Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Nightster 08 köp!:)

  1. #1

    Nightster 08 köp!:)

    Som rubriken säger, har hittat en begagnad nightster årsmodell 08. Den passar mig perfekt då den redan är reggad för 2 samt har framflyttat vilket jag vill ha och massa annat fräckt ! Den har gått 1450mil cirka . Frågan som lyder är. Är det något speciellt man ska kolla när man köper begagnad HD. Kommer bli mitt första begagnade samt HD köp. Sen undrar jag 1450 mil är väll inga problem, en motor klarar gå några tusen till innan man får/behöver göra vid den eller hur man säger ?=)

  2. #2
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Bara till att köpa...den kommer att hålla många många mil till byt olja efter intervall o du behöver inte bekymra dig dom närmaste 10 000 milen framöver
    Senast redigerat av Lasse.S den 2013-05-16 klockan 21:28.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  3. #3
    Låter toppen nu jäklar! ska provköra den och känna imorgon och sen om det känns rätt så är den min antagligen! tack min vän Tack!)

  4. #4

  5. #5
    Jodå, jag provkörde den idag jävla rolig att köra ! Har faktiskt bokat upp den nu så den är min om förhoppningsvis ca1-2 veckor då jag sålt min egen. Kändes bara ovant att köra om man jämnför med min Lilla yamaha men det är väll en vanesak, då menar jag det är ju en viss skillnad på offroad och custom cyckel Men Nightstern är riktigt fräck asså. Ska bara vänja mig att köra den sen ! lägger väll upp lite bilder på den när den väl är hemma

  6. #6
    Skoj! Grattis! Du vänjer dig otroligt fort då sporren är väldigt smidig och lättkörd med låg tyngdpunkt, originalfjädringen är väl inte något man jublar över men va fan fjädring är ju överskattat ändå.. Folk säger att originalbromsarna inte är så bra heller, men jag använder mest bara gasen ändå.
    Jag köpte en Harley bara för att kunna fisa hur högt jag vill.

  7. #7
    Tack ! ja förmodligen, är bara inte van att köra custom cycklar. Den har framflyttat dessutom vilket jag gillar men är så ovan. Men som du säger så är sporren smidig osv. Perfekt Hoj för mig!!! Sen har den lite döskallar o så som jag älskar Willy G eller vad det heter hehe. Älskar HD stuket !

  8. #8
    Gött mos..... Den hojen ser fin ut. Se bara till att få med original avgassystem, övre beltskyddet och ev styret.
    Senast redigerat av PAINTERN den 2013-05-17 klockan 22:29.

  9. #9
    Ja riktigt fin ! ja ska kolla så jag får med det också tack!

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av husfar Visa inlägg
    Ja riktigt fin ! ja ska kolla så jag får med det också tack!
    Viktigast du får med orig avgassystem så du klarar besiktningen.

Liknande ämnen

  1. Steg 3 nightster
    Av Rikkeh1984 i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-04-23, 19:40
  2. Xr bakände nightster ?
    Av Rikkeh1984 i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-04-23, 18:51
  3. Nightster
    Av Cribbe i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-28, 19:36
  4. Nightster
    Av jontemaskin i forum Säljes
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-07, 17:23
  5. Nightster -08
    Av jontemaskin i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-05-28, 20:23

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •