Sidan 7 av 32 FörstaFörsta ... 5678917 ... SistaSista
Resultat 121 till 140 av 622

Ämne: Stora gnälltråden...

  1. #121
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Man kan väl se det så också Men ska det då bli vanligt med polisbevakning av alla mcfester?Klart att ordern kommer från högre ort.Från samma som trycker på fastighetsägare o kommuner att inte hyra ut till mcklubbar tex.
    There are no problemsonly solutions

  2. #122
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    No 1%'ers no Sverigemodellen no Police no problem ..then everyone can get on with having a good time

  3. #123
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Det fan snöar för mycket nu ... STOP !!!!

  4. #124
    Satans jävla värme!
    28 grader i skuggan nu.
    Har precis varit på beachen, sen en vända till poolen nedanför lägenheten.
    Men nu är man lika jävla svettig igen. Tur att det finns AC i lägenheten.
    Blir en Tuk tuk in till stan snart och shoppa lite, solglasögon, sololja, badtofflor och nya shorts står högt på önskelistan.
    Saknar sambon något vansinnigt också... Bara skit och elände idag. Det är jävligt synd om mig.








    Hur kallt är det, och hur mycket snö har vi hemma i Sverige nu, förresten?

    Mvh. Niko, Bang Chang Beach, Thailand.

  5. #125
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    No 1%'ers no Sverigemodellen no Police no problem ..then everyone can get on with having a good time
    Man kan inte skylla allt på 1%are... De har ju börjat tuffa till sig. Och den bevakningen gick långt över deras befogenheter. Nu har jag läst på vad som gäller enligt LP19 och paragraf 20a... De hade inte rätt till mer än kolla mig som förare. För övrigt endast om något kunde ge fängelsestraff, typ om de trott vi haft vapen i
    bilen osv.
    Inse, de är ute efter alla nu. Det är lätt att skylla på en s k grupp, men i slutändan enligt svenska lagar och regler, så kan man bara fälla enskild idivid. Dvs inte en hel grupp/klubb.
    Tänk på, de kan lika gärna komma och terrorisera nästa HF fest också...
    Skall man resonera som dig, kan snuten stå på vanliga krogar också... Tror du att alla där är helt lagliga och ostraffade med?


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  6. #126
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    Tyvärr på grund av den aktivitet av 1% "ers tror jag de måla alla mc klubbar med samma pensel så att säga. Jag klandrar inte dem, särskilt polisen som var där, de var bara tillsagda att vara där från högre upp. Tror att de skulle ha snarare varit hemma i värmen än att stå ute i kylan och kontrollera alla som kom och gick. Tänk på det på ett annat sätt... åtminstone hade du livvakter ifall du hade ett inofficiellt besök
    Livvakter?
    Det är skillnad på hövliga poliser och arroganta som bitchar sig. De som var på plats tillhörde kategori två... De brydde sig inte ens om, att jag började få astmaanfall i kylan... Då hade det blivit akuten, om det gårt helt fel.
    Jag har blivit kollad förr av kategori ett... Då hade jag inga problem. Och då fanns även deras personliga måltavlor med på de festerna.
    Denna gång fanns de inte ens på plats... Festen hade lika gärna kunnat vara en HF fest.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  7. #127
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Jag känner killar som hade en privat fest i Danmark och det var endast omkring nio eller tio av dem och de hade två polisbilar utanför huset hela tiden .. löjligt ja..but your missing the point..ask yourself Why ?


    Niko har det trevligt det är kallt här med massor av snö

  8. #128
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    Jag känner killar som hade en privat fest i Danmark och det var endast omkring nio eller tio av dem och de hade två polisbilar utanför huset hela tiden .. löjligt ja..but your missing the point..ask yourself Why ?


    Niko har det trevligt det är kallt här med massor av snö
    Bikebandit... Missar du kanske "pointen" med svensk lagstiftning? Vi har inte amerikansk, som mer eller mindre går ut på att bevisa att man är oskyldig och/eller där det gäller att se upp så man inte blir fälld som medbrottsling (även om man bara var på plats men inte gjorde ett smack själv)...
    Det är fortfarande ingen ursäkt, att trakassera folk utan grund. Och att enbart skylla på att det kan finnas brottslingar på plats...
    Hm... Vågar du ens gå utanför din egna lya? Varje krog, varje arbetsplats, varje skola, varje del av vårt land har sina dolda och mörka sidor...
    Men det är bättre att bättra på nästa års polisbudget med meningslösa trakasserier, än att faktiskt lösa brott och skydda folk på stan från de gäng som faktiskt gör t o m icke involverade (dvs helt oskyldiga) personer så illa så att de antingen dör av skador och/eller får men för livet. Och inte f*n jagar man fotbollshuliganer eller AFA heller på samma vis.

    Min största point är;

    Trakassera inte oskyldigt folk, inte ens för att försöka vända dom mot en viss gruppering. Plus att varje person är själva ansvariga för sina handlingar... Begår man straff får man stå sitt kast. Men finns det inget att gå på, så skall även myndighetsutövare backa.

    För inte tusan har jag sett piketen storma moskéer och likvärdiga lokaler i sin jakt på "terrorister" eller "kriminella ungdomsgäng"...


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  9. #129

    Stora gnälltråden...

    Sanniz fotbollssupportrar behandlas likadant om inte ännu värre. Det är inte så kul att tex. bli bortkörd mitt i natten från en pub för att bli avsläppt några mil bort.

  10. #130
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Whiplash...
    Nja... Det är nog inte så ofta de råkar ut för det. Och då har de förmldligen uppträtt illa med. Lite skillnad på det och som nykter förare ändå behandlas som gangster fastän de inte har ett smack på en.
    Och att även påpeka sin medicinska status, men de sket i det fastän de såg och hörde att det började gå illa för mig med där i natten.
    Hade de nöjt sig med att man blåste och visade körkort hade det vart ok, plus varit artiga... Men de gick helt över sina befogenheter. Dock har jag pluggat på mer och kan t o m hänvisa till uttalande från höge befäl, om just den typen av förfarande.

    Ett tillägg till det hela...
    Blir du bortförd på natten av polisen och dumpad på ett öde fält utanför stan... Ja, då har du förmodligen vart stökig... Det är ett ganska vanligt förfarande, när de tar hand om ungdomar på stan. Ingen specifik behandling av en "fotbollssupporter" direkt.
    Senast redigerat av Sanniz den 2012-12-11 klockan 19:38.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  11. #131
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Whiplash...
    Nja... Det är nog inte så ofta de råkar ut för det..
    Så med andra ord har du ingen koll?
    Trägen vinner!

  12. #132
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Adrenaline Visa inlägg
    Så med andra ord har du ingen koll?
    Jodå... Skrev ju att de inte råkar ut för det så ofta, om de nu inte gör något för att råka ut för polisen. Glöm ej, de skrev fotbollssupportrar. Jag nämnde fotbollshuliganer tidigare och det är stor skillnad.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  13. #133
    Ska börja gnälla på vintern nu. Snö nästan upp till knäna och imorse var det 20 minus! Nä bort med skiten och hoppa över till våren istället.

  14. #134
    Min JÄVLA RYGG!!!

  15. #135
    Fan va kallt .

  16. #136
    V.I.B crazyswedes avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Surin Thailand
    Inlägg
    316
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Niko Visa inlägg
    Satans jävla värme!
    28 grader i skuggan nu.
    Har precis varit på beachen, sen en vända till poolen nedanför lägenheten.
    Men nu är man lika jävla svettig igen. Tur att det finns AC i lägenheten.
    Blir en Tuk tuk in till stan snart och shoppa lite, solglasögon, sololja, badtofflor och nya shorts står högt på önskelistan.
    Saknar sambon något vansinnigt också... Bara skit och elände idag. Det är jävligt synd om mig.


    Hur kallt är det, och hur mycket snö har vi hemma i Sverige nu, förresten?

    Mvh. Niko, Bang Chang Beach, Thailand.
    Linköping hade -20 i onsdax har jag för mig & jag hade +37 på mätarn igår torsdag eftermiddag i skuggan , fan är det så kallt där i Bang Chang Niko?? Då vill jag inte åka ner till beachen! haha

    ps. AC är för amatörer & gamla gubbar alt. kärringar!
    CS//

  17. #137
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Så less på att skrapa bilen varje morgon
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  18. #138
    V.I.B jossis avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    324
    Tackad: 0
    Jag gillar vintern , så länge det är snö och minusgrader så man slipper regn och slask

  19. #139
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av jossi Visa inlägg
    Jag gillar vintern , så länge det är snö och minusgrader så man slipper regn och slask
    det är ju så!Här på Vestlandet i Norge får man nog av regn o slask!
    There are no problemsonly solutions

  20. #140
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Jag avskyr vintern speciellt... Eftersom jag får ännu mer besvär med astma... Och svårt att klä mig rätt med, eftersom jag blir för känslig också för tryck från kläder.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av ViLa Visa inlägg
    Så less på att skrapa bilen varje morgon
    Du får varmköra den eller koppla in kupévärmare.

    - - - Uppdaterad - - -

    Gnäller på att det tog sådan tid innan maken tog sig till läkare och fick allergitabletter för sin köldallergi... Förhoppningsvis fungerar den receptbelagda medicinen snart...

    ******

    Surar över att läkaren inte ringde mig idag, som han sa att han skulle göra, när jag var där igår på dagen...
    Hoppas det beror på att de inte fått provsvaren ännu... Enda fördelen var att jag fick nya recept för astmamedicin... Nackdelen dock var att jag förmodligen har någon form av struma med... Men exakt vad och hur det påverkar mig vet man ej, förrän provsvar och så kommit...


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

Sidan 7 av 32 FörstaFörsta ... 5678917 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Stora bilder hur? TESTA FRITT I DENNA TRÅD!
    Av robbbull i forum Forumnyheter, önskemål, hjälp och synpunkter
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2015-01-14, 11:10
  2. Stora män och små Harleys....
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-07, 17:07
  3. Låga åk med stora hjul
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-12-10, 09:00
  4. Stora drömmar VS små inkomster....
    Av Hagis i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-03-24, 23:17

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •