Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Mammoth fälgar från USA

  1. #1

    Mammoth fälgar från USA

    Har någon tagit hem mammothfälgar från usa.
    Tips? Pris? Tid?
    Vore tacksam för svar.
    Kanske kan man slippa momsa in dem?

  2. #2
    Hej
    Jag har inte tagit hem fälgar. Men massa annat skit.
    Märker leverantören paketet med Sponsorship har jag aldrig haft problem med tull o skit
    Men det är väll inte helt vattentätt
    Lycka till
    Det är aldrig för sent att ge upp

  3. #3
    Jag har alltid åkt på tull och de jag köpt av har inte velat skriva ner värden osv.
    Men igår skeppades ett set mammothfälgar till mig, så om 1-2v vet jag mer.

  4. #4

    Mammoth fälgar från USA

    Du kan väl höra avdig när du vet hur det gick?

  5. #5
    Jag tycker inte det är för dyrt med 6500:-/st för kompletta hjul hemma i sverige köpta hos handlare..
    Cycleworld, bikeline med fler har hemma och har de inte så kan de ta hem de dimensioner man önskar.
    6500:-/st får man inte ens grejerna för om man ska köpa lösa delar och ekra själv och då får man inte heller de feta ekrarna eller slanglöst,
    utan man måste kosta på ny slang varje gång man köper nytt däck om man inte vill riskera punka.
    Det enda som stör mig med de feta ekrarna är att ventilen inte får plats i linje med ekrarna utan sitter i kanten på fägbanan som på en bil.
    Fram får det plats om man har 21" eller större, men inte bak.
    Om jag inte behövde bry mig om kostnaden 15000:-/st skulle jag köpa TTS wheels..
    De är rostfria och har färre ekrar (men ekrarna är fortfarande 9mm tjocka)
    Då har man ekerhjul som folk stannar dräglar på.
    Nu har jag köpt DNA och ska snart montera de och jag är helt nöjd med finish och utséendet... lägger upp bilder här när det är klart...
    Stöter jag på några problem kommer ni kunna läsa det här.
    Senast redigerat av mr.andersson den 2012-12-28 klockan 23:13.
    En hoj blir aldrig klar.. det känns bara så ibland.

  6. #6
    Hittade precis ett set med 21x3,5 och 18x5,5 svarta med rostfria ekrar på Demon för 649$. kan tydligen tas hem genom shop USA. Total pris ca 6500sek med frakt o moms?? Dock är det 48 ekrars, men 4 hit eller dit ?
    Kan detta verkligen stämma?

  7. #7
    Tja .. Jag tog hem mina från outlaws cycles och det funka bra , gjorde även ett inköp igen av en 21 " fram .. eftersom jag tyckte det matcha bättre en 18" .. Fördelen med att köpa från USA är väl att det gick fortare eftersom jag ville ha svarta ekrar å det hade inte bikeline på hyllan och deras lev från USA är längre ... Tog knappt 2 veckor . Å tjänade väl inga jätte pengar men , små bäckar små .
    Obs ..ska nån beställa till crossbones så tala om att det är 3/4 axel fram ... Vilket inte dom inte rekommendera på outlaws men springers kör fortfarande med 3/4 axel fram å 25 bak ( åtminstone på min 2008 ) , ps går även åt spacer bak å lite strul med distanser eftersom hjulet inte var riktigt centrerat ,fram bolt on . Är dock väldigt nöjd med kvalitet . Ha det gött

Liknande ämnen

  1. Fat Mammoth fälg
    Av Kenny i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-11-04, 20:24
  2. Mammoth wheel 18" x 3'5" plus brawler seat
    Av mangesuarnmc i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-10-19, 12:13
  3. Fälgar Fat Bob
    Av Boba Fett i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-09-25, 09:58
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-22, 10:52
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-16, 22:32

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •