Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 21

Ämne: Första Harleyn (upplevelse)

  1. #1

    Första Harleyn (upplevelse)

    Hej,

    Jag har inte postat här tidigare, men jag har "lurkat" omkring här ett tag... Brukar inte posta speciellt ofta på forum, men när jag druckit så brukar jag ofta tänka på hur det blir att skaffa min första HD...
    Jag har länge drömt om att äga en, men ännu har jag inte skaffat körkort eller min första bike, kan dock inte sluta tänka på den där underbara känslan att vara ute och åka...

    Så... Jag tänkte... Kan inte ni mer erfarna skriva lite om era första upplevelser när ni åkte harley för första gången? Eller vilken första HD ni ägde... Helt enkelt skriv lite om era första upplevelser så man kan få lite inspiration!!!!!

  2. #2
    V.I.B Contributor
    cybercounts avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    UPPSALA
    Inlägg
    553
    Tackad: 0

    Visst, första harleyn var en wide glide, körde triumph tidigare men var sugen på en glidare.
    Jag tänkte först köpa en Honda eller Kawasaki men tog ett allvarligt snack med mig själv och frågade allvarligt vad jag egentligen ville ha och svarade då ärligt att det egentligen var en H-D jag var sugen på.
    Åkte då till en handlare och tog ut en wide glide på provkörning, och efter det kunde jag inte släppa den.
    Jag åkte hem efter provkörningen på min triumph men saknade känslan av maskinen jag just provat.
    En vecka senare stod jag hos handlaren igen och lämnade över nycklarna till min trajja för att sedan rulla in i framtiden på min nya järnhäst.
    A.K.A Masen

  3. #3
    V.I.B Fonves avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    683
    Tackad: 6

    När jag var 13 år gammal träffade morsan en kille som åkte Harley och Chevelle SS 454. Han behövde inte tjata på mig länge innan jag tyckte det var asfränt med amerikanskt. Sedan dess har jag gått med en dröm att själv äga en HD.
    När jag senare fick körkort för hoj började jag låna hans Harley då och då vilket gav mersmak.

    För ett par år sedan började jag sparoffensiven för att få ihop till min Street Bob och nu står hon i garaget och denna säsong blev min första tillsammans med henne. Helt underbart!

    Att längta och drömma är viktigt. Ibland kan längtan vara halva grejen. Njut av känslan men glöm inte bort att göra slag i saken! Du kommer inte att ångra dig.
    SB 2008. Min egen "flamma"!

  4. #4
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vinslöv, Sweden
    Inlägg
    495
    Tackad: 0

    drömma är viktigt, men som Harley reklamen säger; varje dag räknas.
    så dröm inte för länge det är slöseri med dagar.

    Jag fastnade när jag var ca 12 och campade på öland med föräldrarna, till campingen kom ett gäng bobbers, det blev många varv runt dem för att titta på lagom avstånd, sen skaffade man Roffes-kattaloger och drömde om egna byggen.
    Det fina är att fast drömmen nu är verklighet, kan man fortsätta drömma, fast nu om vilka modifieringar man vill göra,och hur jävla bra det kommer att bli( i vart fall i drömmen blir det alltid bra..)

  5. #5

    Första Harleyn (upplevelse)

    Efter två andra hojjar varav den sista slutade med att farbror blå tog lappen. Så sålde jag motorcykeln o sa att hoj kör man på bana. En dag sa en kompis att jag hade fel o borde prova att ÅKA hans sportster runt kvarteret. Sagt o gjort så blev det en vecka o ett blancolån senare roadtrip till småland för att köpa en ljusblå sportster. Inte ångrat det en enda gång sen dess. Lycka till

  6. #6
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Första Harleyn blev en historia i sig.
    Min make säger alltid numera, att jag inte får köpa skor på Probike... För jag kom ut med en Sportster!
    På den tiden var den fortfarande tvåhjuling, men efter mycket strul och annat byggdes den om till trike.

    Dock skall jag nu sälja denna första HD (synd att man inte rullar i pengar... Hade vart kul att behålla den också!), så att jag får loss pengar till en ny tvåhjulig Harley...
    Lite synd att säsongen är på "fel sida i kalendern bara" just nu...
    Men nu ser jag fram emot, att få den där fina "lappen" med, så jag kan köra hoj utan "förkläde" i framtiden. För äntligen är maken godkänd som handledare!

    Så här såg hojen ut, när den inte hade sitt tredje hjul...

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	sannizhoj.jpg 
Visningar:	56 
Storlek:	39,5 KB 
Id:	9272


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  7. #7
    Efter lite olika hojar så ledsnade jag på att alla fråga vilken modell Harley jag kör, så tänkte jag Fuck it, nu köper jag mig en harley och gillar jag den inte så säljer jag bort den. Mitt utseende är väll lite vad folk anser vara steriotypt för en HD knutte, med rakad skalle, skägg och ölmage. Ja sen vart jag fast i skiten och nu är jag inne på min tredje HD. Vad jag gillar mest med harley är att dels är det accepterat att man bygger om dom själv och tillverkar sin egen utrustning om man vill, vilket det inte är i japshoj värden tycker iaf jag. Och sen att dom är så lättskruvade så det är som att leka med lego tamefan.
    Trägen vinner!

  8. #8
    första harleyn jag provkörde var en 883 sportster, gick ungefär som min gamla baotian moped. Ungefär samma sittställning som när man står upp å bajsar. Har aldrig kännt mig så löjlig i trafiken. Hade en trimmad moped kört om mig under denna korta tur hade jag slängt skiten i diket å gått hem.

    30 min senare testade jag en night rod. Raka motsatsen å en sån fick det bli några månader senare. Förmodligen den grymmaste orginal hd man kan äga. Om du inte har pengarna till drömhojjen, köp ingen annan utan börja spara det är så jävla värt.

  9. #9
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    357
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av whiskeythrottle Visa inlägg
    ..första harleyn jag provkörde var en 883 sportster, gick ungefär som min gamla baotian moped. Ungefär samma sittställning som när man står upp å bajsar...
    Hahah dagens roligaste kommentar

  10. #10
    [QUOTE=whiskeythrottle;57746]första harleyn jag provkörde var en 883 sportster, gick ungefär som min gamla baotian moped. Ungefär samma sittställning som när man står upp å bajsar. Har aldrig kännt mig så löjlig i trafiken. Hade en trimmad moped kört om mig under denna korta tur hade jag slängt skiten i diket å gått hem.

    Hahahaha! Servade just ett sånt lik! Ger mig fan på att Baotian är snabbare!!

  11. #11
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    whiskythrottle: Vem fan står upp och bajsar 2012? Man vill ju man ha det lite mysigt.... Med lite tuning och bra justering av rem + variator går det att få bra morra i en Bautian...

  12. #12

    Första Harleyn (upplevelse)

    Nä nu e ni taskiga. Jag har både baotian o 883:a
    Say no more

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Jonasbaggen Visa inlägg
    Vem fan står upp och bajsar 2012?
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	0.jpg 
Visningar:	70 
Storlek:	13,9 KB 
Id:	9344

  14. #14
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Niko Visa inlägg
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	0.jpg 
Visningar:	70 
Storlek:	13,9 KB 
Id:	9344
    Finns golvtoaletter i Sverige med... Tyvärr.
    Tog mig tre försök på en rastplats att finna en "normal"... Den första var bara för manligt kissande, den andra golvvariant och sedan kom det en standardtoalett i våra ögon.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  15. #15
    Lillarne55
    Guest
    Första Harleyn blev en 1200 sportster och har precis vant mig vid att inte gasa så förbenat för att komma iväg.
    Hade Yamaha innan och det är en speciell känsla med HD och vridet.
    Nöjd ? JAAA ! Billig i drift med till min förvåning (måste vara fel på den) 0,38 och dom säger att den tar minst 0,5-0,6 ?

  16. #16
    Kollade på nätet och såg cykeln som var precis vad jag ville ha. (hos Vincents i Varberg) Köpte den utan att provköra...(hade inget körkort) Men den var kanon. Low Rider -05...Gott vrid

  17. #17
    Kommer ihåg när jag var typ tio år och den lokala mcklubben hade ställt ut sina hojar på biblioteket en vinter, man tyckte ju dom var skitcoola! Och det blev inte bättre när man fick åka med i sidovagnen en vårdag. Man var fast, och i somras ungefär 18 år senare stämde ekonomin tillräckligt för både inköp och ombyggnad utan lån. Så nu sitter man med en hoj i tusan bitar som ska uppfylla drömmen till våren. Hoppas jag på.

  18. #18
    V.I.B crazyswedes avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Surin Thailand
    Inlägg
    316
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Jonasbaggen Visa inlägg
    Vem fan står upp och bajsar 2012?
    Det gör dom flesta i min omgivning kan jag säga & lär fortsätta med det åxå även nästa år!
    CS//

  19. #19
    V.I.B Frittes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Kolmården
    Inlägg
    882
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av crazyswede Visa inlägg
    Det gör dom flesta i min omgivning kan jag säga & lär fortsätta med det åxå även nästa år!
    Jag vet vad du menar Crazyswede. Toa Ala Thai style.

  20. #20
    V.I.B Frittes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Kolmården
    Inlägg
    882
    Tackad: 0

    Jag köpte min första HD efter ha prov suttit flera.
    Valet stod mellan en Night Rod och en Fat Bob.
    Sneglade även på Suzuki M1800r ett tag men det vart
    Fat Bob och är nöjd med hojen, önskar lite mera HP bara.
    Första hojen var en Suzuki DR 650. Den andra en Yammaha BT1100.

    - - - Uppdaterad - - -

    Jag köpte min första HD efter ha prov suttit flera.
    Valet stod mellan en Night Rod och en Fat Bob.
    Sneglade även på Suzuki M1800r ett tag men det vart
    Fat Bob och är nöjd med hojen, önskar lite mera HP bara.
    Första hojen var en Suzuki DR 650. Den andra en Yammaha BT1100.

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Nära döden upplevelse
    Av indy 500 i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-05-06, 23:52
  2. Poledance på Harleyn, www.stripclubchoppers.com
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-12-16, 16:15
  3. Gillar du att skjutsa på Harleyn?
    Av admin i forum Omröstningstrådar
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2011-12-10, 12:43
  4. Första Harleyn.....
    Av Ice i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-10-08, 10:38
  5. Mer pulver i harleyn
    Av jimper i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-08-08, 19:02

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •