Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: ram fred kodling.

  1. #1

    ram fred kodling.

    hej. ny medlem. kommit över en ram o. gaffel mm nytt. ramen heter fred kodling. vet ej var det är. är 54 år o inte haft hd. på 30 år. ser ut som gammal stelben men är lagrad så tror ska va någon form av hydralfjädring bak. gaffel är wideglide. verkar vara standarlängd. bytte mot olds 455 ho. motor . tacksam för upplysningar

  2. #2
    Googla på fred kodlin frame under google bilder ...

  3. #3
    Börja med att kolla vad SFRO säger om du tänkt dig att amatörregga den där...

  4. #4
    nu har jag läst papperna jag fick med. är tuv. testad och godkännd i tyskland. rotat runt i pallen. va 4-kragar hög. mer hitta en "revtech" låda och en 100cui motor.bla. en krycka,postlåda, verktyg,kläder.mm bytet gjordes via mellanhand annars hade jag begripigt. ser bra ut. ska nog köra hd. igen, men med bakfjädring. fick tips är en luftfjädring i svingen. behöver delar i framtiden så ska hålla koll här på forumet i fortsättningen

  5. #5
    bra svar. SFRO kan va en trubbel ibland. vet bara om bilar. fanns inte när jag var 20-25 år hade hd. kommer i håg triangel, axellängd. utan kejdeskydd mm. och där jag bodde på den tiden va bara stationschefen som besikta mc. det va hans station inget annat. hade ett djävla bra öra. kunde höra decibel vid visst varvtal. tur det går frammåt. tack för alla svar.

  6. #6
    ...
    Senast redigerat av Broder Dalton den 2013-11-11 klockan 13:09.

Liknande ämnen

  1. Santee Bonanza II Bars by Fred Kodlin
    Av Hd1340 i forum Säljes
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-10-18, 12:14
  2. En Sorgens Dag. Vila i fred Kurtan!
    Av Wallis i forum Off Topic
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-11-21, 06:24

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •