Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 35 av 35

Ämne: Lite sugen på en Electra.

  1. #21
    Nix... Inte på annonsen här.
    Men det löste sig ändå.
    Jag hittade världens mysigaste Tina.


    Citat Ursprungligen postat av ViLa Visa inlägg
    Tjejen?

    Fick du napp på annonsen?

  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av Niko Visa inlägg
    Nix... Inte på annonsen här.
    Men det löste sig ändå.
    Jag hittade världens mysigaste Tina.
    Grattis till kärleken Niko

  3. #23
    Citat Ursprungligen postat av CC10 Visa inlägg
    Grattis till kärleken Niko
    Man tackar!

  4. #24
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av CC10 Visa inlägg
    Grattis till kärleken Niko
    + 1
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  5. #25
    V.I.B Contributor LaDailles avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Mariefred
    Inlägg
    636
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Onatop: Nu är du ute och cyklar något fruktansvärt! Din lista är helt fel. Så här skall det se ut:

    OK
    Jag är inne på min 1a Electra och älskar hojen. Har haft den i snart 25 år.


    65 Electra Lite väl gammalt... underbar bra motor
    66-69 Fin motor men tveksamt glappt tändsystem och fortfarande likströmsgenerator. Klena bromsar.
    70-72 Världens bästa motor introduceras. Brytarna glappfritt på kammen och en bra alternator som laddar. Fortfarande bara snutruta och den trånga Buddy-seaten. Bra bromsar med rejät bananok fram.
    73-76 Batwingkåpa men fortfarande Buddy-seat. Suveräna bromsar, bananok även bak!
    77-84 Gjutna hjul introduceras. Jättebra men inte lika snyggt som de tidigare ekerhjulen. Ny bekväm bra sadel. Ingen ful innerkåpa alls, optimala HD ever.
    85- Shovelheadmotorn ersätts med Evo, förfallet börjar. Man är på väg att ersätta ramarna med fula moderna ramar.

    Så där skall den riktiga listan se ut ;-)
    WORD !!

  6. #26
    Hej
    Jag köpte en Electra 2009 ifjol och är supernöjd, visst den väger drygt 400 kg men jag sänkte min för att lättare kunna hantera den.
    Beträffande lack så vet den som ska lacka cykeln vad som behövs, jag bad Daniel på Airbrushstudio i Stockholm att lacka alla 28 delarna !. T o m bromsok och Gps fäste mm och det blev riktigt bra. Det finns bilder på det här på Harley Forum.
    Köp en Electra och njut av skön åkning, vi kanske ses någonstans i sommar.
    Hälsar Svensson

    - - - Uppdaterad - - -

    Hej
    Jag köpte en Electra 2009 ifjol och är supernöjd, visst den väger drygt 400 kg men jag sänkte min för att lättare kunna hantera den.
    Beträffande lack så vet den som ska lacka cykeln vad som behövs, jag bad Daniel på Airbrushstudio i Stockholm att lacka alla 28 delarna !. T o m bromsok och Gps fäste mm och det blev riktigt bra. Det finns bilder på det här på Harley Forum.
    Köp en Electra och njut av skön åkning, vi kanske ses någonstans i sommar.
    Hälsar Svensson

  7. #27
    Hur stor komfortskillnad är det på en Softail med snut-ruta och en Electra? Är det som natt och dag?

  8. #28
    Vill du har både utseende och komfort så är det en Electra före 1984 som gäller ;-)
    Ok, allvarligt, Softail är lite stötiga tycker jag (men snygga hojjar). Vill du inte ha en buss men ha högsta komfort så är ju en Road King klockren, kanske det bästa av två världar.
    Samma ram och allt som en modern Electra men ser nästan ut som en Electra före 1984!

  9. #29
    Håller med Stroker, Road King är en höjdarhoj! Snygg och bekväm. Ruta m snabbfästen funkar fint.

  10. #30

    Lite sugen på en Electra.

    Jag har RK Classic 2010 och är skit nöjd. Kört många och långa turer inga problem. Lastar hur mycket som helst tror att med full packning och passagerare närmar vi oss 600 - 650kg. Det enda problemet jag har är just rutan. Jag kör utan. när jag har provat att köra med så får jag en jävla turbulens. Ser inte ens vad det är för bil jag möter. Men till saken hör att jag är 1,97 lång och har bara original rutan. Alltid öppen hjälm kan jag tillägga.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda.
    (källa: Mark Twain)

  11. #31
    Jag har en gammal Electra och kör med snutrutan, men jag har fått det att funka bra. Men jag är ganska kort (190). Jag föreslår att du justerar eller kapar, vad som nu är möjligt, rutan så att den blir lägre. Kapa och prova tills det blir bra. Även om du sitter med skallen högt över rutan och inte har någon hjälp av den från nyckelbenen och upp så föser den undan luften från det mesta av överkroppen så att det inte blir så jobbigt att köra. När jag kör min hoj utan ruta (vilket är snyggast) så är det olidligt jobbigt efter fem mil i 120 km/h, man får sitta och blåhålla sig i styret.

    Om inte detta funkar finns bara en sak att göra. Stelbenschopper med ca 4 1/2" stretch!

  12. #32

    Lite sugen på en Electra.

    Nej tack om du skriver till mig. Jag trivs bra utan min ruta. Körde från Sunne (HDCS) raka vägen till Skåne i ett jävla idiot regn. Visst blir man blöt men jag är hyfsat vattentät så det är inga problem


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda.
    (källa: Mark Twain)

  13. #33
    V.I.B Contributor
    hegtors avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    South/West
    Inlägg
    492
    Tackad: 1

    Du burde pröve tipset til stroker49 for det stemmer bra med mine erfaringer oxo.
    Jeg er bare 180cm,men jeg har byttet ut originalsadelen på min softail med en solosadel m/fjäder for å sitte litt höyere for det var slitsomt å sitte med bena rett fram og ikke kunne forandre sittestilling i fart. De centimeterne jeg kom opp gjorde at det ble en jävlig turbulens bak vindrutan,men det forsvant igjen da den ble kappet med 12-15 cm.
    There are drunk riders. There are old riders. There are no old, drunk riders.

  14. #34
    Troll: Det var inte för regnet, jag menade att det är skönt med ruta för att få bort trycket från bröstet. Men sitter du bra och det funkar så är det ju bara att fortsätta, det är snyggt utan ruta med koskallen fullt synlig.

    Citat Ursprungligen postat av Troll Visa inlägg
    Nej tack om du skriver till mig. Jag trivs bra utan min ruta. Körde från Sunne (HDCS) raka vägen till Skåne i ett jävla idiot regn. Visst blir man blöt men jag är hyfsat vattentät så det är inga problem


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  15. #35
    Hej
    Är ute efter en glidare typ Electra Ultra och typ omkring 00. Någon som vet att en sådan är till salu? Kör idag en Shovel 84:a

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande ämnen

  1. Frambroms på electra-82
    Av Petter i forum Ram, Fjädring, Bromsar, Hjul, Däck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-04-22, 21:56
  2. Electra glide
    Av j-hov i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-08-30, 18:47
  3. Sugen ?
    Av Tundra Trotter i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-06-19, 21:55
  4. Wobbel i Electra
    Av Micke Dalarna i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-04-19, 02:30
  5. Sugen på MC-KORT???
    Av admin i forum Off Topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-04, 19:37

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •