Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: Köpa Shovel?

  1. #21
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    144
    Tackad: 0
    Hahaha kul tråd det här, man inser att jag är helt ute och cyklar Har precis köpt en gammal shovel och inte är jag särskilt bra på att
    skruva heller

    Om man ska lära sig att skruva lär man börja någon vart också, visst kanske finns fler mycket lämpligare HD motorer att börja lära sig
    på men man ska vilja äga och köra den hoj som man skruvar på också.

    För mig personligen känns det som att en HD ska ha några år på nacken , en Panhead,knucklehead eller shovelhead.
    men det är som sagt vad jag tycker och smaken är som baken.

    Sen är det väl så att de flesta "gamla" motorer på likväl bilar som motorcyklar är generellt sett mindre drift säkra än dess
    efterträdare men för många är just själva charmen ett det är gammalt.

    Har som sagt ingen jätte erfarenhet av motorcyklar men har hängt en hel del på div bilforum genom åren och det som slår
    mig är att på dessa forum har man nästan uteslutande varit positiva till de som vill renovera gamla bilar och hålla dessa
    rullandes vilket man helst uppmuntrar medan här på forumet är det mer så att man uppmanar till att låta bli och inte
    vill att man ska ta sig ann tex shovelheads. Vad kan detta bero på ?

  2. #22
    Det beror på att vi är smartare än andra. Vi vet att det är ett liv i prekär fattigdom med blodiga knogar om man skall hålla igång ett gammalt fordon och dessutom använda det.
    Men det är det värt, välkommen!

  3. #23
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    144
    Tackad: 0
    Tackar

    Ja, både fattigdom och blodiga knogar har man redan fått erfara, men nu sitter i alla fall
    motorn snart ihop igen, bara resten kvar

  4. #24
    Tuna: Det är omtanke,,, jag gick igenom dem där skärselden när jag var ung och inte begrep bättre. Kan man rädda ngn medelålders man från den självspäkningcen Shovel innebär har man gjort en god gärning! Karma?

  5. #25
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    144
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Onatop Visa inlägg
    Tuna: Det är omtanke,,, jag gick igenom dem där skärselden när jag var ung och inte begrep bättre. Kan man rädda ngn medelålders man från den självspäkningcen Shovel innebär har man gjort en god gärning! Karma?

    Ja man kanske får lära sig av misstagen kan vara bra att börja hårt sen blir det bara lättare

    Onatop, du har bra koll på motorer vet jag sedan tidigare, jag har en motorfråga i min byggtråd
    som du kanske kan hjälpa mig att svara på.

    Mvh
    johan

  6. #26
    Bra med tips för/emot köp, jag har inga problem att skruva men det får ju vara rimligt i paritet till priset, den här gången blev det ingen affär p.g.a. för högt pris. Men det finns fler objekt

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande ämnen

  1. Starter kåpa shovel
    Av 350ZZZ i forum Drivlina, Växellåda, Koppling
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-02-04, 05:28
  2. En blå Shovel...
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-10-19, 18:07
  3. Kopplingsbyte Shovel -82...vad bör man tänka på?
    Av Petter i forum Drivlina, Växellåda, Koppling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-07-04, 07:07
  4. Shovel
    Av Flake i forum Säljes
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-24, 15:18
  5. Shovel
    Av Flake i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-02-14, 15:20

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •