Tjena alla

Kan direkt ursäkta migsjälv för dårlig svenska då jag är norrman.

Bor i Oslo jobbat i gbg etc kort historia lång. 1000ccm sport i många år -> ?(och det är här jag behöver hjälp)
Provde en bekänt sin electraglide efter jag hjälpte han o skruva lite på den och blev såld på ljudet och den grymt sköna benställningen dock så käns kanske en electraglide (99'a) lite väl i överkant med traktorkänslan och alla packboxar, kommer åka runt i Oslo för det mesta sen en liten europatur i august.

Vad skall jag köpa, budget CA 100 lök +, är 193 cm lång och vill inte sitta som en kråka, electragliden kändsen för liten då man skulle växla bromsa (kne i magen känslan) annars var det nice då man la benen fram, riktigt nice! Sportster lär bli för liten annars hade den ju varit mkt bra, billig, blir student ifrån hösten.

All hjälp uppskattas, skulle lätt ha åkt till förhandlare men jag jobber i Nordnorge atm så det är lite svårt, att åka till privatpersoner för att "kolla" är heller inte aktuellt. Får jag några tips av Er är det mycket snabbare när jag kommer ned till gbg att hitta något då jag vet vad jag skall se efter

Lång innlägg och jag tackar för alla svar