Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 28 av 28

Ämne: värmehandtag istoppningsbara i styret?

  1. #21
    V.I.B crazyswedes avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Surin Thailand
    Inlägg
    316
    Tackad: 0
    Ja AC i bilsäten efterfrågas ofta här nere både som tillbehör & standard men inte fan skulle jag vilja sitta på en isbit om man säger .. men i handtagen vore bra , nu får man släppa av lite ibland & sitta där & spreta med fingrarna i mellanåt , ser förmodligen inte klokt ut! haha

    F-n "KRYSS-BEN" är du vaken så här dax föresten??
    CS//

  2. #22
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    28
    Tackad: 0
    Nu har jag satt in lampor i styret 10Watt på kopplingsidan och 20 watt på gassidan en typ av halogen med G 4 sockel (claes Olsson) det står bränntid 2000 timmar men det blir varmt i styret så den är nog förkortat ordetligt, totalt kostar kalaset ca 60 kr och jag har testat inne lite och det verkar bli mycket varmt och skönt, man kan inte ha på dom så länge innan det blir för varmt. funderar på att sätta en typ av enkel reostat så man kan justera värmen. Hur enkelt som helst att montera, socken passar i princip i styret, linda med något värmetålig runt sockeln och tryck in den i styret, i mitt styre var ett färdigborrat hål där man drar ut kablarna koppla sen till ström och en brytare så är allt klart.
    Laine

  3. #23
    Citat Ursprungligen postat av Bikerboy Visa inlägg
    Dessa handtag skaffade jag till min hoj: http://www.harleybutiken.com/produkt/Varmehandtag-
    Förvisso ersätter dessa dina befintliga handtag, men jag tycker dom är rätt snygga ändå...
    Går knappt att se att det är värmehandtag, då man drar kablarna inuti styret. Det är bara på vänster handtag som strömkabeln sticker ut. Men jag strippade ihop den med befintliga kablar, så man lägger inte märke till den.
    Själva värmereglaget sitter på vänstra handtaget (mellan tummen & pekfingret), och är inte i vägen. Riktigt bra värme!
    Behöver sällan köra på annat än läge 1 (av 3), om det inte är riktigt kallt ute.
    Rätt enkel installation.
    Jag har också dessa fungerar utmärkt! helt ok utseende mässigt, går att meka bort end capsen och byta ut med lite envishet!
    LIVE TO RIDE RIDE TO LIVE !!

  4. #24
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av crazyswede Visa inlägg
    Ja AC i bilsäten efterfrågas ofta här nere både som tillbehör & standard men inte fan skulle jag vilja sitta på en isbit om man säger .. men i handtagen vore bra , nu får man släppa av lite ibland & sitta där & spreta med fingrarna i mellanåt , ser förmodligen inte klokt ut! haha

    F-n "KRYSS-BEN" är du vaken så här dax föresten??
    Heheh,satt o gagga med öl o Pink Floyd DVD
    There are no problemsonly solutions

  5. #25

  6. #26
    V.I.B crazyswedes avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Surin Thailand
    Inlägg
    316
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Heheh,satt o gagga med öl o Pink Floyd DVD
    Måste varit en jävligt låååång DVD med mycket öl iom. jag "postade" för mer än en mån. sen! haha
    CS//

  7. #27
    Citat Ursprungligen postat av druttkasken Visa inlägg
    Fick just hem ett ex, återkommer med testresultat.
    Hittills kan jag dock konstatera att de verkar vara gjorda för varmt klimat. Switchen är en öppen mikrobrytare på en liten vinkel.
    Allt går bort utom själva värmeelementen, kör dom nog utan styre för att testa om dom verkar robusta nog.

  8. #28
    Citat Ursprungligen postat av druttkasken Visa inlägg
    Eller dessa med snygg kontroller

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av druttkasken Visa inlägg
    Eller utan kontroller men bättre element än de snorbilliga
    Senast redigerat av druttkasken den 2013-01-05 klockan 20:33. Anledning: skrev fel

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande ämnen

  1. Tips för att byta grepp på styret!
    Av admin i forum Gör-det-själv-avdelning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-07-21, 21:52
  2. Rensa upp styret, rejält.
    Av mellqvist i forum Custom & Byggen
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-09-23, 19:55
  3. Fräckaste styret på länge :D
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-09-18, 22:31
  4. Trimma originalblinkers på styret (julgranskulorna)
    Av admin i forum Gör-det-själv-avdelning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-09-06, 19:47

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •