Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Värmebeständig färg?!

  1. #1
    Hagis
    Guest

    Värmebeständig färg?!

    Jag har lite funderingar på att ev svart lacka en del detaljer på motorn och undrar om det är någon som har koll på...
    A. motorns topp temperatur (kör en 883a som senare ska konverteras till en 1200)
    B. har någon här erfarenheter av biltemas spray http://biltema.se/sv/Bilvard/Farg-oc...g-farg-367405/

  2. #2
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vinslöv, Sweden
    Inlägg
    495
    Tackad: 0

    tempen beror på många saker ,tändning mm,mm men ingen spray kommer att hålla fullt ut, Biltemas är bra om man har rimliga förväntningar.
    närmast motorn kommer den bli grå efter en kort tid. det behöver inte ses som ett problem att den ser använd ut.. coating är givetvis bättre, men det är också en helt annan prisklass.

  3. #3
    Jag har Biltemas silver spray på mina Sportster toppar och har kört så i 3 år och de ser ut som nya.

  4. #4
    Kolla om du hittar VHT:s produkter.....dom klarar både värmen och alla vätskor som bensin,oljor osv.
    Deluxe FLSTN

  5. #5
    Jag har biltemas mattsvarta fälg färg på massor av saker på cyckeln och biltemas mattsvarta värme färg på ljuddämparne funkar bra....

  6. #6
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av oggy69 Visa inlägg
    Jag har biltemas mattsvarta fälg färg på massor av saker på cyckeln och biltemas mattsvarta värme färg på ljuddämparne funkar bra....
    Maken använder den färgen också... Verkar fungera fint.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  7. #7
    V.I.B Contributor
    hegtors avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    South/West
    Inlägg
    492
    Tackad: 1

    De her har jeg brukt; http://www.tcpglobal.com/spraypaintd...mperature.aspx
    Da jeg kjöpte fra dem sist bodde jeg i Norge og shipping dit var problemfritt,men til Sverige shipper de ikke til alle postnummer av en eller annen grunn,men gjetter at det har noe med ADR-regler å gjöre (farlig gods).
    There are drunk riders. There are old riders. There are no old, drunk riders.

  8. #8
    Vanlig ordinär billack,utmärkt t motorblock.Kalas svarta avgasrör tillika rostskyddade andvänder jag Linolja,gammalt beprövat knep.Ps Biltemas färger är ren Crap [men billig) som d mesta av deras produkter,kanske finns russin i kakan,men dom är fåräknade.Ps fråga din lokala Billackering om1skvätt å härdare, .Du kommer notera att jobbet vart till glädje,som dessutom varar å sitter fast.

  9. #9
    Hornbach har en mattsvart för att måla grillar, där man först sprayar och sedan bränner på färgen genom att köra på grillen en halvtimma den sitter bra kvar på grillen.
    Skål Kosmonauter

Liknande ämnen

  1. Montera gashandtag för invändig gasvajer
    Av Thour i forum Custom & Byggen
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 17:41

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •