Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 30

Ämne: Råd!!!!!

  1. #1

    Råd!!!!!

    Hej! Är på jakt efter en v-rod och har hittat en 07:a men import UK, alla papper finns, sen en 2011 ny för 190:000 jävligt fin, även en muscle 2012 och i butiken såg jag även en street glide som jag gilla, va f-n ska man välja? Pengar styr inte utan det ska bli rätt hoj! Har kört sport hoj alltid annars men nu blir det H-D med ålderns rätt!

  2. #2
    Köp en 08 eller nyare om du ska ha en rod för då kom den stora motorn. Eller en 09 eller nyare om du vill ha abs, fanns som tillval på 08:orna.

  3. #3
    V.I.B crazyswedes avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Surin Thailand
    Inlägg
    316
    Tackad: 0
    Om pengarna inte styr köp en av varje vet ja!
    CS//

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av crazyswede Visa inlägg
    Om pengarna inte styr köp en av varje vet ja!
    Eee nä jag menade att 20 tusen hit eller dit kan kvitta när man handlar!

  5. #5
    V.I.B crazyswedes avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Surin Thailand
    Inlägg
    316
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Power-Rod Visa inlägg
    Eee nä jag menade att 20 tusen hit eller dit kan kvitta när man handlar!
    Jaha du menar så .. ja kan väl stämma beroende på vilka ekonomiska förutsättningar man har ...
    CS//

  6. #6
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Jag tycker att du skall provköra samtliga hojar... För du skall ju sitta gott och trivas med hojen. Om priset inte är relevant, så är det det enda tipset som gäller, anser jag.
    Det gäller ju vad du vill ha ut av hojen och hur den skall köras. Och då finns det inga genvägar till vad som fungerar just för dig. Det är helt enkelt bara att prova sig fram. Kommer du bara fram till typ av hoj, då kan du senare rådfråga om t ex årsmodellerna.
    Roddarna kan rent sittmässigt skilja sig en hel del när det kommer till körställningen. Därav tycker jag att du skall provköra sådana och känna dig för. Annars är det som Whiplash skriver om årsmodellerna. Nightroden från 2012 har dock "tillbaka flytt" på den årsmodellen, så då bör du inte vara för lång heller, OM du skall åka bekvämt. Förutsatt att du inte är beredd på att meka hojen med en gång, så den passar längd.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  7. #7
    V.I.B crazyswedes avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Surin Thailand
    Inlägg
    316
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Jag tycker att du skall provköra samtliga hojar...
    Killen lär få vänta ett tag då med att göra affär om inte "torr bryta" funkar förstås?!
    CS//

  8. #8
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av crazyswede Visa inlägg
    Killen lär få vänta ett tag då med att göra affär om inte "torr bryta" funkar förstås?!
    Vet man inte vad man vill ha, så är det väl bättre att vänta? Visst, bättre priser under vintern, men då bör man kanske veta vad man är ute efter mer exakt också.
    Ganska mycket pengar att kasta i sjön, OM man inte blir nöjd när det väl är säsong. Och så blir det ju krångligt, när man måste byta ut den hoj man inte är nöjd med.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  9. #9
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Power-Rod Visa inlägg
    Hej! Är på jakt efter en v-rod och har hittat en 07:a men import UK, alla papper finns, sen en 2011 ny för 190:000 jävligt fin, även en muscle 2012 och i butiken såg jag även en street glide som jag gilla, va f-n ska man välja? Pengar styr inte utan det ska bli rätt hoj! Har kört sport hoj alltid annars men nu blir det H-D med ålderns rätt!
    Hade satsat på en Street Glide! Både ekonomiskt (sjunker inte i värde som V-roddarna) och rent praktiskt o komforten!
    There are no problemsonly solutions

  10. #10
    Håller med xbones köp streetglide. Då blir det på riktigt om du förstår.........
    Det är aldrig för sent att ge upp

  11. #11
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Nu tycker jag iofs rådet att köpa streetglide inte är det bästa för stunden, eftersom killen hittills suktar mest efter olika typer av v-rod.
    Bättre han provkör och tänker efter vad han vill ha ut av sin hoj, INNAN andra bestämmer vad han skall ha.
    För vem vet, det kanske är en rod han vill ha mest och trivs med. Gillar han streetgliden till bruks, lär han ju köpa den... Så varför så stenhårt gå på det sista alternativet, innan han ens talar om vad han vill?
    Ingen av de sista råden kör ju ens streetglide själva.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Latjo Visa inlägg
    Håller med xbones köp streetglide. Då blir det på riktigt om du förstår.........
    Undrar mest varför en "rod inte kan bli på riktigt"...


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  12. #12
    Hagis
    Guest
    Tycker alla har en poäng med det dom säger. Men samtidigt så är det generella rådet som alla får inför köpet av sin första HD att provlköra hojarna och sen bestämma sig! Och som fd sporthojsåkare, vilket jag och många andra här inne även är även om inte alla erkänner det haha... så skulle jag hålla med Sanniz! Provkör hojarna för det är en stor skillnad på en sporthoj och en HD! Dom första 500 milen kommer du sitta och gunga hojen fram o tillbaka för att den ska gå fortare! Men sen kommer du in på småvägarna och inser att du ändå hänger på i den vanliga onsdagsgruppen så länge du kan hantera hojen!

    Vänd på det, hur hade du rådslagit med en HD åkare som vill skaffa sporthoj? K5a eller CBR 900!?
    L&R och lycka till med ditt inköp, du kommer inte ångra dig

  13. #13
    Mot alla andra ska jag försöka vara saklig och ärlig här. En rod är det närmaste man kan komma hållbarhetsmessigt mot en japs hoj.
    Om du nu som van sporthojs åkare provkör en sådan kommer du snart märka att bromsar etc är sådär, men chassit är rena kalleanka hojen
    då den vill på falla in i kurvorna så man får hämta upp den hela tiden. Skulle jag rekommendera en första harley till någon okrönt, skulle
    det nog isf bli en med dyna chassit från -03 och nyare. OM man tar i beaktning att det är långt ifrån en 1000rr vad gällande prestanda
    bromsar och chassi, men fortfarande (enligt mig) är en riktig harley.
    Men som sagt.. Provkör och köp efter det
    Trägen vinner!

  14. #14
    Hagis
    Guest

    Råd!!!!!

    Skönt att alla är oärliga! Följd fråga! Har någon HD bra bromsar orginal jämfört med en RR?

  15. #15
    V.I.B crazyswedes avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Surin Thailand
    Inlägg
    316
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Undrar mest varför en rod inte kan bli på riktigt"...
    Kan en ½ V4:a någonsin bli det?










    Nu retas ja lite igen tror ja ... haha
    CS//

  16. #16
    Inte i närheten nej... Men nu menade jag inte att alla var oärliga. Men det blir ju lätt att alla skriver hur bra den är
    och ingen kommer med någon form av kretik alls till hojen i fråga. Jag jobbar med Honda mc och det finns alltid nått
    dåligt med alla hojar. Ingen är perfekt! Den får man bygga själv..
    Trägen vinner!

  17. #17
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Adrenaline Visa inlägg
    Inte i närheten nej... Men nu menade jag inte att alla var oärliga. Men det blir ju lätt att alla skriver hur bra den är
    och ingen kommer med någon form av kretik alls till hojen i fråga. Jag jobbar med Honda mc och det finns alltid nått
    dåligt med alla hojar. Ingen är perfekt! Den får man bygga själv..
    Kanske därför rådet att provköra är bäst? För vem vet, det kanske inte ens slutar med den typ av hojar, som han redan frågade om... Vet många som ändrat sig efter provkörning, eftersom det inte kändes ok. Och då utgår jag från att man verkligen testar hojen (typ bromsar, prestanda osv)... Och det mest ärliga är ju, att först veta vad man vill ha ut av åkandet. För antingen är man en som gillar att åka långt eller inte. Eller så vill man bara showa lite då och då.. osv.
    Och sedan är det ju inte till hundra säkert, att en f d sporthojsåkare finner hojen obekväm, som en del andra anser... Sporthojsåkaren är ju van vid annan sittställning osv. Det är mycket som påverkar val av hoj. Vill man känna varenda del i kroppen, ja då kan man ju leta efter den hoj som garanterat ger den effekten också.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  18. #18
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Klart man ska provköra olika hojar innan man köper nåt! Tror att vi alla har gjort det! PS. Kom på att jag köpte CrossBonesen utan att ha provkört Ångrar inte en sekund!
    There are no problemsonly solutions

  19. #19
    V.I.B crazyswedes avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Surin Thailand
    Inlägg
    316
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    PS. Kom på att jag köpte CrossBonesen utan att ha provkört Ångrar inte en sekund!
    Det kallas för impulsköp & för att skyla över sina misstag säger man då att man inte ångrar sig, fullt mänskligt & naturligt!
    CS//

  20. #20
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av crazyswede Visa inlägg
    Det kallas för impulsköp & för att skyla över sina misstag säger man då att man inte ångrar sig, fullt mänskligt & naturligt!
    Visste att det inte kunde bli fel Och det blev klockrent
    There are no problemsonly solutions

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •