Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 33

Ämne: Tur ska man ha ibland....

  1. #1
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Tur ska man ha ibland....

    Vilken dag och vilken tur jag hade idag. Var på väg till Falkenberg från Skåne och körde norrut längs E20 och kom till Halmstad. Det regnade som fan och de fordon som körde på motorvägen gjorde det dubbelt så illa, plötsligt hände det
    Jag var i det vänstra körfältet och med ca 110 när ur regn dimma framför mig på vägen var en vit box (ca 1mx1mx2m), såg ut som ett stort kylskåp wtf??!!?? Hade bara några sekunder att tänka innan jag körde på det. vad jag faktiskt trodde var att jag skulle gå ner... Amen! Jag hade inte tid att undvika det och körde på det fortfarande 110. ..som tur var det ett stort paket av frigolit att kanske en lastbil hade tappat men ändå gav en rejält smäll och och jag sladdade in i högra körfältet för några hundra meter och försökte hålla Hojen upprätt vilket jag lyckades göra. Jag körde över till sidan av motorvägen för att kontrollera hojen, särskilt fram som fick den värsta stöten. Allt verkade ok Så efter en rökpaus körde jag mot Falkenberg. Allt var inte ok.. när jag tittade på framhjul kunde jag se att framhjulet var buckliga, inte riktigt så illa att jag inte kunde fortsätta (men med reducerad hastighet of course!)
    Nu sitter jag här och tänker tillbaka .. Faaaaan!! vilken tur jag hade

    Allt som jag behöver göra nu är att försöka köra hem i morgon och få framhjulet kontrollerat..

    Bucklade ekerhjul .. vad göra?? Omekra ??

    Mvh BB (som inte kör fortare än hans skyddsängel)
    Senast redigerat av Bikebandit den 2012-10-14 klockan 15:43.

  2. #2

    Tur ska man ha ibland....

    Tur du klarade dig. Bikerbells

  3. #3
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Thanks bud..Bikerbell..got one

  4. #4
    Ja det var en jävla tur. skönt att det gick bra
    Vill du ha hjälp hem med hojen så kan jag komma och hämta både dig och bågen

    Hör av dig
    Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda.
    (källa: Mark Twain)

  5. #5
    Tur att du klarade dig helskinnad. Bucklan i fälgen går alltid att åtgärda blir väl till att byta fälgbanan om den är för stor.

  6. #6
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Fy fasen vilken tur de gick bra,kan tänka mej att ciggen smakade bra efteråt.

  7. #7
    V.I.B Fonves avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    683
    Tackad: 6

    Fyfan vad läskigt det måste ha varit! Skönt att det gick bra.
    SB 2008. Min egen "flamma"!

  8. #8
    V.I.B Contributor
    cybercounts avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    UPPSALA
    Inlägg
    553
    Tackad: 0

    Skönt att det gick, man skulle nog känt sig lite skitnödig efter något sådant =)
    A.K.A Masen

  9. #9

    Sv: Tur ska man ha ibland....

    Skönt att du klarade dig helskinnad!!!!!! Jag har varit med om en mc olycka för 22år sedan och det gick inte så bra,men jag klarade livet.Fick en massa benbrott överallt i kroppen.
    Skickat från min LT15i via Tapatalk 2

  10. #10
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Jisses.
    Skönt allt gick bra broder.

  11. #11
    V.I.B jossis avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    324
    Tackad: 0
    Gött att det gick bra

  12. #12
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Materiella saker går alltid att fixa... Tur att du höll själv...


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  13. #13
    Tur som fan att det gick bra!

  14. #14
    Skönt mannen du klarade dig..FÖDD PÅ NYTT..AMEN..

  15. #15
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Man har helförsäkring hos Bilsport o Mc och Assitansförsäkring hos Solid men......


    P g a att det är helg så kan ingen av dessa Bolag ta ett beslut om det är ok att få bärgning till Skåne utan jag får isåfall vänta på ett sånt ev beslut till imorgon måndag och lämna hojen hos Fia. Vill jag bärga hojen idag blir det alltså mest troligt till närmaste verkstad som ingen vet vilken det är. Däremot skulle det vara helt ok att få en hyrbil för att själv ta mig hem.

    Man skull förstås ha läst den finstilta texten.......Inte samma som det är i England. Där får man bärgning hem och även när det är helg!!!!!!!!

  16. #16
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    Man har helförsäkring hos Bilsport o Mc och Assitansförsäkring hos Solid men......


    P g a att det är helg så kan ingen av dessa Bolag ta ett beslut om det är ok att få bärgning till Skåne utan jag får isåfall vänta på ett sånt ev beslut till imorgon måndag och lämna hojen hos Fia. Vill jag bärga hojen idag blir det alltså mest troligt till närmaste verkstad som ingen vet vilken det är. Däremot skulle det vara helt ok att få en hyrbil för att själv ta mig hem.

    Man skull förstås ha läst den finstilta texten.......Inte samma som det är i England. Där får man bärgning hem och även när det är helg!!!!!!!!
    BambiGBG och hennes gubbe Sten har visst någon specialförsäkring, som gör att de kan bärga hem sina hojar hela vägen hem om de så vill, utan att någon extra kostnad tillkommer efteråt. Minns dock inte var.
    De hade visst råkat ut för något en gång, som gjorde att de bytte till en "bra försäkring om bärgning blir ett måste"... Kan handlat om en specialare för detta... Minns inte exakt.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  17. #17
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Troll Visa inlägg
    Ja det var en jävla tur. skönt att det gick bra
    Vill du ha hjälp hem med hojen så kan jag komma och hämta både dig och bågen

    Hör av dig
    Jätte TACK !!

  18. #18
    Otroligt vad man kan "stöta" på på vägarna...tur att du klarade hålla hojjen på hjulen!!!
    Deluxe FLSTN

  19. #19
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Gött att det gick bra BB! Hoppas att jag får bikerbell av frugan
    There are no problemsonly solutions

  20. #20
    V.I.B Super Contributor
    slyckes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Slycke utanför Linköping
    Inlägg
    1 094
    Tackad: 26

    Skönt att du klarade upp det hela utan att skada dig.

    Bikerbells har jag två av på min hoj, inte faan skulle jag våga mig ut och köra utan skyddsänglar

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •