Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Rinner bensin från slang vänster sida vid bakhjulet...

  1. #1

    Rinner bensin från slang vänster sida vid bakhjulet...

    ...det finns en slang, som kommer uppifrån någonstans, som sitter precis framför bakhjulet på vänster sida. Märkte idag när jag varit ute och kört...var ju tvungen att testa att mina Vance & Hines lät som de skulle efter besiktningen ....att det rann bensin ur just denna nämnda slang. Vad är det? Det slutade rinna när jag vred om bensinkranen till OFF. Är det någon form av vacumslang? Nått at bry sig om...eller är det bara normalt? Brukar ni slå om till OFF efter körning?
    ----------------------------------------------------------------------------------------
    Harley davidson FXST Softail Standard 2000
    Living the dream...

  2. #2
    Hoj? Du har förgasare gissar jag? Det troliga är att flottören hängt sig eller att det kommit något skräp i flottörventilen så att det rinner över från flottören genom dräneringsslangen. Så kan du inte ha det. Visst stänger jag kranen till off men om man inte gör det så skall inget hända. Om det inte snabbt går över av sig själv så får du nog mecka lite med gasaren.

  3. #3
    Ja, det är en förgasare jag har. Hoppas det var något tillfälligt bara....annars får jag kolla upp det med flottören. Tack för snabbt svar.
    ----------------------------------------------------------------------------------------
    Harley davidson FXST Softail Standard 2000
    Living the dream...

  4. #4
    Vissa (som jag) har förmågan att tanka lite för fullt i tanken.. om hojen och bensinen var kall när du tankade fullt och sen rullade hem till garaget och ställer in den i värmen så expanderar bensinen och det rinner över och ut i skvallerröret... har hänt mig en gång hemma och flera gånger när jag varit ute och åkt riktigt varma dagar.
    Man tankar fullt... köper en glass på macken.. sen när man kommer till hojen så har man en pöl på marken på vänster sida strax framför bakdäcket.
    Toppfyll inte om du inte ska åka vidare direkt efter så slipper du förmodligen problemet.. om nu mitt förslag nu var orsaken.
    En hoj blir aldrig klar.. det känns bara så ibland.

  5. #5
    Det kan nog stämma ganska bra faktiskt! Tankade fullt...toppfyllt...precis innan jag ställde in den i garaget. För nåt liknande har inte hänt något sedan dess. Så det ligger nära till hands att det är så!
    ----------------------------------------------------------------------------------------
    Harley davidson FXST Softail Standard 2000
    Living the dream...

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-02-21, 10:39
  2. Gnissel från bakhjulet
    Av jale i forum Ram, Fjädring, Bromsar, Hjul, Däck
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-09-10, 21:02
  3. Enklaste sättet att ta av bakhjulet.
    Av Noyen i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-08-09, 13:42
  4. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-06-11, 18:57
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-22, 12:58

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •