Sidan 15 av 32 FörstaFörsta ... 5131415161725 ... SistaSista
Resultat 281 till 300 av 622

Ämne: Stora gnälltråden...

  1. #281
    Ja men jag har lärt mig. Jag åker tåg eller buss numera vart jag än ska där Varför dyrbetala taxi som ändå försöker knulla en så fort dom for chansen???
    Jag tror inte du har så stor koll på lönespeglingar överhuvudtaget faktiskt. Men jag är rätt säker på att en nyexamenerad har bättre lön på ica än på bilverkstad...
    Trägen vinner!

  2. #282
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Adrenaline Visa inlägg
    Ja men jag har lärt mig. Jag åker tåg eller buss numera vart jag än ska där Varför dyrbetala taxi som ändå försöker knulla en så fort dom for chansen???
    Jag tror inte du har så stor koll på lönespeglingar överhuvudtaget faktiskt. Men jag är rätt säker på att en nyexamenerad har bättre lön på ica än på bilverkstad...
    Kollade upp statistik på http://www.lonestatistik.se/loner.asp

    Den sa då: Medellönen för kassörska är 18 ooo kr medan bilmekanikern får 21 000...

    Bilmekaniker spann i området ca 18 600 kr upp till ca 25 350 kr.
    Kassörskans spann var från ca 15 000 kr till ca 20 967 kronor...

    Så vad jag ser, så tjänar meken mer än hon på ICA... Sedan varierar det även med ålder, erfarenhet och vart man jobbar i landet.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  3. #283
    V.I.B Contributor
    hegtors avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    South/West
    Inlägg
    492
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Kollade upp statistik på http://www.lonestatistik.se/loner.asp

    Den sa då: Medellönen för kassörska är 18 ooo kr medan bilmekanikern får 21 000...

    Bilmekaniker spann i området ca 18 600 kr upp till ca 25 350 kr.
    Kassörskans spann var från ca 15 000 kr till ca 20 967 kronor...

    Så vad jag ser, så tjänar meken mer än hon på ICA... Sedan varierar det även med ålder, erfarenhet och vart man jobbar i landet.
    Regnestykket er ikke akkurat slik.. man må se det over en lengre periode.. En kassörska kan begynne å jobbe direkt uten utdannelse mens mekanikern må gå 3 år skole + 2 år läretid (tar et lite forbehold om at det er litt anderledes i Sverige enn i Norge) så kassörskan har tjent 18.000 pr måned i 60 måneder för mekanikern får sin förste lönn og i tillegg vil han mest sannsynlig ha studielån som må betales av lönnen.
    There are drunk riders. There are old riders. There are no old, drunk riders.

  4. #284
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Faktum är....

    Ensamstående har det mycket tuffare än ett par som har ett jobb och bor tillsammans. Varför ? tror inte jag behöver förklara, Enkelt att räkna ut.

  5. #285
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    Faktum är....

    Ensamstående har det mycket tuffare än ett par som har ett jobb och bor tillsammans. Varför ? tror inte jag behöver förklara, Enkelt att räkna ut.
    Beror inte det på en mängd med faktorer också? Var man bor, vad man tjänar, om man får en massa bidrag m.m...
    En ensamstående har inte alltid sämre än ett par. Ett par får oftast inte lika lätt hjälp heller, speciellt inte om den ena är egenföretagare.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  6. #286
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Man har väl det så bra man gör det till.
    Genom åren har jag haft skiftande ekonomi, hojen har alltid fått komma i sista hand o familjen först, alla mina "utsvävningar" har jag fått jobba extra för som min racing tex jobbade jag ihop helt utanför min ordinarie ekonomi (och det var mycket pengar), nu däremot är jag ensamstående sen precis 2 år sedan och kan prioritera min ekonomi hur jag vill och har det "bättre" trotts att min hyra blev dubbel så dyr tillsammans med andra fasta utgifter som jag tidigare delade.
    Sålde min fina E class merca och köpte mig en splitt ny Twingo som kostar mig hälften, matlåda till jobbet och en rad andra åtgärder gör att jag lätt kan lägga 5-6000 i månaden på hojen
    Summan av kardemumman är att jag alltid har fått anpassa min levnads standard efter dom förhållande som rådigt genom åren och har pengarna inte räckt har jag jobbat extra. En hoj jag hade för många år sedan finansierade jag helt genom att jobba kvälls tid på ett konferenscenter som vaktmästare samtidigt som tre barn skulle ha cyklar o kläder bl.a
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  7. #287
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Så less på mitt jobb, som inte meddelar ändrade arbetstider som det är sagt man skall...
    Fast egentligen borde jag vart glad... Det är ju "bara tisdag" idag. Förra gången var det kl. 15.00 på en fredag...
    Åker på att jobba morgonpass åter på söndagar...
    Nu kommer söndagarna att bli sådär struliga igen, eftersom jag måste böka med hundarna också (så de kommer till makens jobb och hem, när han sitter extra i växeln)...

    Mitt företag har ingen kommunikation och definitivt ingen framförhållning...


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  8. #288
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Gnäller även på den "farliga föraren (en kvinna) av en silverfärgad Saab", som åker på morgonen mellan Surte och Marieholm...
    Hon är f*n ta mig livsfarlig, om man hamnar på samma sträcka som henne med "morgontrafiken av vana pendlare".
    På en motorväg med hastighetsbegränsningen 100 km/h får man vara glad om hon ens gasar upp sig till 50 km/h...
    Det har skapat en massa farliga situationer under de år jag pendlat denna sträcka... Många hårda inbromsningar och "utkastningar i omkörningsfilen/vänsterfilen".
    Om man inte vågar köra sin bil, så är det kanske dags att börja ta buss eller pendeltåg.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  9. #289
    Passar också på att gnälla lite på arbetstider. Går upp innan fan fått på sej skorna. Har man tur har småttingarna sovit bra under natten. Sen ut på osaltade oplogade isiga vägar. Usch, när blir det vår?

  10. #290
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Så less på mitt jobb, som inte meddelar ändrade arbetstider som det är sagt man skall...
    Fast egentligen borde jag vart glad... Det är ju "bara tisdag" idag. Förra gången var det kl. 15.00 på en fredag...
    Detta borde väl facket kunna hjälpa till med,eller ?
    Fuck cancer

  11. #291
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    J-a snö... Kan inte det där vita eländet ta semester snart?

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Noyen Visa inlägg
    Detta borde väl facket kunna hjälpa till med,eller ?
    Facket vågar inte det... Vi försökte starta klubb för några år sedan, men ingen hjälp alls trots att vi kontaktade dom ett flertal gånger... De som sitter på det fack (som räknas till det område som företaget ligger inom) verkar rädda för våra högre chefer, de få gånger de ens satt sin fot på vårt jobb. Oftast har det t o m slutat med att de max kommit till matsalen.
    Spelar ingen roll, om vi håller upp boken med alla paragrafer, för innantill läsning... Det går inte tydligen in hos våra chefer trots vilda debatter varenda gång de gjort liknande saker.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  12. #292
    Facken har väl aldrig gjort något vettigt någon gång. Har aldrig varit med i något fack men har polare som varit med i Transport och aldrig fått hjälp när det behövs. Enligt mej är de ena stora veklingar.

  13. #293
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av RilleHD666 Visa inlägg
    Facken har väl aldrig gjort något vettigt någon gång. Har aldrig varit med i något fack men har polare som varit med i Transport och aldrig fått hjälp när det behövs. Enligt mej är de ena stora veklingar.
    Jo, det är ju Transport vi ligger under också tyvärr. Önskade vi hade Handels i stället.

    I mitt förra jobb var det ju Industrifacket och det fungerade faktiskt. Fick massor med hjälp när det behövdes.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  14. #294
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Har också bra erfarenhet av att få hjälp.En polare som inte vill vara med i facket
    knegade hos en liten firma utan kollektiv avtal.Han blåstes på sem ers i de år han
    jobbade där = 40.000 efter skatt.Hade han varit med i facket hade han fått hjälp
    mot företaget.13 % av bruttolönen ska ju vara sem ers vid anställning,även tillfälligt.

    På ett företag som skickade hem folk var flera unga inte ens med i a-kassan,sen undrade
    idioterna om de kunde gå med retroaktivt för att få pengar från kassan när de blev
    arbetslösa.Vill man inte vara med och betala kan de vara utan pengar,helt rätt.
    Fuck cancer

  15. #295
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Noyen Visa inlägg
    Har också bra erfarenhet av att få hjälp.En polare som inte vill vara med i facket
    knegade hos en liten firma utan kollektiv avtal.Han blåstes på sem ers i de år han
    jobbade där = 40.000 efter skatt.Hade han varit med i facket hade han fått hjälp
    mot företaget.13 % av bruttolönen ska ju vara sem ers vid anställning,även tillfälligt.

    På ett företag som skickade hem folk var flera unga inte ens med i a-kassan,sen undrade
    idioterna om de kunde gå med retroaktivt för att få pengar från kassan när de blev
    arbetslösa.Vill man inte vara med och betala kan de vara utan pengar,helt rätt.
    Just nu känns det som man egentligen bara velat ha kvar a-kasse delen... Och skippa resten av avgiften. Enda som håller mig kvar just nu, är att hemförsäkringen är rätt bra via mitt medlemskap, än om jag tecknat en egen...
    För vill inte de aktiva inom facket hjälpa sina "kamrater", ja, varför skall jag då egentligen vara med och betala till deras löner? Transport har inte direkt visat sina ljusa sidor hittills... De suger! De ville ju inte ens ta upp "kryphålen", bland paragraferna, för vår lönesättning osv när vi bad dom om det... Transport är egentligen förlegat på mitt jobb, eftersom få har ett rent terminalarbete. Vi borde ligga under Handels i stället, som de andra lager med liknande inriktning har i närheten.

    - - - Uppdaterad - - -

    Och så är jag förbaskat less på snö....
    Säsongen känns bara mer och mer längre bort!


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  16. #296
    Gnäller för att det är 1 hel månad kvar innan vi drar iväg till Bikeweek på Daytona Beach!

  17. #297
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Vajtan Visa inlägg
    Gnäller för att det är 1 hel månad kvar innan vi drar iväg till Bikeweek på Daytona Beach!
    Ja,det är ju förjävligt
    There are no problemsonly solutions

  18. #298
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Gnäller på att det "bara" är måndag... Veckan känns så kall...
    Och hur fanken kan det kännas så kallt till så få minusgrader??? Min stackars astma gör sig påmind...

    Och det är för många dagar kvar på månaden också... Till alla kul saker framöver.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  19. #299
    Börjar bli klar med vinterns projektSå nu har man inte garage att gå ut till utan får gå här o vänta ut vinter helvetet FY FAN

  20. #300
    Luleå är kallt och mörkt som en grotta.. Till råga på det hela fick jag precis pris på min förfrågan hos en HD handlare, komplett blinkershus (svart, softtail blackline all-in-one) med svart distans och inkråmet = 7500 kr... f*n att dom skulle "göra allt rätt" på nästa års streeta..
    "Varje människa är sin egen lyckas smed"

Sidan 15 av 32 FörstaFörsta ... 5131415161725 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Stora bilder hur? TESTA FRITT I DENNA TRÅD!
    Av robbbull i forum Forumnyheter, önskemål, hjälp och synpunkter
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2015-01-14, 11:10
  2. Stora män och små Harleys....
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-07, 17:07
  3. Låga åk med stora hjul
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-12-10, 09:00
  4. Stora drömmar VS små inkomster....
    Av Hagis i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-03-24, 23:17

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •