Resultat 1 till 18 av 18

Ämne: också rätt ny här

  1. #1

    också rätt ny här

    Häpp!

    Blev åter H-D ägare häromveckan efter 7 års Triumph åkande. Det vart en liten Sportster från 2001. Det skakar, väsnas och dunkar men förbaskat roligt också!

    Funderar starkt på att lämna in den till Tassen för borring upp till 1200 kubik samt portning. Är det bra tänkt?

  2. #2
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Välkommen hit...

    Tassen är förmodligen rätt man för jobbet, OM du vill konvertera en 883 till 1200...
    Och det är ju bara du, som vet hur du vill ha det. Så vill du öka prestandan, så kör på.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  3. #3
    Tack!

    jo nog behövs det mer vrid så trimning måste ske. läst här på Forumet om Tassen och det haglar ju lovord om han.

  4. #4
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    Tack!

    jo nog behövs det mer vrid så trimning måste ske. läst här på Forumet om Tassen och det haglar ju lovord om han.
    Jo, han har ju vart med i gamet ett bra tag... Så hade han inte skött sig, så hade hans jobb inte blivit av...
    Nej, du kan nog lämna hojen till honom utan att vara orolig.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  5. #5
    V.I.B Super Contributor
    slyckes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Slycke utanför Linköping
    Inlägg
    1 094
    Tackad: 26

    Välkommen hit

  6. #6
    Tassen har gått renomme. Ca 20 papp så fåru ett litet monster mellan bena

  7. #7
    V.I.B Frittes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Kolmården
    Inlägg
    882
    Tackad: 0

    Välkommen i gänget. :-)

  8. #8
    V.I.B Contributor
    Boba Fetts avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Tackad: 2

    Välkommen

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Henrik Forslund Visa inlägg
    Tassen har gått renomme. Ca 20 papp så fåru ett litet monster mellan bena
    Har redan ett monster mellan benen men det vore fräckt med en potent motorcykel också. haha.

    Tack alla! Trevligt välkomnande här. Gött mos!

  10. #10

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av robbbull Visa inlägg
    Välkommen!
    Tack igen! Trevlig folk här på HD forum.
    Du, Robbull, jäkligt grym hoj du har. Kollade in din nightster. Bland det häftigaste jag sett

  12. #12
    V.I.B Fonves avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    683
    Tackad: 6

    Välkommen in i värmen!
    SB 2008. Min egen "flamma"!

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Fonve Visa inlägg
    Välkommen in i värmen!
    tackar tackar, Fonve! Fet superglide du har. Gillar de där svarta avgasrören

  14. #14
    Välkommen! Jag är också sugen på att ta upp min -02 883á till 1200, man vrider ju fullt hela tiden som den är nu, så kanske i framtiden om ekonomin tillåter. Frågan är ju om det är mer ekonomiskt att sälja hojen och köpa en större..
    Jag köpte en Harley bara för att kunna fisa hur högt jag vill.

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av rakarör Visa inlägg
    Välkommen! Jag är också sugen på att ta upp min -02 883á till 1200, man vrider ju fullt hela tiden som den är nu, så kanske i framtiden om ekonomin tillåter. Frågan är ju om det är mer ekonomiskt att sälja hojen och köpa en större..
    Samma tanke slog mig med men om man läser på Tassens hemsida så verkar det som en sportster som är konverterad av honom är bättre än original 1200. Just därför jag skaffade mig en 883a för att låta Tassen kitta hojen sedan. Fast om du bor i Umeå så är det ju en bit till Bollebygd förstås. Men det kanske kan vara värt det?

    Apropå pengar så tänkte jag låna ihop slantarna. orkar inte vänta den tid det tar att spara ihop det.


    Hej alla! var det ingen som tyckte mitt skojiga skämt om monster mellan benen var roligt? Den var ju klockren ju Jag garva själv iaf.

  16. #16
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Tar du upp en 883 till 1200a så går den bättre än motsvarande original 1200a för man passar ju på o trimma lite extra självklart men du kan inte jämföra med en nyare från 07 o upp med insprutning då du har betydligt bättre vrid i dom, vad som är bäst ekonomiskt för dig får du avgöra själv men utan att tveka hade jag satsat på en ny
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    Samma tanke slog mig med men om man läser på Tassens hemsida så verkar det som en sportster som är konverterad av honom är bättre än original 1200. Just därför jag skaffade mig en 883a för att låta Tassen kitta hojen sedan. Fast om du bor i Umeå så är det ju en bit till Bollebygd förstås. Men det kanske kan vara värt det?

    Apropå pengar så tänkte jag låna ihop slantarna. orkar inte vänta den tid det tar att spara ihop det.


    Hej alla! var det ingen som tyckte mitt skojiga skämt om monster mellan benen var roligt? Den var ju klockren ju Jag garva själv iaf.
    Jag skrev ju litet monster, så det är väl isåfall inte så kul haha

  18. #18
    En nyare är bättre alltså? hmmm, fast jag har noll pengar så det lär nog inte bli frågan om det än på ett tag. JAg får klura på det där ett tag.

    Nästan ännu roligare med LITET monster. Närmare sanningen hursomhelst.

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-06-13, 21:50
  2. Då har man gått över till den "mörka" sidan också
    Av pope riders i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2013-03-28, 13:08
  3. NORDIC BIKER HOUSE - VILL DU OCKSÅ FIRA HOJSEMESTER UTAN REGNSTÄLL!!
    Av Nordic Biker Sven i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-20, 20:50

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •