Sidan 20 av 32 FörstaFörsta ... 10181920212230 ... SistaSista
Resultat 381 till 400 av 622

Ämne: Stora gnälltråden...

  1. #381
    V.I.B
    Reg.datum
    Sep 2012
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    4
    Tackad: 0
    Jag förstår och accepterar att detta är ett gnällforum men, som jag tidigare skrev, det kan hända att forumet upphör då liknande länkar dyker upp. I övrigt är det både allmänt känt och bekräftat att forumet i fråga är öppet mot invandring till Sverige. Rätt eller fel det är en subjektiv uppfattning och världsåskådning. Sen ska det som presenteras på den aktuella sida kanske tas med en nypa salt beträffande sanningshalten. Dess inlägg är inte objektiva, utan snarare vridna till nackdel för att främja ett visst syfte. Det kan vara att inleda läsaren i tron att invandrare har mer betalt, som i förevarande fall, och hur mycket jag än söker så kan jag inte hitta något form som styrker påståendet. I övrigt är det alltid spänannde att få igång en diskussion och tackar jag för att jag hälsas välkommen till forumet. :-)

  2. #382
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Hm, tyckte inte att de bara tog upp saker om invandrare... Utan det fanns annat med, eftersom jag kollade efter p.g.a. ditt inlägg.
    Och de sa väl inget om att ej välkomna, utan om att vissa klarar sig mer än de som faktiskt gör rätt för sig i sitt land. Dvs de som betalat sin skatt och pension, sedan spelar ursprung mindre roll.
    Detta är en gnälltråd... Och jag antar att personerna faktiskt gnällde på orättvisa av olika anledningar. Och gnällde på att vissa försöker "mygla med våra system"...
    Du får gärna gnälla på att folk gnäller om vissa saker.
    Det om pension ser jag inte som rent politiskt, utan som överlevnad för ALLA när man blir gammal... Varför skall folk, som inte lagt ett enda strå till stacken få ut mer i pension än de som slitit hundår?
    Ja,det va ju ett känsligt ämne verkar det som.Att det sen aviserades "ryktesspridning med 10 poäng" med kommentaren "sorgligt" när man loggar in kan väl tolkas på flera sätt,antingen att länken ogillades eller att man tyckte innehållet i länken var sorgligt och alltså läsvärt.Eller så kanske den som skickade det anser sej vara sorglig själv,vem vet.

    Tycker ju personligen att det är jävligt kärring-aktigt att skicka såna meddelanden utan att det är bättre att som Johjor (välkommen förresten) konversera i tråden istället om det
    är nåt man inte gillar,betydligt mer rakryggat.Vi har väl alla olika åsikter som kan vara bra att ventilera med varandra.
    Fuck cancer

  3. #383
    skriven med ögoninflammation..
    Trägen vinner!

  4. #384
    Måste passa på att gnälla lite.
    Att det är snö överallt istället för vår har väl inte undgått någon. Som salt i såren fick jag höra att samerna har över hundra olika ord för snö!?
    Snö alltså, ni vet det här vita som gör att man inte kan köra hoj, samma vita skit som gör att tjejer har tjocka dunjackor på sig halva året.
    Det betyder alltså, att våra skattepengar går till att de där jävla lappjävlarna ska slippa jobba, och vad gör de istället? De sitter och hittar på olika ord för SNÖ!?
    Det är ju helt sjukt! Och sen har de mage att gnälla om renar och vargar och skit. Här gnäller folk om invandrare till höger och vänster, så har vi en ursprungsbefolkning som gör allt för att jävlas med svensson.
    Sen är det jävligt konstigt att de har hundra ord över huvud taget när det mest låter som de ylar som en blandning av en norrbagge och en skadeskjuten säl.

    Nä, jag håller med Lars Ekborg. Bunta ihop dem och slå ihjäl dom och gör lampskärmar av dem, sådana där med röd tofs på. Vi kan lika gärna skicka dit alla kärringar över 40 också när vi ändå är igång.

    Mina 5 cent, tack.

  5. #385
    Citat Ursprungligen postat av gronvit Visa inlägg
    Måste passa på att gnälla lite.
    Att det är snö överallt istället för vår har väl inte undgått någon. Som salt i såren fick jag höra att samerna har över hundra olika ord för snö!?
    Snö alltså, ni vet det här vita som gör att man inte kan köra hoj, samma vita skit som gör att tjejer har tjocka dunjackor på sig halva året.
    Det betyder alltså, att våra skattepengar går till att de där jävla lappjävlarna ska slippa jobba, och vad gör de istället? De sitter och hittar på olika ord för SNÖ!?
    Det är ju helt sjukt! Och sen har de mage att gnälla om renar och vargar och skit. Här gnäller folk om invandrare till höger och vänster, så har vi en ursprungsbefolkning som gör allt för att jävlas med svensson.
    Sen är det jävligt konstigt att de har hundra ord över huvud taget när det mest låter som de ylar som en blandning av en norrbagge och en skadeskjuten säl.

    Nä, jag håller med Lars Ekborg. Bunta ihop dem och slå ihjäl dom och gör lampskärmar av dem, sådana där med röd tofs på. Vi kan lika gärna skicka dit alla kärringar över 40 också när vi ändå är igång.

    Mina 5 cent, tack.
    Tror dom flesta svensktalande vet vad snö är.Vad samer araber å zigenare har för ord är väl irrelevant. Varför du inte kan köra i snöväder måste ju bero på dig el hojen. Vad d än beror på så går d fortfarande att övervintra på varmare ställen om vårat land är dig motbjudande. Sen var d sparbössor inte lampmössor. Gnäll,gnäll

  6. #386
    Citat Ursprungligen postat av Ampe Visa inlägg
    Tror dom flesta svensktalande vet vad snö är.Vad samer araber å zigenare har för ord är väl irrelevant. Varför du inte kan köra i snöväder måste ju bero på dig el hojen. Vad d än beror på så går d fortfarande att övervintra på varmare ställen om vårat land är dig motbjudande. Sen var d sparbössor inte lampmössor. Gnäll,gnäll
    Jag tror alla utom du fattade att inlägget inte var seriöst.
    (Det var lampskärmar, sparbössor var nog upp-o-nervända kärringar...)

  7. #387
    V.I.B Ljung76s avatar
    Reg.datum
    Dec 2012
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    9
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Lars Nilsson Visa inlägg
    Fick veta att en av mina bästa vänner dött idag.
    Just nu verkar allt mitt gnäll om vädret så jävla löjligt.
    Miss u my friend.
    Vem fan ska man nu prata med om allt?
    Ta hand om dig vännen så ses vi kanske igen.
    Beklagar sorgen Lars !!
    Förlorade själv min älskade son den 25/12 . Han blev nästan 11 år,,hans födelsedag va dagen innan begravningen så det kändes riktigt konstigt .
    Som sagt ,,ibland är snö , kyla å is en i piss i havet jämfört med andra känslor inom en .
    Gör som jag ,bit i hop & kämpa på för hur gärna man än vill så går det inte att göra så mycket annat !

  8. #388
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av gronvit Visa inlägg
    Måste passa på att gnälla lite.
    Att det är snö överallt istället för vår har väl inte undgått någon. Som salt i såren fick jag höra att samerna har över hundra olika ord för snö!?
    Snö alltså, ni vet det här vita som gör att man inte kan köra hoj, samma vita skit som gör att tjejer har tjocka dunjackor på sig halva året.
    Det betyder alltså, att våra skattepengar går till att de där jävla lappjävlarna ska slippa jobba, och vad gör de istället? De sitter och hittar på olika ord för SNÖ!?
    Det är ju helt sjukt! Och sen har de mage att gnälla om renar och vargar och skit. Här gnäller folk om invandrare till höger och vänster, så har vi en ursprungsbefolkning som gör allt för att jävlas med svensson.
    Sen är det jävligt konstigt att de har hundra ord över huvud taget när det mest låter som de ylar som en blandning av en norrbagge och en skadeskjuten säl.

    Nä, jag håller med Lars Ekborg. Bunta ihop dem och slå ihjäl dom och gör lampskärmar av dem, sådana där med röd tofs på. Vi kan lika gärna skicka dit alla kärringar över 40 också när vi ändå är igång.

    Mina 5 cent, tack.
    Trodde iofs karlar pälsade på sig mer under vintern också...

    Sedan vill jag gnälla lite... lappar och samer är inte nödvändigtvis samma sak... Så håll isär sakerna. Gäller ju hojar med... Annars hade ni ju inte föredragit att vara på Harleyforumet, OM allt var exakt detsamma.

    Och blir man deprimerad... Ja, då är det nog lätt att hitta på nya ord på det som gör en just deprimerad, t ex snö.

    - - - Uppdaterad - - -

    Gnäller på samrådsmötet man kom precis ifrån... Bara att inse, entreprenörer och kommunalpolitiker osv. är inte intresserade av att lämna fördelar till vårt "bostadsområde", när de inom några år smäller upp en j-a massa byggnation precis in på knuten... (Tack och lov för bäcken och ravinen vid vårt!!!)
    De tycker visst att de 36 hus, som berörs i närheten, fortfarande inte behöver få bättre fördelar av sitt boende... Men vi skall säga ja och amen till deras nya kassa ko.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  9. #389
    Citat Ursprungligen postat av gronvit Visa inlägg
    Måste passa på att gnälla lite.
    Att det är snö överallt istället för vår har väl inte undgått någon. Som salt i såren fick jag höra att samerna har över hundra olika ord för snö!?
    Snö alltså, ni vet det här vita som gör att man inte kan köra hoj, samma vita skit som gör att tjejer har tjocka dunjackor på sig halva året.
    Det betyder alltså, att våra skattepengar går till att de där jävla lappjävlarna ska slippa jobba, och vad gör de istället? De sitter och hittar på olika ord för SNÖ!?
    Det är ju helt sjukt! Och sen har de mage att gnälla om renar och vargar och skit. Här gnäller folk om invandrare till höger och vänster, så har vi en ursprungsbefolkning som gör allt för att jävlas med svensson.
    Sen är det jävligt konstigt att de har hundra ord över huvud taget när det mest låter som de ylar som en blandning av en norrbagge och en skadeskjuten säl.

    Nä, jag håller med Lars Ekborg. Bunta ihop dem och slå ihjäl dom och gör lampskärmar av dem, sådana där med röd tofs på. Vi kan lika gärna skicka dit alla kärringar över 40 också när vi ändå är igång.

    Mina 5 cent, tack.

    Jag började undra varför min karl ylade bakom sin data skärm och nyfiken som vi kvinnor är så var jag ju tvungen att kolla....
    Hahaha Nu viker jag mig med av skratt...hjälp vad fick du luft ifrån ??
    Skrattar så jag hoppar
    Tack du gjorde min morgon.. Nu kan jag fixa resten också....
    Hoppas snön försvinner snart nu. Ska bes hojen idag..kul NOT !!!!

  10. #390
    Var väll ett jävla bitchande om snö. Det ni kallar snö där nere kallar vi frost här uppe.
    Trägen vinner!

  11. #391
    V.I.B & Contributor Dragoss avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    Iggesund
    Inlägg
    345
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av gronvit Visa inlägg
    Måste passa på att gnälla lite.
    Att det är snö överallt istället för vår har väl inte undgått någon. Som salt i såren fick jag höra att samerna har över hundra olika ord för snö!?
    Snö alltså, ni vet det här vita som gör att man inte kan köra hoj, samma vita skit som gör att tjejer har tjocka dunjackor på sig halva året.
    Det betyder alltså, att våra skattepengar går till att de där jävla lappjävlarna ska slippa jobba, och vad gör de istället? De sitter och hittar på olika ord för SNÖ!?
    Det är ju helt sjukt! Och sen har de mage att gnälla om renar och vargar och skit. Här gnäller folk om invandrare till höger och vänster, så har vi en ursprungsbefolkning som gör allt för att jävlas med svensson.
    Sen är det jävligt konstigt att de har hundra ord över huvud taget när det mest låter som de ylar som en blandning av en norrbagge och en skadeskjuten säl.

    Nä, jag håller med Lars Ekborg. Bunta ihop dem och slå ihjäl dom och gör lampskärmar av dem, sådana där med röd tofs på. Vi kan lika gärna skicka dit alla kärringar över 40 också när vi ändå är igång.

    Mina 5 cent, tack.

    Tack, dom orden värmde

  12. #392
    Tror det var Inuiterna som hade många ord för snö, och inte Samerna. Just sayin

  13. #393
    Dom har ca:300 ord för snö om rätt ska vara rätt..
    Här är några exempel.

    gálav: före där skidorna sjunker djupt i lös vintersnö

    guolldo: snöstorm

    habllek: lätt luftig dammsnö

    jiega: is

    muohta: snö

    njáhtso: blöt snö

    ridne: snö i träden

    ruohkadagá: barblåsta fläckar på kalfjället, vindblotta

    siebla: genomblöt snö om våren

    sjålkkå: trampad, hård och slät snö

    soavlle: sjövatten blandat med snö ovanpå isen

    suohpa: snöbro över bäck på sommaren

    säásj: gammal grov lös snö, rinner som grovsalt

    tjarvva: skare

    tjiegar: område där renarna gräver i snön och äter

    tsievve: hård snö som renarna inte gräver igenom

    vahtsa: litegrann nysnö

    åppåsm: orörd mjuk snö

    Sammanfattningsvis för er fjollträskare kan man säga.. Slask!
    Då vet ni litegrand vad vi pratar om va? ha ha
    Trägen vinner!

  14. #394
    V.I.B Contributor
    hegtors avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    South/West
    Inlägg
    492
    Tackad: 1

    Motorcyklister har bare ett ord for snö : FAEN..
    There are drunk riders. There are old riders. There are no old, drunk riders.

  15. #395
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Adrenaline Visa inlägg
    Dom har ca:300 ord för snö om rätt ska vara rätt..
    Här är några exempel.

    gálav: före där skidorna sjunker djupt i lös vintersnö

    guolldo: snöstorm

    habllek: lätt luftig dammsnö

    jiega: is

    muohta: snö

    njáhtso: blöt snö

    ridne: snö i träden

    ruohkadagá: barblåsta fläckar på kalfjället, vindblotta

    siebla: genomblöt snö om våren

    sjålkkå: trampad, hård och slät snö

    soavlle: sjövatten blandat med snö ovanpå isen

    suohpa: snöbro över bäck på sommaren

    säásj: gammal grov lös snö, rinner som grovsalt

    tjarvva: skare

    tjiegar: område där renarna gräver i snön och äter

    tsievve: hård snö som renarna inte gräver igenom

    vahtsa: litegrann nysnö

    åppåsm: orörd mjuk snö

    Sammanfattningsvis för er fjollträskare kan man säga.. Slask!
    Då vet ni litegrand vad vi pratar om va? ha ha
    Har faktiskt inte vart så farligt med slask hittills... Fast värmen verkar komma av sig (åtminstone nattetid)...


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  16. #396
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4




  17. #397
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Missade en massa tid för övningskörning denna helg, när både maken och jag är sjuka.
    Nåja, får ta igen det en annan dag/helg...


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  18. #398

    Stora gnälltråden...

    Krya på dig Sanniz och hälsa döingen.

  19. #399
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Whiplash Visa inlägg
    Krya på dig Sanniz och hälsa döingen.
    I will... Han hälsar tillbaks.

    han satte mig att kika på instruktionsvideo...



    Hm... Undrar om det räcker med att köra upp på en sådan för att bli en "bad ass girl"?


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  20. #400
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Här ska fan inte hälsas nånting! Detta är ju en gnälltråd
    There are no problemsonly solutions

Sidan 20 av 32 FörstaFörsta ... 10181920212230 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Stora bilder hur? TESTA FRITT I DENNA TRÅD!
    Av robbbull i forum Forumnyheter, önskemål, hjälp och synpunkter
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2015-01-14, 11:10
  2. Stora män och små Harleys....
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-07, 17:07
  3. Låga åk med stora hjul
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-12-10, 09:00
  4. Stora drömmar VS små inkomster....
    Av Hagis i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-03-24, 23:17

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •