Sidan 9 av 32 FörstaFörsta ... 789101119 ... SistaSista
Resultat 161 till 180 av 622

Ämne: Stora gnälltråden...

  1. #161
    Citat Ursprungligen postat av crazyswede Visa inlägg
    Kan tänka mig det , längtar faktiskt efter beachen ja åxå , var ett tag sen nu men får väl ta en mini semester snart när alla turister har åkt hem & inspektera förödelsen!
    Du får göra det! Inte mycket turister här i Ban Chang.
    -Skynda dig ner hit så bjuder jag på en Singha. -Eller tolv...

  2. #162
    V.I.B crazyswedes avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Surin Thailand
    Inlägg
    316
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Niko Visa inlägg
    Du får göra det! Inte mycket turister här i Ban Chang.
    -Skynda dig ner hit så bjuder jag på en Singha. -Eller tolv...
    *gnäll* Gillar inte Singha , jag är en "Chang Man" precis som en "Ass Man" öm man säger haha
    Tack för erbjudandet men jag kan tyvärr inte kasta mig iväg då fru & barn står i dörrhålet & motar med kvasten! hehe Du vet hur det är , det ska köras & passas upp på dom titt som tätt!
    CS//

  3. #163
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Niko Visa inlägg
    Ja, den här "kylan" vi har här nere är lagom för mig.

    - - - Uppdaterad - - -

    Det sist tolkade har jag inte direkt fått heller, med tanke på att maken och jag går om varandra hela tiden för firmans överlevnad senaste månaderna... Resterande är han mer som en urvriden trasa än el "loverboy".




    - - - Uppdaterad - - -



    Fan vad du gnäller över ditt stick då... Du har ju i alla fall FÅTT ett stick i pälsen, en annan har ju inte fått något på över en vecka...
    Ett stick? Det där var försök 2... Som tur var övergav hon de sedvanliga ställena eftersom hon inte ens kunde känna venerna... Och det som blev blåmärke (är ännu blåare idag) höll på att gå åt pipan med... Hon grävde rätt bra med nålen... Vet många karlar som gnällt för mindre själva.
    Jag är en av få, som skickas hem från sjukhus med meningen;
    "Vad du än gör, bli inte blodgivare"... Så för mig är provtagningen aldrig så trevlig... Mer pina.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  4. #164
    Jag skulle lätt ta ett par blåmärken bara jag slapp den här jävla snön...
    Trägen vinner!

  5. #165
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Adrenaline Visa inlägg
    Jag skulle lätt ta ett par blåmärken bara jag slapp den här jävla snön...
    Masochist...

    ******

    Nu gnäller jag på att det är blidväder...
    Vad är meningen med en massa minusgrader och snö, om allt blir slask och halkbana nästa dag?


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  6. #166
    V.I.B crazyswedes avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Surin Thailand
    Inlägg
    316
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Vad är meningen med en massa minusgrader och snö, om allt blir slask och halkbana nästa dag?
    Är det vår i luften månne?!
    CS//

  7. #167
    Kom precis hem från Phuket Där var det hyfsad sommar med +31 i vattnet Hade gärna stannat en stund till...Slask är skit...

  8. #168
    V.I.B crazyswedes avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Surin Thailand
    Inlägg
    316
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Fullsize Visa inlägg
    Kom precis hem från Phuket Där var det hyfsad sommar med +31 i vattnet Hade gärna stannat en stund till...Slask är skit...
    Stackars "jävel"!

    Nej en kopp tea nu , är ju kallt , rått & fuktigt om kvällarna på vintern här nere!
    Senast redigerat av crazyswede den 2012-12-17 klockan 17:10. Anledning: Doubbble Mania!
    CS//

  9. #169
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av crazyswede Visa inlägg
    Är det vår i luften månne?!

    Nja, mer det sedvanlga slasket de få år vi inte får den så kallade vargavintern...


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  10. #170
    kom just in efter skottat fram bilfen...

    Trägen vinner!

  11. #171
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Fullsize Visa inlägg
    Kom precis hem från Phuket Där var det hyfsad sommar med +31 i vattnet Hade gärna stannat en stund till...Slask är skit...
    Välkommen till sköna Sverigevintern
    There are no problemsonly solutions

  12. #172
    Citat Ursprungligen postat av Fullsize Visa inlägg
    Kom precis hem från Phuket Där var det hyfsad sommar med +31 i vattnet Hade gärna stannat en stund till...Slask är skit...
    Ska till Pattaya imorgon och stannar några dagar.
    Är i Bang Chang nu. Saknar faktiskt Sverige.
    Här i Thailand luktar det ju bajs precis överallt.

  13. #173
    Tack, Xbone...Sant med lukten, Niko men man kan leva med det med alla trevliga thailändare och värmen :-)

  14. #174
    V.I.B crazyswedes avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Surin Thailand
    Inlägg
    316
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Nja, mer det sedvanlga slasket de få år vi inte får den så kallade vargavintern...
    Vet precis hur det var , sista vintern var det under -20 i flera mån. , längtar inte "hem" direkt!

    Citat Ursprungligen postat av Niko Visa inlägg
    Ska till Pattaya imorgon och stannar några dagar.
    Är i Bang Chang nu. Saknar faktiskt Sverige.
    Här i Thailand luktar det ju bajs precis överallt.
    Det är bara du som har näsan för nära mun lille vän! haha

    Nej men du kan ju tänka dig värmen & så finns det oftast ingen vettig sop-hantering , i byn här bredvid tycker dom det är "alles för dyrt" ha någon som tömmer tunnan åt dom 2-3 ggr. i mån. & då snackar vi kanske 20-30:-SEK haha
    I alla andra byar runt ikring har dom iaf. råd så det är dit jag släpar våra soppåsar alt. 7/11 för ska fan ha egen sopförbräning på tomten som dom flesta andra har , dessutom tror dom det går elda glas , plåtburkar osv. .. nu går det ju elda allting men vid "något" högre temperatur om man säger!
    CS//

  15. #175
    Citat Ursprungligen postat av crazyswede Visa inlägg
    Vet precis hur det var , sista vintern var det under -20 i flera mån. , längtar inte "hem" direkt!



    Det är bara du som har näsan för nära mun lille vän! haha

    Nej men du kan ju tänka dig värmen & så finns det oftast ingen vettig sop-hantering , i byn här bredvid tycker dom det är "alles för dyrt" ha någon som tömmer tunnan åt dom 2-3 ggr. i mån. & då snackar vi kanske 20-30:-SEK haha
    I alla andra byar runt ikring har dom iaf. råd så det är dit jag släpar våra soppåsar alt. 7/11 för ska fan ha egen sopförbräning på tomten som dom flesta andra har , dessutom tror dom det går elda glas , plåtburkar osv. .. nu går det ju elda allting men vid "något" högre temperatur om man säger!
    Ja, just soptunnor är ta mig fan en bristvara i det här landet.
    Är dom dumma i huvudet, eller var tror dom att man ska göra av papper, vattenflaskor, läskburkar och annat skit när man är ute på stan?
    Inte en jävla soptunna någonstans!
    Inte undra på att det ser ut som det gör på vissa ställen här.

  16. #176
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Niko Visa inlägg
    Ska till Pattaya imorgon och stannar några dagar.
    Är i Bang Chang nu. Saknar faktiskt Sverige.
    Här i Thailand luktar det ju bajs precis överallt.
    Du saknar säkert nåt som finns hemma i Sverige o Njurunda mest
    There are no problemsonly solutions

  17. #177
    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Du saknar säkert nåt som finns hemma i Sverige o Njurunda mest

  18. #178
    V.I.B crazyswedes avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Surin Thailand
    Inlägg
    316
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Niko Visa inlägg
    Ja, just soptunnor är ta mig fan en bristvara i det här landet.
    Är dom dumma i huvudet, eller var tror dom att man ska göra av papper, vattenflaskor, läskburkar och annat skit när man är ute på stan?
    Inte en jävla soptunna någonstans!
    Inte undra på att det ser ut som det gör på vissa ställen här.
    Vad jag förstår så är det oftast en kostnads fråga & total brist på miljö medvetande (ska jag säga?) , det blir bättre med åren men som i tex. Pattis (dit du ska/är) har dom släppt ut skithus vattnet direkt ut i havet (stranden +100m.) i många år & inte bara där föresten , det är nog lite varstans skulle jag tro.

    Första jag fick göra med "kärringen" när hon kom till Sverige var att lära henne inte slänga skräp hemma runt kåken , fan är ju vi som får ta reda på det förklarade jag .. när hon var inskolad blev det samma historia med hennes yngsta grabb & sen ytterligare ett par år senare när vi tog "hem" älsta sonen var det bara börja om igen! Nu var allt frid & fröjd & jag fick för mig vi skulle flytta ner hit allihopa ... ujujuj .. samma visa igen för här gör alla så , slänger skit omkring sig!

    Har nu efter kåken är färdig lyckats få dom inte dumpa skit här hemma , vad dom gör i byn skiter ja i!
    CS//

  19. #179
    Jag kan ärligt talat inte förstå vad som är så fantastiskt med Thailand.
    Vädret? Maten? Människorna?

    Visst är det varmt och behagligt, men i längden är det ganska tröttsamt med runt 30 graders värme, maten tröttnade jag på efter en vecka. Det känns som att gå på Kinarestaurang och äta dagens varje dag ungefär.
    Och visst är människorna trevliga och hjälpsamma, om dom får "a little tip for me" för besväret.

    Jag blev för fan anfallen av en jävla idiot utklädd till en stor trädocka på en teater bara för att jag gav honom för lite pengar efter att jag tagit kort på honom!
    Först ställde han sig och drog i håret på mina armar(!), sen gick han efter mig och knuffade på mig och tiggde pengar på ett jävligt burdust sätt.

    Och all denna jävla stank överallt... Smutsigt, slitet, nergånget, dålig standard...
    Igår var vi på en FIN internationell restaurang i stora shoppingcentret i Pattaya innan vi åkte hem.
    Man kan tycka att på en sådan restaurang, som ligger mitt i turist-smeten, så borde servitörerna kunna i alla fall grundläggande restaurang-engelska som t.ex. "fork", "knife", etc. -Men inte, då...

    Det är en upplevelse att vara här, och det finns några guldkorn här och där, men dom är få.
    Jag längtar efter den svenska kylan, för den kan man klä sig emot.
    Jag längtar efter ren och frisk luft, för det finns inte här.
    Jag längtar efter den svenska "otrevligheten", för den är ärlig. -Ingen som fjantar omkring och kallar en för "Mister Sir" för att dom kan vinna på det ekonomiskt.
    Jag längtar efter ordning och reda, jämställdhet, normal levnadsstandard, och mycket annat.
    Och jag längtar efter min Tina!!!

    Jag vill åka hem...

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av crazyswede Visa inlägg
    Vad jag förstår så är det oftast en kostnads fråga & total brist på miljö medvetande (ska jag säga?) , det blir bättre med åren men som i tex. Pattis (dit du ska/är) har dom släppt ut skithus vattnet direkt ut i havet (stranden +100m.) i många år & inte bara där föresten , det är nog lite varstans skulle jag tro.

    Första jag fick göra med "kärringen" när hon kom till Sverige var att lära henne inte slänga skräp hemma runt kåken , fan är ju vi som får ta reda på det förklarade jag .. när hon var inskolad blev det samma historia med hennes yngsta grabb & sen ytterligare ett par år senare när vi tog "hem" älsta sonen var det bara börja om igen! Nu var allt frid & fröjd & jag fick för mig vi skulle flytta ner hit allihopa ... ujujuj .. samma visa igen för här gör alla så , slänger skit omkring sig!

    Har nu efter kåken är färdig lyckats få dom inte dumpa skit här hemma , vad dom gör i byn skiter ja i!
    Hahaha!
    Jag förstår dig. Jag hade blivit vansinnig.
    Nu när jag har varit här snart två veckor så undrar jag, -vad var det som fick dig att vilja flytta hit, när du hade hela din nya familj hemma i Sverige?
    Som du förstår så har det här landet inte direkt imponerat på mig...

  20. #180
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Varför skall det först snöa en massa för att mindre än ett dygn senare bara vara en j-a massa slask och is?
    Så onödigt... Därför gillar jag inte snö här nere.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

Sidan 9 av 32 FörstaFörsta ... 789101119 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Stora bilder hur? TESTA FRITT I DENNA TRÅD!
    Av robbbull i forum Forumnyheter, önskemål, hjälp och synpunkter
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2015-01-14, 11:10
  2. Stora män och små Harleys....
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-07, 17:07
  3. Låga åk med stora hjul
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-12-10, 09:00
  4. Stora drömmar VS små inkomster....
    Av Hagis i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-03-24, 23:17

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •