Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 64

Ämne: IT-Hjälpen!! Tråd för datorproblem och IT-relaterade frågor.

  1. #41

    Har lagt in en fix för VIMEO.

    Tillfällig fix för IPad/IPhone

    OBS! Det går inte att använda "Snabbsvar" utan man måste gå in under Avancerad för att få upp Vimeo-knappen






    OBS 2! Man skall inte kopiera in HELA URL/LÄNKEN utan endast VIMEOS siffror exempel: 3456756.


    Testar en film här under: (För IPad/IPhone)



    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  2. #42

  3. #43
    V.I.B Skuggans avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    194
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Ozzy Visa inlägg
    ingen aning om Ram minne, hittar fasen inte på hur man kollar det heller.
    Startknappen - Skriv: ram i sökrutan - tryck enter

    Citat Ursprungligen postat av Ozzy Visa inlägg
    MEN, stämmer det verkligen att Windows 7 hittar alla drivrutiner jag behöver själv? Jag har ju trådlöst via router, hittar den det, och hittar den alla andra drivers så datorn fungerar som den ska av sig själv?
    Windows 7 har större inbyggt stöd för drivare, dock finns inga garantier för att den hittar all din hårdvara. Viktigaste är egentligen att du ser till att du har drivrutiner för ditt nätverkskort, har du bara tillgång till internet kan du ju bara tanka hem de drivare som inte hittas av MS update.

  4. #44
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    Gött Admin funkar bra.

  5. #45
    Hagis
    Guest
    Det där Tapatalk som crome envisas om att man ska installera, vad exakt är det och varför ska man installera det? Jag har gjort det för att få bort den där satans rutan rakt över inloggnings rutorna, men jag blir ändå inte av med den!

    ADMIN:
    Nu har jag 3 webbläsare och jag får fan inte någon att funka som sig bör! Crome kör jag (till din stora förtjusning hehe) men det är förbannat segt och låser sig oftast! Fire Fox, går segt att öppna upp, går segt på nätet och det behåller inte det jag vill att den ska behålla i cash minne, IE våga vägra! Har du något tips på Crome?!

  6. #46
    V.I.B Skuggans avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    194
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    ADMIN:
    Crome kör jag (till din stora förtjusning hehe) men det är förbannat segt och låser sig oftast! Har du något tips på Crome?!
    Hagis, prova att gör en ny browser profil i Chrome.

    Create a new browser user profile
    If your browser user profile is corrupted, you can create a new user profile to replace the broken one:

    Windows instructions

    Exit Google Chrome completely.
    Go to the Start menu > Run.
    Enter one of the following directories in the text field, then press OK.
    Windows XP: %USERPROFILE%\Local Settings\Application Data\Google\Chrome\User Data\
    Windows Vista/ Windows 7: %LOCALAPPDATA%\Google\Chrome\User Data\
    Locate the folder called "Default" in the directory window that opens and rename it as "Backup default."
    Try opening Google Chrome again. A new "Default" folder is automatically created as you start using the browser.
    If you wish, you can transfer information from your old user profile to your new one. However, this action is not recommended, since a part of your old profile was corrupt. With that in mind, to transfer your old bookmarks, copy the "Bookmarks.bak" file from the "Backup default" folder to your new "Default" folder. Once moved, rename the file from "Bookmarks.bak" to "Bookmarks" to complete the migration.

  7. #47
    Har du en IPad och önskar att du kunde ladda upp filer från safari? Det kan du nu! (kräver en Jailbreakad Ipad).

    http://www.iphonehacks.com/2012/01/e...eak-tweak.html


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  8. #48
    Hej!

    En konstig sak: När jag är inne på harleyforumet så är jag inloggad... men när jag går till "Dagens inlägg" så far jag ut/bort från inloggningen och jag kan exempelvis inte titta på bifogade bilder mm???

    Varför försvinner min inloggning just då?

  9. #49
    Citat Ursprungligen postat av Draken Visa inlägg
    Hej!

    En konstig sak: När jag är inne på harleyforumet så är jag inloggad... men när jag går till "Dagens inlägg" så far jag ut/bort från inloggningen och jag kan exempelvis inte titta på bifogade bilder mm???

    Varför försvinner min inloggning just då?
    Oftast har detta med cookies att göra. Prova detta. I din läsare, tryck ctrl+shift+del, välj att radera cookies och cachad data.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  10. #50

    LCD Inverter till laptop, vart hittar jag det?

    Letar en LCD inverter till min bärbara dator, mest troligt den som har gett upp enligt vad jag forskat fram.
    Finns det att köpa i sverige? Nån som har koll på sånt här?

  11. #51
    Problemet löst

  12. #52
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 127
    Tackad: 11
    Den vänstra "musknappen" på laptopen har slutat fungera.Men använder touch paden nu.Men finns det nån tangent att trycka ned samtidigt
    om man vill markera text man vill kopiera

  13. #53
    Vet inte om det hjälper men i kontollpanelen kan du skifta musknappar! Så får du vänsterkick på höger bättre att den funkar!


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  14. #54
    Endast här på harleyforum har jag problem med att bakåt knappen i webbläsare fungerar dåligt, kan få klicka 1-x antal gånger innan jag kommer bakåt

  15. #55
    V.I.B Axmans avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    201
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Danne Visa inlägg
    Endast här på harleyforum har jag problem med att bakåt knappen i webbläsare fungerar dåligt, kan få klicka 1-x antal gånger innan jag kommer bakåt
    Skulle tro att det är reklamen som orsakar det. riktigt störande.
    I have come here to chew bubble gum and kick ass, and I am all out of bubble gum.

  16. #56
    Citat Ursprungligen postat av Danne Visa inlägg
    Endast här på harleyforum har jag problem med att bakåt knappen i webbläsare fungerar dåligt, kan få klicka 1-x antal gånger innan jag kommer bakåt
    Har hört någon annan som haft samma. Har själv aldrig råkat ut för det, kör Google Chrome samt Safari på Ipad. Vad kör du, windows ver ? Och vilken läsare. Att reklamem skulle påverka har jag svårt att tro då vi är rätt många och endast få har detta. Prova att rensa webhistoriken och cachen i din webläsare, och eller prova en anna läsare, IE, Chrome, Safari eller Firefox mfl.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  17. #57
    Kör windows 7 och explorer 9, har 2st laptoppar med samma problem och båda har samma os och webläsare

  18. #58
    Citat Ursprungligen postat av Danne Visa inlägg
    Kör windows 7 och explorer 9, har 2st laptoppar med samma problem och båda har samma os och webläsare
    Ok, men om du kan och vill testa ladda hem läsaren chrome på en av dom och se om det funkar i den, du kan alltid avistallera den sen igen.
    Ska undertiden samtidigt leta på forumtillverkarens sida i deras forum efter samma fel.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  19. #59
    Är du påloggad på forumet via Facebookkonto? Hittat att vissa har fått detta fel när de är det. Du ser längst upp om du har länkat ditt FB konto tlll forumet. Står set Connect (en blå ikon) så är du inte kopplad mot FB. Har du två småikoner som överlappar varann så är du FB-länkad. Är du FB-länkad kan du testa att koppla bort länken till FB via inställnigar. Kan posta bilder var du gör detta men kolla först och återkom.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  20. #60
    FYI, problemet har med IE att göra, blir så på vissa andra sidor med, aldrig i andra webbläsare.

Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •