Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 26

Ämne: Stängs tråd p.g.a. Google...

  1. #1
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Stängs tråd p.g.a. Google...

    Tycker det är trist att pojkarna blev av med sin favorit tråd under Off Topic.
    Och kanske är väl reglerna lite strikta, när viss typ av bilder hittas överallt, t o m på FB (förmodligen).
    Om de enbart skyllt på helt nakna kroppsdelar och satt gränsen där...
    Man hade säkerligen kunnat ordna att tråden modererats, OM det vart något överträdande i sådana fall.

    Dock undrar jag nu...
    Är det då rättvist att tjejerna får behålla sin HUNK tråd? Jag menar... Vissa kriterier faller ju där också.
    Men den kanske inte är lika välbesökt som killarnas variant? Så kanske Google inte tycker den är
    lika farlig utan mer harmlös.

    Personligen tycker jag, att man då borde ta bort den också... För rättvisans skull. Även om
    utbudet av snygga hunks med eller utan hoj är lägre... Åtminstone om hojen skall vara av typ HD.

    Vad tycker alla andra?


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  2. #2
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 127
    Tackad: 11
    Tycker det är löjligt och småaktigt av google faktiskt,för rättvisans skull kanske "hunk" tråden också
    måste försvinna men personligen mår jag inte illa av att brudarna här ser lite "goa gubbar

    Det vore bättre att google riktade in sej på skitsidor som i det nedanstående exemplet
    än brudar på hojar.Vill man börja rensa internet från skit finns det nog viktigare sidor att fimpa :

    http://www.goreology.t83.net/#/gore-gallery/4537204733

    PS.Skall tilläggas att känsliga tittare varnas för bilderna.
    Senast redigerat av Noyen den 2013-06-24 klockan 18:20. Anledning: Varning för bildernas råhet.

  3. #3
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    +1 Nojen

    Aldrig hört talas om att Google hotar webmasters och stänga ner ett forum på grund av en Bike och Babe tråd ??? .. det finns massor och med mycket mer provocerande bilder .. den i detta forum var mild jämfört med andra Du säker på att det inte var ett hot från en scammer @dmin ?

    Så internet är i princip är bara en enorm reklam plats där du får dem om du gillar det eller inte och en källa för säkerhetstjänsten i västvärlden

    Du kan använda den så länge du spelar deras regler.

    @ Sanniz.... two wrongs don't make a right Jag kan inte se någon anledning till varför tjejorna i forumet berövas av sin tråd..carry on.....


    Skitsamma .. ingenting kommer att förändras ...
    Mvh BB

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Copy of motivator8752096.jpg 
Visningar:	29 
Storlek:	48,0 KB 
Id:	12210

  4. #4
    Bara för att en sak blir censurerad så blir det ju inte rättvisare om även en annan tråd blir bortplockad. Hoppas tjejjerna (eller snubbar med intresse för halvnakna killar) får ha sin tråd kvar.
    Jag får väl skicka in någon bild till så tanterna har något att dregla över (hahaha).

  5. #5
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Noyen

    Jo, det kan ju finnas annat de kunde sätta sin energi på. Håller med där. *L*

    Bikebandit

    Haha, var mest för rättvisans skull. Varför skulle det vara mer ok att snegla på lättklädda grabbar. Men jag misstänker att trafiken till den tråden inte är lika... hm... het!

    stroker49

    Väntar på ditt bidrag...
    Fast skulle inte bli förvånad om de stänger ner den med till slut.
    Tur för vissa tv kanaler, att Google inte styr dom.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  6. #6
    Småaktigt och bara löjligt att ta bort nånting överhuvudtaget. Det var ju bara snygga bilder på fina damer och inte nått hårdporr eller liknande alls. Nästa steg är väll att blockera ÖL tråden eftersom alkohol är så farligt, och det är ju motorcyklar med också för den delen. Och snart finns det väll bara hemsidor med barbapappa televinken och kakrecept att tillgå! Tittar man på tjejer är man sexistisk och lyssnar man på nationalsången är man rasist. Men så kalla mig det då och låt mig göra det... Jävla spån!
    Trägen vinner!

  7. #7
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    WTF!!!!
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  8. #8
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av ViLa Visa inlägg
    WTF!!!!
    http://harleyforum.se/showthread.php...5662#post75662


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  9. #9
    Om man är man och tittar på lättklädda tjejer är man sexistisk... Om man är kvinna å kollar på lättklädda killar är man normal och möjligtvis även en stark individ... Tyvärr så ser samhället ut så idag... Om det finns reklam om damunderkläder (med tillhörande poserande tjej) i tunnelbanan så skrivs det spaltmetrar i kvällspressen om det och HM å Lindex kan vänta sej anmälningar på löpande band... Men det skrivs inte ett ord om det är reklam med vältränade glansiga manskroppar (kroppsideal som väldigt få män klarar av att uppleva) iförda de senaste "hotta" kalsingarna från diverse kedjor.... Och nämner man nåt om det så får man sej kring huvudet av tjejer som tycker det är bra att det är så eftersom allt ändå fokuseras kring tjejkroppar...

    Därför tycker jag att det är bra att du som tjej Sanniz tar upp frågan om hunktråden vs babetråden och vad som är rättvist... För det tillhör inte vanligheterna att en tjej talar om att det är "orättvisa" det handlar om... Att det inte är jämställt på den punkten...

    För min del så får gärna hunktråden vara kvar... Jag bryr mej helt enkelt inte om det... För livet är för kort för att bråka om saker som biologin har ägnat miljontals år genom evolution att försöka göra så att man attraheras av det motsatta könet... Jag gillar vackra tjejer, därför hade babetråden gärna fått vara kvar i mitt tycke... Men jag ser ingen anledning att ta bort hunktråden för de få tjejer som faktiskt häckar här på forumet bara för att försöka upprätthålla någon form av rättvisa...

    Happy hunking tjejer!

  10. #10
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    DeaDSexy... Huvudet på spiken!
    Det var ungefär dit jag ville komma. Speciellt som det annars är ett j-a liv om att saker skall vara jämställda numera. Men när det kommer till kritan, så är det bara några få som bestämmer vad som är ok eller ej.
    Jag tycker det mest är synd, att en tråd försvinner av en sådan anledning. Frågan kvarstår dock, OM Google jagar andra sajter med samma typ av trådar. Eller har HF bara haft otur?

    Trådarna hade gärna fått vara kvar för mig... Bidrog ju liksom själv lite i bägge.
    Så länge killarna har kvar respekt i verkligheten för kvinnorna och tvärtemot, så spelar det ingen roll vad de tittar på under sitt surfande (förutsatt det inte är direkt brytande mot lagar).

    DeaDSexy... Du får väl också ställa upp med en hunk bild i tråden då...
    Då blir det kanoners!


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    DeaDSexy... Du får väl också ställa upp med en hunk bild i tråden då...
    Då blir det kanoners!
    *smörjer in mej i växellådsolja å glider iväg till dressman för att köpa nya hotta fillingar*

    För övrigt kan man Juh göra en sökning på google på babes, boobs, nude eller vad som helst... Tror dom har ett hästjobb framför sej att försöka rensa upp!

  12. #12
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av DeaDSexY Visa inlägg
    *smörjer in mej i växellådsolja å glider iväg till dressman för att köpa nya hotta fillingar*

    För övrigt kan man Juh göra en sökning på google på babes, boobs, nude eller vad som helst... Tror dom har ett hästjobb framför sej att försöka rensa upp!

    Haha.. hade nog hellre sett dig i läckra lackbrallor... eller annan lack outfit.
    Kör du med latex, så kan du snabbt duscha av växellådsoljan sedan, om den kliar för mycket. *s*

    Jo, de har att göra i så fall.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  13. #13
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    Har funderat lite ... om någon i världen checkar runt för en Harley forum för att ansluta sig till och ser på alla andra forum sedan kontrollerar den svenska vad kommer han att se till slut..och alla andra .. Japp! Va Fan !! Den svenska HD Forum är den enda som inte har en Babes eller Bikes'nBabes/Bikini Babes/Hot Babes thread..hmmm men men men det har en Hunk tråd HuH! Bit Gay eller

    Det är inte så att jag har ändrat mig, men det är vad folk kommer att tycka haha! Jag finner allt detta lite svårt att tro .. Jag har aldrig hört talas om ett forum som hotades av Google på grund av en tråd på kvinnor

  14. #14
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 127
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    Jag har aldrig hört talas om ett forum som hotades av Google på grund av en tråd på kvinnor
    Nä inte jag heller,inget vidare om forumet i slutändan styrs av google.Finns det inget sätt som forumet kan vara helt oberoende ?

  15. #15
    Chopperdaves forum är ju fullt med i princip nakna brudar,det måste ligga nåt annat bakom verkar helskumt

  16. #16
    V.I.B Contributor
    MisterMajjos avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Ort
    Västra Frölunda, Västra Götalands Län, Sweden, Sweden
    Inlägg
    135
    Tackad: 0

    Här finns ju annonser från Google..
    De vill kanske inte ha sina annonser på en sajt med bilder på nakna damer?

    Ingen tittar då på annonserna?

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    Har funderat lite ... om någon i världen checkar runt för en Harley forum för att ansluta sig till och ser på alla andra forum sedan kontrollerar den svenska vad kommer han att se till slut..och alla andra .. Japp! Va Fan !! Den svenska HD Forum är den enda som inte har en Babes eller Bikes'nBabes/Bikini Babes/Hot Babes thread..hmmm men men men det har en Hunk tråd HuH! Bit Gay eller

    Det är inte så att jag har ändrat mig, men det är vad folk kommer att tycka haha! Jag finner allt detta lite svårt att tro .. Jag har aldrig hört talas om ett forum som hotades av Google på grund av en tråd på kvinnor
    Haha, riktigt gay! påminner mig lite om dom som fortfarande använder lunarstorm....

  18. #18
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Nu vet jag ju inte om ett helt forum blir helt gay, bara för att det finns hunks tråd. Speciellt som forumet faktiskt har kvinnliga medlemmar med. Och vem vet, kanske någon som även föredrar egna könet?
    Så grabbar... Ni som hojtar om gay, verkar mer osäkra på er sexualitet än de som säger KÖR PÅ...

    Jag valde att diskutera saken enbart, för att kolla vad skillnaden att ha kvar ena eller andra tråden, oavsett om det handlar om babes eller hunks.

    Kan ni inte vara lite öppesinnade grabbar? Harleyforumet är ju för folk som är intresserade och/eller älskar Harley´s... Eller hur?


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Nu vet jag ju inte om ett helt forum blir helt gay, bara för att det finns hunks tråd. Speciellt som forumet faktiskt har kvinnliga medlemmar med. Och vem vet, kanske någon som även föredrar egna könet?
    Så grabbar... Ni som hojtar om gay, verkar mer osäkra på er sexualitet än de som säger KÖR PÅ...

    Jag valde att diskutera saken enbart, för att kolla vad skillnaden att ha kvar ena eller andra tråden, oavsett om det handlar om babes eller hunks.

    Kan ni inte vara lite öppesinnade grabbar? Harleyforumet är ju för folk som är intresserade och/eller älskar Harley´s... Eller hur?
    haha, jag skojade verkligen bara! det spelar mig ingen roll och jag hade faktiskt inte ens sett tråden i fråga eftersom jag är ny här. jag får njuta av männen istället...

  20. #20
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 127
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av epa23 Visa inlägg
    Här finns ju annonser från Google..
    De vill kanske inte ha sina annonser på en sajt med bilder på nakna damer?

    Ingen tittar då på annonserna?
    Drömmen vore ju att få bort annonserna helt och hållet,enligt min mening bara ett störande inslag i siten,
    och speciellt om anonnsörerna ska vara med och bestämma på "vårat" forum.Sponsrar de så mkt pengar
    till forumet så de inte går att skippa dem ?

    Om alla reggade här betalar en viss summa per år,skulle det gå att ta bort alla annonser då ?
    Vore ju kanon om admin kunde reda ut om googles bidrag är helt avgörande för forumets vara eller icke vara ?

    Och vad blir nästa sak en annonsör inte gillar här ?

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Dela ett inlägg på Facebook, Twitter och Google.
    Av admin i forum Forumnyheter, önskemål, hjälp och synpunkter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-12-05, 19:50

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •