Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Iron 883 hjälp!:)

  1. #1

    Iron 883 hjälp!:)

    Jo jag har kollat runt på nätet och i affärer runt om här jag bor (Helsingborg) Jag är ute och jagar efter en sportster HD , jag är dock oerfaren och behöver hjälp !
    Har hela tiden tyckt att Iron 883 är den fräckaste med matt svart färg och svart motor och allt sånt men har fått höra att man tröttnar och vill ha 1200 istället, det förstår jag såklart. Hade tänkt köpa ny Nightster för att den är mest lik en iron, men det kostar ju också + att då är den inte som jag vill ha den till 100% då jag gillar Iron 883 utseendet mycket mer. Har kollat runt och hittar en del nya iron mellan 09-11 årsmodeller, kostar ca runt 75 000. Det är ju lättare för min plånbok än att behöva avbetala massor på en ny nightster som kostar 120-130k, det jag undrar är . Vem kan konvertera en iron 883 till 1200/1250 då jag inte är så duktig på motorer själv? sen kostar det väll en del det också men det är jag beredd att betala sen när jag har råd istället för att avbetala en nightster som jag inte gillar till 100% till skillnad från dröm Iron 883 hojen! sen vad blir skillnaden mellan en konverterad iron och en nightster ? och en begagnad 09-11 är väll rätt bra år på dem med insprut? har jag rätt/fel ? detta tänker jag på både för min plånbok och att Iron 883 är så jävla snygg och den vill jag verkligen ha men den är nog för slö. snälla hjälp mig !?=) /En oerfaren HD grabb

  2. #2
    Det lär väl finnas meksugna i dina trakter oxå. Finns ju kit att köpa och montera. Kansle inget man gör om man är ovan, men ingen jättesvår operation om man kan mecka. Tror ett kit kostar ca 5500 kr? Sen arbete beroende om du lämnar på firma eller privat person
    Chop what u got

  3. #3
    Okej det låter ju rimligt men frågan är vilka firmor som gör det i mina trakter men finns säkert någon En Iron vill jag ju ha men med mer kraft så vill gärna får upp den till en 1200cc och kanske lite trim om det går an... men som sagt är man ju ingen meckare själv tyvärr

  4. #4
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Kontakta Girle bike user här på forumet även kallad Wille, han kan det mesta om sportster och bor i Laholm, är rätt säker på att han hjälper dig.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  5. #5
    Vet ju ingen på rak arm som vill hjälpa dej att konvertera. Men det brukar ju bli mer därtill. Kitet+luft och buller blir väl ca 10-11.000. Sen en Fuel Pak eller Race/Supertuner, ca 2500.. Jag hade nog satsat på 1200an direkt. Vet inte effektskillnad på en konverterad 883 eller en 1200.

  6. #6
    Iron är riktigt fräck! Är det en sådan du vill ha så är det bara att tuta o köra. Kör med den denna säsongen o konvertera till 1200cc nästa så har du en ny hoj igen

  7. #7
    Fan va sjysst ! tack för tips och råd !!! mycket tacksam, blir nog som du säger Hardrockhair. Kan köra denna säsong som den är fast vill ju fixa luft o buller kanske men sen till nästa säsong kan man ha kollat upp om nån kan hjälpa en med konvertering. JA det är Iron jag vill ha ... ingen annan så tack alla för bra respons ännu en gång, älskar redan detta forum

  8. #8

    Iron 883 hjälp!:)

    Rimlig peng för konvertering om du lämnar bort det är 10-12000, då får du en 1200 som är inställd o klar.
    Men som alla snart kommer skriva, om allting ändå är rivet så passa på o trimma vidare och lägg 12000 till så har du en raket med harley mått mätt.
    Är det en iron du vill ha, men med mer motor. Hitta den med bäst pris så du får mer över till trimningen, tex denna har redan lämpligt avgas för mest effekt, redan rätt programvara med mera.
    Tar du hjälp av girlie bike user så blir du garanterat nöjd , va rädd om körkortet.
    Sportser rules!

  9. #9
    okej det är precis så jag vill att det ska bli ! du har förstått mig rätt Henrik Jo jag har hittat 2 stycken som är av intresse, en av dem är dock så långt borta tyvärr då jag bor i helsingborg. http://www.blocket.se/uppsala/Harley...tm?ca=23_3&w=3 den verkar ha lite mer klart för pengen, medans en annan som kostar lika mycket men allt original och bara gått 70 mil... men vet inte vad som blir bäst faktiskt. En som har lite mer men som gått 816 mil en 09a, medans en annan som allt bara är original men mindre mil och är en 2011 . vad tror/tycker ni som vet ?

  10. #10

    Iron 883 hjälp!:)

    Nytt är väl alltid nytt men det kostar en slant att köpa o eftermontera programvara, pipa o luftfilter o sen mappa även om du gör allt själv.
    Du får fundera om du vill pyssla lite själv eller mest åka. Den som gått 800 mil bör vara nyservad, annars pruta 5000, är båda däcken dåliga så försök pruta några tusen till.
    Allt som eftermonteras kostar skjortan att köpa nytt osv. Men man får aldrig betalt för det vid försäljning
    I så fall borde min sporre vara en kassako. Istället kallar mina "kompisar" den för svarta hålet...

  11. #11
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    WORDS! Men vi kallar ju dig för "Hank the Man" också.

  12. #12
    Då det gäller 04-upp Sportster så är 1200 att föredra än 883. Det skiljer mer än bara cylinderstorleken. Det sitter andra topplock på 1200 , annan kopplinsfjäder. Så en enkel konvertering gör den inte likvärdig med en orginal 1200 som för övrigt går mycket bra om luft o buller är gjort på rätt sätt . Jag nås på 0708812925

  13. #13
    Aha jag förstår, tusan också... gillar iron stilen så jäkla mycket men men.... kanske får leta efter en 1200 om det är att föredra före en konverterad iron Undrar dock fortfarande du verkar ju veta en del om sportsters ... är det som folk säger att det är mycket pelande och meck med En HD ? eller det gäller mer dem äldre ? min japanska har inte kronglat ett dugg sen jag köpte den så jag är rädd att om jag köper en HD som jag gillar så blir det mer att den står i garaget och inte används istället.. jag vill ju ut o köra ju inte mecka ! tack igen för al hjälp

  14. #14

    Iron 883 hjälp!:)

    Köp den du vill ha. Lägg 20000 på motorn så gör du åttor kring en original nighster. Eller köp en nightster o lägg 20000 på o få den att se ut som en iron.

    Mitt tips e att en trimmad 883 e roligare än en original 1200.

  15. #15
    Ser att bikeman har några Nightster, men dom e ju bokade. Min kusin köpte en fin Iron där för ca 2 månader sen. En del säger att man ska se upp när man handlar hoj där. Har själv ingen erfarenhet av att handla hos dom. Men försök kanske hitta en som redan är lite "Blingad". Lycka till. Skulle själv velat ha en mattsvart. Men det är ju lätt fixat när man bara får tummen ur arslet haha.

Liknande ämnen

  1. Kapa bakskärm Iron
    Av Toby i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-02-02, 15:58
  2. Luftfilter & Tuner, Iron 883.
    Av Redclay i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-09-02, 17:07
  3. Iron med höga apor...
    Av admin i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-18, 08:43
  4. Iron 883, vilket avgassystem?
    Av Redclay i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-08-16, 08:21
  5. Fetare däck på Iron
    Av islandstyle i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-08-14, 17:18

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •