Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: ändra vinkel och sätta längre gaffel! besiktning?

  1. #1
    V.I.B Hd1340s avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    249
    Tackad: 0

    ändra vinkel och sätta längre gaffel! besiktning?

    tjenare har en stelbens chopper som jag ska förlänga gaffeln på, stretcha ramen och rakea, står inga mått alls i mina papper på hojjen men motornumret stämmer med motorn som sitter i har pratat med en del folk och dom säger att de är hur lungt som helst att bygga om och köra in på besiktningen, eftersom motornr finns med i papperna men inga mått?

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av Hd1340 Visa inlägg
    tjenare har en stelbens chopper som jag ska förlänga gaffeln på, stretcha ramen och rakea, står inga mått alls i mina papper på hojjen men motornumret stämmer med motorn som sitter i har pratat med en del folk och dom säger att de är hur lungt som helst att bygga om och köra in på besiktningen, eftersom motornr finns med i papperna men inga mått?
    Ja om du h ar en J-V tur men varje gång du kör in och bes så håll tummarna .Gubbarna på bes ser att den är ombyggd på din långgaffel och det måste stå i papperna om den är änrad.Har man kort gaffel och stel bak kan det gå .
    Vad har du för årgång i papiren?

  3. #3
    Gaffel längd står väll alltid såvida den är typad som ombyggt?
    Trägen vinner!

  4. #4
    V.I.B HD_Jacks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Ort
    on the ROAD!
    Inlägg
    93
    Tackad: 0
    har kiakt på papperna står ingenting om hjulbasen på denna hoj de ända som står är att de är en evo 1339cui inget annat ett ramnr och ett morornr finns i papperna, hur ska sbp kunna neka den att gå igenom en besiktning?står inget om axelavstånd ända som finns med är dimensionen på bakdäcket och motorn i papperna samt motornr sen står det "bakhjulsfjädring ersatt med stel ram" är en 1981a
    Senast redigerat av HD_Jack den 2012-09-19 klockan 21:04.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av HD_Jack Visa inlägg
    står ingenting om hjulbasen på denna hoj de ända som står är att de är en evo 1339cui inget annat ett ramnr och ett morornr finns i papperna, hur ska sbp kunna neka den att gå igenom en besiktning?står inget om axelavstånd ända som finns med är dimensionen på bakdäcket och motorn i papperna samt motornr sen står det "bakhjulsfjädring ersatt med stel ram" är en 81a
    Då är väl inte axelavståndet och gaffellängden ändrad något nämdvärt i förhållande till original.Många gamla fordon har inte alla mått i papperna

  6. #6
    V.I.B Hd1340s avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    249
    Tackad: 0
    ah okey så om jag ändrar vinkel och längd på gaffeln så kommer dom säga ajabaja? om dom gör det kan jag regbesikta hojjen eller kommer den bli helt obrukbar?eller kan jag få den med dom papperna jag har med +18" gaffel och de inskrivet i papperna? är väldigt dålig på de här och de folk jag pratat med bla hd_jack och även många andra här uppe i norr säger massa olika så skulle vara kul om någon som vet vad dom pratar om har att säga

  7. #7
    Jag vet inte hur kinkiga bes är nu för tiden men du kan nog inte ändra för mycke på en gång .Både gaffellängd o axelavstånd blir nog svår och få igenom.På krita tiden stelopererade vi hojen med en grotesk bakdel så hojen fick önskat axelavstånd.När vi regade sa vi åt bes gubbarna att fylla i papperna ordentligt för det inte skulle bli problem med snuten.Axeavstånd o stelhäck ok.Se byggdes hojen om rake strech långgaffel in och regga gaffelbytet .Klart För gick det att göra så nu e det nya tider så ja vet inte

  8. #8
    V.I.B Hd1340s avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    249
    Tackad: 0
    vem kollar man upp detta med ?

  9. #9
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2011
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    74
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Hd1340 Visa inlägg
    vem kollar man upp detta med ?
    Hör med SFRO, dom kan grejjern dom

Liknande ämnen

  1. Svar: 134
    Senaste inlägg: 2012-11-18, 19:11
  2. längre vajrar/bromsslang
    Av fredde i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-06-24, 19:10
  3. Bygga om/ändra på min V-Rod
    Av Knutte i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-03-04, 14:07
  4. Artikel: Nash motorcycles nya ändrör för blåsen!
    Av admin i forum Artiklar från ForumBladet
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-09-13, 00:19
  5. Nash motorcycles nya ändrör för blåsen!
    Av admin i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-09-13, 00:18

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •