Resultat 1 till 19 av 19

Ämne: Tagen av mc polis för buller

  1. #1

    Tagen av mc polis för buller

    Hej på er alla hd åkare,nu är det så att jag torskade av en nitisk mc polis den 11juni.Konstapeln tyckte att min muscle lät för mycket och jag åkte på en registrerings besiktning inom en månad.Då till min fråga/undran måste jag besikta med originalpipor eller räcker det med vilka tysta pipor som helst,givetvis åker bullret på igen efter regbesiktning.Tackar på förhand för svar, Mvh: GonZa

  2. #2
    Du kan köra vad som helst så länge det kommer under dB kravet

  3. #3
    V.I.B Frittes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Kolmården
    Inlägg
    882
    Tackad: 0

    Mätte snuten upp ditt avgassystem på platsen eller höfta de som vanligt? För detta krävs db mätare.
    Alla vet ju att höres man så syns man. Men dessa grisar ska trakassera oss hojåkare för de ska väl ha in lite extra Cash till deras midsommar fest.

  4. #4
    Nej ingen db mätning,han sa bara att både du(jag) och jag vet att dessa inte är original.Inga böter fick jag bara en reg besiktning.
    Timeo Danaos Et Dona Ferentes

  5. #5
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Jag skulle inte ha skrivit under om ingen mätning var gjort..Beträffande registrerings besiktning (som jag oxså fick förra året men med mätning) original systemet räknas..det inte en ombesiktning det är en registrerings besiktning



  6. #6
    Tack för svar,jag skrev aldrig på något fick bara två papper om att avgassystemet ej var original så jag fick göra en reg bes inom en månad.
    Timeo Danaos Et Dona Ferentes

  7. #7
    FUCK ALL THEM COPS

  8. #8
    V.I.B Contributor
    Boba Fetts avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Tackad: 2

    Dessa nitiska polizer När man pratar med min kusin som är en farbror blå om hur man ser på saken med raka rör eftersom min låter högt som fan. Han säger att det ska låta från Harley så han skiter i det och påstår att säkert 90% skiter i det.Men om du fjantar dig i tätbebyggt område så blir dom inte glada och fel väst på ryggen. Men kan man låta bli o dra på extra i Tingstadstunneln

  9. #9
    Det tråkiga är att jag smög i 70 när jag gled förbi han,och då påstod han att han inte hörde ledningscentralen i sina lurar.Varpå jag svarade att du kanske får skaffa lite bättre lurar,
    Timeo Danaos Et Dona Ferentes

  10. #10
    V.I.B Frittes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Kolmården
    Inlägg
    882
    Tackad: 0

    Skaffa hörapparat då snutjävel

  11. #11
    Finns det godkända dämpare som ändå låter lite ok och inte sänker effekten ?

    Jag har screaming eagle på min och det låter ju en hel del. Farbror blå skulle nog knappast godkänna min hoj

  12. #12
    Jag har screaming eagle på min hoj Me låter svingött o högt som det ska låta

  13. #13
    competion heter dom skrev fel haha

  14. #14
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Citat Ursprungligen postat av Mäster Visa inlägg
    competion heter dom skrev fel haha
    O nu skrev du fel igen hehe
    Competition?
    Screaming Eagle Competition?

  15. #15
    V.I.B & Contributor Dragoss avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    Iggesund
    Inlägg
    345
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Boba Fett Visa inlägg
    Dessa nitiska polizer När man pratar med min kusin som är en farbror blå om hur man ser på saken med raka rör eftersom min låter högt som fan. Han säger att det ska låta från Harley så han skiter i det och påstår att säkert 90% skiter i det.Men om du fjantar dig i tätbebyggt område så blir dom inte glada och fel väst på ryggen. Men kan man låta bli o dra på extra i Tingstadstunneln
    Jag har blivit stoppad flera gånger å ingen har gnäll nått om buller(Big Radius 2-2) så det måste vara dom 90% jag har träffat på

  16. #16
    Jag har screaming eagle på min hoj Me låter svingött o högt som det ska låta
    Visst låter det gött men knappast godkänt enligt lagstiftarna . Finns det godkända ljuddämpare som låter gött men inte högt??

  17. #17
    V.I.B Contributor
    Boba Fetts avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Tackad: 2

    Citat Ursprungligen postat av waconda62 Visa inlägg
    Visst låter det gött men knappast godkänt enligt lagstiftarna . Finns det godkända ljuddämpare som låter gött men inte högt??
    Det står på ramen lr regbeviset hur mycket dB som gäller för din hoj. Själv tycker jag 2-1 system låter gött i mina öron om jag jämför mina V&H shortshots staggered som låter för mycket i mina öron. ska byta till 2-1

  18. #18
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    När man kört 70 mil i öppen hjälm i ösregn med 20tums aphäng i 120-140 km/h en dag så är ALLA sinnena bedövade, asg.
    Muller e gött men buller e dött(försök till humor, ).

  19. #19
    Jag har ju visserligen originaldämparna också som ju åker på när det är besiktningsdags i september men jag är en lat jäkel och det hade varit skönt att ha samma par på hela tiden. Eller ett 2-1 kanske

Liknande ämnen

  1. Tagen för buller av Mc polis
    Av GonZa i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-06-13, 19:15
  2. Polis fälld för dödsolycka på MC.
    Av admin i forum Off Topic
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2012-07-11, 05:30
  3. Försök inte köra ifrån us motorcycle polis!!!
    Av Harleyman1 i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-06-02, 23:17
  4. En Harley tagen bakifrån
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-05-21, 19:51
  5. Amerikansk MC Polis med skillz!!
    Av ElMilagro. i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-07-27, 09:25

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •