Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 27

Ämne: Ett forum utan svar/kommentarer!!!

  1. #1

    Ett forum utan svar/kommentarer!!!

    Har aldrig varit med om ett forum med färre kommentarer eller support!

    Har byggt bilar och varit endel av rätt många forum beroende på intresse, men aldrig har jag varit med om att man får så lite svar eller reaktioner på det man gör!
    Ytterst tråkigt och riktigt frustrerande när man har en fråga som man inte får svar på..

    Tycker alla borde rycka upp sig och skriva fler svar och uppmuntra de som är påväg att förverkliga drömmar.

    Jag är rätt novis vad gäller Harley och många med mig förutsätter jag har många frågor, att det är sen en djungel utan like med delar och lösningar gör ju saken inte bättre!

    Nonno

  2. #2
    Jag kan tyvärr bara hålla med dig. Försöker dock svara på så mycket jag kan själv men ibland så känns det som om ingen vill svara om det blir en för svår fråga.

  3. #3

    Ett forum utan svar/kommentarer!!!

    Ja svara fel är inget jag vill vara skyldig till. Många svar jag fått med mera är ofta gissningar osv om hur det borde vara...
    Får du inget svar så har nog ingen svaret. Forumet är ungt och har ganska få aktiva medlemmar. Hoppas du kan ha lite tålamod.

  4. #4
    Ja vi får göra vårt bästa. Cadillac-forum är dock mycket sämre!

  5. #5
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vinslöv, Sweden
    Inlägg
    495
    Tackad: 0

    Jag tycker det funkar bra, men jag har sett att en del har ont av att någon icke-expert gör sitt bästa för att svara, det förstår jag inte riktigt varför. de kan säga -" det var bättre på harlypotalens tid då fanns det bara riktiga harleygubbar som kunde sin sak"
    Sådant gör att en del väljer att låta bli att svara tror jag

    även ett svar som inte är 100% vattentätt och fingranskat, kan vara det som leder fram till en lösning, lite som när man spånar på ideer då skall alla ideer vara välkomna, även den ideen som inte håller måttet, kan vara den ideen som leder fram till det geniala.
    De som irriterar sig på oss vanliga entusiaster som inte är något fullblodsproffs , förklara hur ni menar

  6. #6
    Ja jag får hoppas att jag orkar vänta! Tycker dock att på alla fina byggen läggs det väldigt få komentarer med! Min hoj som nästan är färdigbyggd har jag 1500 besökare och 8 komentarer, skittråkig! När jag byggde min 356 speedster för några år sedan var vi ett litet forum men attan vad vi hurrade varandra!! Jaja hoppas det blir bättre och bättre!! Gillar att läsa vad andra tycker och få indirekta råd, tips eller inspiration med för den delen!!

  7. #7
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    gnäll gnäll gnäll.....
    Vi på forumet försöker hjälpa till så gott vi kan.
    Vet jag inte gängan på en bult som nån frågar efter kan jag kolla det, men man får väl mäta och kolla lite själv med?
    Sen borde nya medlemmar lära sig söka på forumet och inte ställa samma fråga som ställts 10 ggr innan, för då tröttnar folk och svarar inte till slut.
    Att du inte fått fler kommentarer på din hoj beror kanske på att folk inte gillar den?
    Vad vet jag?
    Den ser ju rätt så original ut?
    Men har du problem och behöver hjälp finns inget bättre forum.
    Inte i Sverige iaf.
    Sen ska man inte behöva folks klappar på ryggen för att man gjort nåt bra, det är hur du känner själv inuti för din hoj som räknas.

  8. #8
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    685
    Tackad: 29

    Jag tycker nog att det kommer många bra inlägg på detta forum, sen att det blir en blandning av veta, tro eller tycka är väl nåt man får ta när det handlar om ett internet forum.

  9. #9
    V.I.B Fonves avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    683
    Tackad: 6

    Jag gillar detta forum skarpt!
    Jag är en av dom som verkligen gillar din street bob och har så deklarerat i din tråd men att halvt som halvt sitta och beklaga sig över att man inte fått mer beröm för cykeln känns lite fattigt....Iallafall i min bok.

    Rock on!!
    SB 2008. Min egen "flamma"!

  10. #10
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Tycker faktiskt att det svaras på mycket frågor! Sen kanske det finns en begränsning i att alla inte kan hantera data (tex jag själv) så bra att man kan lägga in saker o ting som finns o finna på nätet,foton och annan information! Mvh Bill Gates!

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Lars Nilsson Visa inlägg
    gnäll gnäll gnäll.....
    Vi på forumet försöker hjälpa till så gott vi kan.
    Vet jag inte gängan på en bult som nån frågar efter kan jag kolla det, men man får väl mäta och kolla lite själv med?
    Sen borde nya medlemmar lära sig söka på forumet och inte ställa samma fråga som ställts 10 ggr innan, för då tröttnar folk och svarar inte till slut.
    Att du inte fått fler kommentarer på din hoj beror kanske på att folk inte gillar den?
    Vad vet jag?
    Den ser ju rätt så original ut?
    Men har du problem och behöver hjälp finns inget bättre forum.
    Inte i Sverige iaf.
    Sen ska man inte behöva folks klappar på ryggen för att man gjort nåt bra, det är hur du känner själv inuti för din hoj som räknas.
    +1 Lars!
    There are no problemsonly solutions

  11. #11
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Sen finns det folk som tex Onatop som har enormt vetande vad angår motorer och tex Pulare som har lika enormt kunnande av allt möjligt( det kan ju alla som har sett hans hoj intyga)! Och dessa gubbarna för ju inget större väsen av sej,men svarar mycket på frågor.
    Senast redigerat av xbones den 2013-06-15 klockan 09:26.
    There are no problemsonly solutions

  12. #12
    Vill bara skriva att detta är inget GNÄLL! Det är bara ett konstaterande!!! Det handlar inte om beröm!! Jag tror nog att det bara handlar om att jag är van vid något annat!?
    Jag har helt enkelt fått väldigt få svar på mina frågor här! Oavsett om jag ställt frågor själv eller om jag sökt genom andras frågor (är inte dummare än att jag förstår att de flesta enkla frågor bör vara ställda tidigare!).

    Man kan välja att tycka att jag sitter här och beklagar mig eller så kan man tycka att kanske jag enligt min upplevelse känner precis så!
    Det är ingen banbrytande info jag sökt men har haft det tufft att finna svar! PUNKT!

  13. #13
    Eller är det så att det är svårt för alla oavsett erfarenhet att ha svar, då Harleyvärlden är sinnessjukt stor! En miljon lösningar på varje problem eftersom det finns ytterligare tusen variabler på varje fråga! Årsmodeller, betäckningar osv.. Kanske det enklaste svaret!?!

    Jag kommer trots att ni verkar tro att det är gnäll och fiskande efter kommentarer fortsätta att posta bilder och kolla runt för att lära mig och bli inspirerad av det som postas här på forumet! Min hoj är inte klar men jag har redan planer på ett nytt bygge, nu har jag en kanon "åka" hoj och kan sakta men säkert spara till ett nytt bygge!
    Senast redigerat av nonno den 2013-06-15 klockan 11:14. Anledning: Felstavning!

  14. #14
    V.I.B Fonves avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    683
    Tackad: 6

    Bra där nonno. Ser vi fram mot ditt nya bygge!
    SB 2008. Min egen "flamma"!

  15. #15
    Se så många kommentarer du fick nu Nonno!

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av Streetglidarn Visa inlägg
    Se så många kommentarer du fick nu Nonno!
    Hahahaha!!

  17. #17
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    PUNKT

  18. #18
    V.I.B harly2006s avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    På en plats i skogen
    Inlägg
    422
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Lars Nilsson Visa inlägg
    PUNKT


  19. #19
    Hej.
    Ser du har en Streetbob 08.
    Jag har en 09.
    En fråga du kanske kan hjälpa mig med.?
    Sitter ett smalt 160/70-17 bak.
    Har 12" Progressive suspension bak.
    Lite sänkt alltså.
    Satte på ett 180/55-17 .
    Vart inget bredare att tala om.
    Kan jag sätta på 200/55-17 bak?
    Har du testat ?
    Ser ut att ha 10-15 mm fritt från belten.
    Tacksam om du vet innan jag köper ett till däck.
    Med vänlig hälsning
    cnk

  20. #20
    Nähä det är som du sa, "Ytterst tråkigt och riktigt frustrerande när man har en fråga som man inte får svar på.."

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-04-15, 16:52
  2. Se svar på sina inlägg frågor mm.
    Av Tompa i forum Forumnyheter, önskemål, hjälp och synpunkter
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-11-08, 01:03
  3. Forum träff
    Av Hagis i forum Träffar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-12, 17:08
  4. Bra svar i sporren!
    Av robbbull i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-21, 21:35
  5. Bra svar i knölen!o frugan håller i :))))
    Av robbbull i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-11, 19:23

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •