Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: Dödarknappen

  1. #21
    Har alltid använt strömlåset till att stanna motorn på alla hojar jag ägt och kommer nog fortsätta så....rätt eller fel vet jag inte.
    Deluxe FLSTN

  2. #22
    V.I.B Super Contributor
    slyckes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Slycke utanför Linköping
    Inlägg
    1 094
    Tackad: 26

    Jag använder mig av "dödarknappen" först sedan tändningslåset, har gjort så på alla mina hojar i snart 27 år

  3. #23
    V.I.B Contributor
    hegtors avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    South/West
    Inlägg
    492
    Tackad: 1

    Det her har värt diskutert flittig oxo på amerikanske forum og siden det ikke finnes noen logisk årsak som at nogot elektrisk går sönder om man bruker tenningsbryteren har det nok mer med alle WARNING som står i instruksjonsboken och amerikansk lag var man kan "sue" alle for närmest ingenting og HD foretrekker kanskje å unngå slike ved at man instruerer kundene til å holde med begge hender på styret til motorsykkelen er stoppet. Noe på linje med "kom ihåg å sette ned föttene när du stannar"
    There are drunk riders. There are old riders. There are no old, drunk riders.

  4. #24
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    343
    Tackad: 2

    tändningslås eller dödarknapp... same same. båda kapar spänning rakt av utan nåd. varför skulle ett tändningslås tåla mindre än dödarknappen..
    en bil har ju bara tändningslås.
    CHOPS OF THE DEAD
    deathtrap society.

  5. #25
    har aldrig använt dödarknapp, bara av misstag i så fall. Jag stänger alltid av mina hojar med tändningslåset. och det har inte vart något problem.

  6. #26
    Använder aldrig dödarknappen.
    Har aldrig gjort, och kommer aldrig att göra.
    Efter flitigt användande kommer den säkert att börja glappa, har jag fått för mig...

  7. #27

    Cool

    Hallo!
    Om nu en knapp blir glapp med åren så är det mycket lättare att byta huvudströmbrytaren än att byta dödarknappen...
    för då måste man dra om elen i styret om man nu som jag har den indragen där.
    Jag vet att HD rekommenderade att man skulle slå av hojen med dödarknappen på de hojar som hade de tidiga HD larmerna (Vecta) annars kunde de gå i baklås.. vilket hände mig.
    Konsekvensen av det blir att hojen låter som den är på väg att starta när man trycker på startknappen eftersom startmotorn börjar jobba.
    Men eftersom startspärren är inkopplad (i 15sek) för att göra en safetycheck så får man ingen gnista men hojen suger i sig soppa...
    Efter 15sek och hojen tycker att allt är OK så släpper startspärren och man har en förgasarsmäll som gör att grannarna funderar vad man håller på med.
    På dessa hojar skulle man stanna hojen med dödaren sedan huvud brytaren. När det var dax för start igen.. larma av.. slå på huvudbrytaren.. slå på dödarknappen... vänta några sekunder så att larmsystemet hinner kolla så att allt står rätt till och sedan trycka på start.. om man inte väntade kunde man få en annan kul bieffekt.. motorlampan tändes.. det var därför så många tog bort sina tidiga modeller av larm.
    Senast redigerat av mr.andersson den 2013-04-05 klockan 14:35.
    En hoj blir aldrig klar.. det känns bara så ibland.

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •