Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Blinkers spökar på Sportster 1200 -03

  1. #1

    Blinkers spökar på Sportster 1200 -03

    Jag har en Sportster 03 som har spökande blinkers, dvs rätt vad det lägger den av (båda sidor), detta kan hålla i sig flera mil eller bara några minuter. Ibland funkar den som den ska en hel åktur och ibland lägger den av redan vid första korsningen och jag kan inte se något mönster i det hela. Problemet gäller alltså båda sidor, både fram och bak OCH på displayen - hela rasket är släckt.

    Någon som vet vad jag kan göra innan jag chansar och köper en ny blinkersmodul för flera tusen (som kanske inte är problemet)? Den har inget larm, så det kan inte vara det som ligger och stör.

    Om det är glapp någonstans, var skulle det vara rimligt att det ligger isf (med tanke på att båda sidor strejkar)?

    Ytterst tacksam för alla tips!
    //Majorskan

  2. #2
    Hejsan!
    Det är med 99,9% chans att din blinkersmodul har gått på lunch.
    Här är en ersättare som även klarar av olika ledblinkers.
    http://www.bikeline.se/sv/artiklar/e...ersattare.html

    Lycka till!
    D.F.W.T.B

  3. #3
    Yay, vad snabb du var :-) och tusen tack!

    Det är dock lite lurigt huruvida ersättaren funkar på Sportster, det står "Ej Sportster och FLT/FLH 94-96", så menar de att det bara är Sportster 94-96 som den inte funkar på eller att den inte passar till Sportsters alls? Ibland är syftningsfel ett gissel....

    Hur och var kollar jag om det är 8 pinnar på min befintliga modul? Jag är helt rudis på detta o har ingen som kan hjälpa mig i närheten:-)

    //Majorskan

  4. #4
    Om din cykel är original och inget blinkrelä är bytt så ska denna passa.

    Bilden visar hur originalet ser ut. Så ser din ut om det är original som sitter på hojen. Här ser du även de 8 stiften.
    Du hittar den om du lyfter av sadeln. Modulen sitter fast med en skruv.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	sportsterblink1.jpg 
Visningar:	37 
Storlek:	73,5 KB 
Id:	9095
    D.F.W.T.B

  5. #5
    Perfa! Tack för hjälpen IDI, du är en pärla

  6. #6
    Hej igen!
    En fråga till bara...någon sa att modulen antingen fungerar eller så fungerar den inte (som ett vanligt relä), alltså inte att den bara funkar ibland (som min blinkers). Vad är din erfarenhet? Kan det vara glapp inne i modulen eller hur funkar det? Annars kanske felet ligger någonstans i kablarna fram till modulen. Suck, vad trist med elfel :-/

    //Majorskan

  7. #7
    På min Sporre -02 funkade modulen ibland och ibland inte. Det blir nog inte något "glapp" i modulen, men däremot så tränger det in fukt som ställer till problem.
    D.F.W.T.B

  8. #8
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    majorskan: Finns att köpa begagnat och billigt hos PinWall på e-bay http://www.ebay.com/itm/00-Harley-Da...item1e737fdeda
    Senast redigerat av Jonasbaggen den 2012-10-23 klockan 18:10. Anledning: Skrev fel länk.

  9. #9
    Tack killar!

Liknande ämnen

  1. Konvertering sportster 883-> 1200
    Av kehe04 i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-10-09, 02:03
  2. Sportster 883/1200 XLC 2007
    Av gronvit i forum Säljes
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-10-16, 19:35
  3. Sportster 1200 - 883 -01
    Av pr0m0 i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-09-25, 12:33
  4. 1200 Cylindrar Sportster xlh -95
    Av Katarina Tammi i forum Säljes
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-06-25, 10:40
  5. Sökes: Sportster 883/1200 Köpes
    Av ubbe i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-03-21, 14:02

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •