och pressa priserna! Men det finns en tråd här på forumet som jag lästa och posta i igår gällande just konvertering till 1200. Den dyker nog upp under dagen igen, där kosta det 4 K plus frakt osv från staterna! Den bör du ta del av då det är en kunnig forum broder som svarar på frågorna!


    Hitta den! Läs den här tråden!

    http://harleyforum.se/showthread.php...man-v%C3%A4lja

  5. #5
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Här finns mer info om dom olika cylinder huvuderna.

    http://hammerperf.com/ttxlheads.shtml#1991-2003
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  6. #6
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    76
    Tackad: 0
    Tackar för infon får kolla upp de där när jag kommer hem så struligt o se de på luren. Kanske ska börja med o beställa hojen

  7. #7
    Sportstern är en kanon hoj men den behöver absolut 1200 motorn så köp och bygg är mitt råd
    Deluxe FLSTN

  8. #8
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    687
    Tackad: 29

    Citat Ursprungligen postat av Huzzi Visa inlägg
    Tjena

    Ny här på forumet.
    Tänkte höra lite vad ni tycker o har för erfarenheter av xl883 low -10? Har fått erbjudande om att köpa en ny i kartong till ett väldigt lockande pris.
    Kommer inte hållas orginal, på sikt så ska den stelbensopereras o stukas i allmänt o små trimmas. Men hur funkar Motor osv på dom? Är det ett bra utgångsobjekt?

    Sorry om det vart rörigt i texten får skylla på att jag är ny
    Tack på förhand
    Det skall vara ett jäkligt bra pris för att det skall vara vettigt, eftersom du tänker byta ut det mesta.

  9. #9
    Sällan man INTE bygger om en Harley....dom e ju aldrig färdiga när man får dom
    Deluxe FLSTN

  10. #10
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    76
    Tackad: 0
    Man får ju iaf insprut o gummiupphängd motor om de nu är bättre sen kan de vara kul med en flång ny. Även fast jag bara haft en hoj innan.

  11. #11
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    76
    Tackad: 0
    Då var den beställd

  12. #12
    Gött mos. Klart det koster att bygga och trimma. Blir man någonsin nöjd ? ? ?

  13. #13
    Får man fråga vad du fick ge och varifrån?

    I kartong?

  14. #14
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    76
    Tackad: 0
    Tyvärr får jag inte gå ut med priset

    Den kommer inte vara kartong när jag ska hämta ut den beställde även V&H short shots lite väl vanliga men snygga

  15. #15
    Grattis till hojköpet !!
    Deluxe FLSTN

  16. #16
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    76
    Tackad: 0
    Tackar förhoppnigsvis så får jag den på fredag

  17. #17

  18. #18
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    76
    Tackad: 0
    Ja det får väl bli nå sånt

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •