Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Trist ..

  1. #1

    Trist ..

    Trägen vinner!

  2. #2
    Fy faaan! Socker och läsk säljs till barn och de får diabetes T2, fetma och sjukdomar. Men myndiga personer skall inte få dricka öl på sin fritid hur de vill.
    Några galna veganer och djurrättsaktivister med ekonomiska intressen (några döljer sig med att de är läkare också) hävdar idag i Expressen att köttskatt skulle vara en god idé.
    Finns det någon enda demokrati där man får vara fri och göra som man vill så länge det inte går ut över någon annan, dit man kan söka asyl?

  3. #3
    V.I.B & Contributor Dragoss avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    Iggesund
    Inlägg
    345
    Tackad: 0

    ja, det är då för jävligt

  4. #4
    Jag hänger på
    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Fy faaan! Socker och läsk säljs till barn och de får diabetes T2, fetma och sjukdomar. Men myndiga personer skall inte få dricka öl på sin fritid hur de vill.
    Några galna veganer och djurrättsaktivister med ekonomiska intressen (några döljer sig med att de är läkare också) hävdar idag i Expressen att köttskatt skulle vara en god idé.
    Finns det någon enda demokrati där man får vara fri och göra som man vill så länge det inte går ut över någon annan, dit man kan söka asyl?

  5. #5
    Ja, vi som är arrangörer av den här träffen känner verkligen att myndigheterna prioriterar helt rätt när dom inför nya regler.

    Regler som DESSUTOM skulle gå att följa, -bara man betalade lite...
    Hyra av plomberade kassasystem, krav på kvitton på varenda köpt öl, korv, eller kexchoklad, bekosta dyra utbildningar av kassapersonalen, hyra flera ordningsvakter (vi har ALDRIG någonsin haft problem med bråk eller överdriven fylla där ute)...

    Det är pengar, pengar, pengar. Allt annat är bullshit.
    Stat och kommun behöver mera pengar, -det ska ju byggas nya bostäder reserverade till nyanlända flyktingar, i stan som redan lider av bostadsbrist.
    Och det måste ju finansieras på något vis.

  6. #6
    V.I.B chrille64s avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Hudiksvall Hälsingland
    Inlägg
    101
    Tackad: 0

    Sv: Trist ..

    Kanske dags för lite civil olydnad från hojåkare också, vid skulle ju lätt kunna blockera centrum under några timmar för att visa vårt missnöje. Tid och plats så kommer jag :mad:

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
    Nulla via invia est

  7. #7
    Jag för min del är 100% för sådana aktioner.
    Tyvärr tror jag dock inte att det skulle gagna klubben något vidare i ev. framtida förhandlingar med myndigheterna.
    Det är bara att dra ner byxorna, böja sig framåt, och snällt ta emot det som myndigheterna kör upp i arslet på oss.


    Citat Ursprungligen postat av chrille64 Visa inlägg
    Kanske dags för lite civil olydnad från hojåkare också, vid skulle ju lätt kunna blockera centrum under några timmar för att visa vårt missnöje. Tid och plats så kommer jag :mad:

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •