Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Var finns hedern och ärligheten?

  1. #1
    Vinnare BOTM Dec 2011 Viljars avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    SkåneLand
    Inlägg
    405
    Tackad: 1

    Var finns hedern och ärligheten?

    Ja, inte finns den bland folk här på forumet iaf..

    Efter att ha provat ett antal säljesannonser här på forumet har jag tyvärr helt tappat förtroendet för den del av Harleyfolket som häckar här på forumet. Jag har aldrig stött på något liknande i någon av alla hobbys jag har pysslat med. Så många annonssvar, så många löften, så många skitsnackare, så många prutrövar, så många besvikelser. Jag har reserverat grejer åt folk som aldrig har dykt upp som överenskommet, jag har suttit och väntat på samma människor.. hur är det ställt med moralen hos sånt folk egentligen? En enda person av alla som har kontaktat mig på mina annonser har stått till sitt ord, EN ENDA!!!

    Efter 33 år på hoj måste jag konstatera att hedern som en gång fanns bland hojåkare tyvärr inte längre finns..


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    The Older I Get, The Better I Was..

  2. #2
    Skönt o dra alla över en kamm, så är det klart sen.

  3. #3
    V.I.B Fonves avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    683
    Tackad: 6

    Trist att du känner som du gör.
    Du har säkert dina skäl men man ska passa sig för att dra alla forummedlemmar över samma kam.

    Se lite nyanserat på saker och ting, tack.
    SB 2008. Min egen "flamma"!

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Henrik Forslund Visa inlägg
    Skönt o dra alla över en kamm, så är det klart sen.
    Ja, det har hårda ord efter 33år, jag känner mig inte träffad iaf.

  5. #5
    V.I.B Contributor
    Boba Fetts avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Tackad: 2

    Och vem fan har inte suttit och väntat på folk som sen inte dyker upp när man har grejer ute för salu på annonsmarknaden! En sak har jag lärt mig att jag reseverar aldrig för nån ! Först till kvarn vettu Tycker att du kan skriva personligt till dem som du är så jävla piss på och inte anklaga alla här på forumet som en gnällig gubbe Skärpning för fasen

  6. #6
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    +1 BobaFett.
    There are no problemsonly solutions

  7. #7
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Din attityd gör kanske att folk inte vill ha med dig att göra?

  8. #8
    Jag håller med dig Viljar....

    sitter här med packade saker som folk ska ha men när det kommer till betalning så har dom fått en fet Stroke har påmint några och dom ska sätta in pengar på kvällen för tre månader sedan

    Har även sålt en hoj klappat och klart han skulle bara ha den, okej sa jag en vecka senare hörde han av sig och sa att han inte fick köpa en hoj för FRUGAN hahah

    MAN MÅSTE FRÅGA FRUGAN FÖRST det vet ni juh .........

  9. #9
    Har sagt det förut INTE FAN ÄR MÅNGA AV HOJFOLKET SOM DET EN GÅNG VAR!Nää dom klär ut sig o spelar allan men egentligen är det en massa snack o dom kunde lika gärna ha spelat minigolfJag drar inte alla över en kam men en hel del rövknullare har det blivit i hoj svängen

  10. #10
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Jag har inte haft strul med de som köpt av mig. Men när jag inte orkade sälja allt, så gav jag bort resten.
    Och inga problem där heller...

    Så jag tror det där beror lite på person till person. Och så får man väl ha lite magkänsla med, om något känns som det ej stämmer.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  11. #11
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Grejen är ju den att om några anmäler intresse för grejer som folk har till salu så är det ju privat mellan säljare och köpare eller hur Behöver ju inte nervärdera hela forumet för det! Jag har både kopt och sålt grejer via forumet och allt har funkat bra Sen kan man ju säga att det finns nåt rötägg i varje korg
    There are no problemsonly solutions

  12. #12
    Har både köpt och sålt grejer här, och utan strul. Det är möjligt man missat nått pm någon gång då mailboxen tidvis har glött. Men jag tror att alla förstår att man inte hänger på forumet 24/7 så det är bara prova igen.
    Det gäller nog alla förövrigt.. Även mig själv om någon verkar vara svår att få tag på.
    Trägen vinner!

  13. #13
    V.I.B harly2006s avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    På en plats i skogen
    Inlägg
    422
    Tackad: 0

    Tja på er alla! Jag kan säga att det jag köpt och sålt här på forumet har funkat mycket bra även betalningar... men det finns ju regler som först till kvarn eller då pengarna finns på konto så skickar man prylarna... Så nu tycker jag att vi stänger tråden eller hur..

  14. #14
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Intressant tanke du har Viljar, Efter 33 år på hoj då är du ju minst 49 om du räknar från 16 år och ändå är så godtrogen vid din ålder att du tror att man kan sortera upp mäniskor efter intresse och om man är medlem i ett forum, tänk om allt var så lätt
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    Intressant tanke du har Viljar, Efter 33 år på hoj då är du ju minst 49 om du räknar från 16 år och ändå är så godtrogen vid din ålder att du tror att man kan sortera upp mäniskor efter intresse och om man är medlem i ett forum, tänk om allt var så lätt
    Viljar, är kanske i själva verket 14 år?

  16. #16
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av Viljar Visa inlägg
    Ja, inte finns den bland folk här på forumet iaf..

    Efter att ha provat ett antal säljesannonser här på forumet har jag tyvärr helt tappat förtroendet för den del av Harleyfolket som häckar här på forumet. Jag har aldrig stött på något liknande i någon av alla hobbys jag har pysslat med. Så många annonssvar, så många löften, så många skitsnackare, så många prutrövar, så många besvikelser. Jag har reserverat grejer åt folk som aldrig har dykt upp som överenskommet, jag har suttit och väntat på samma människor.. hur är det ställt med moralen hos sånt folk egentligen? En enda person av alla som har kontaktat mig på mina annonser har stått till sitt ord, EN ENDA!!!

    Efter 33 år på hoj måste jag konstatera att hedern som en gång fanns bland hojåkare tyvärr inte längre finns..


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    Tjena

    Trist men tyvärr vanligt idag,jag tycker att det gäller folk i allmänhet idag och inte endast bikers.

    Reservera inget åt folk utan bara säg cash is king.

    Money talks bullshit walks.

    Ps.Jobbigt för dig att du tycker att alla på forumet suger röv rent ut sagt så min hälsning till dig blir för att du inte kan ta detta i pm med berörda parter och inte spy galla över oss alla
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  17. #17
    V.I.B Contributor
    cybercounts avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    UPPSALA
    Inlägg
    553
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Boba Fett Visa inlägg
    Och vem fan har inte suttit och väntat på folk som sen inte dyker upp när man har grejer ute för salu på annonsmarknaden! En sak har jag lärt mig att jag reseverar aldrig för nån ! Först till kvarn vettu Tycker att du kan skriva personligt till dem som du är så jävla piss på och inte anklaga alla här på forumet som en gnällig gubbe Skärpning för fasen
    +1
    A.K.A Masen

Liknande ämnen

  1. Hmm...finns ju olika sätt att bygga om en Street Bob på...
    Av admin i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-07-19, 10:08
  2. Z-Styre finns.. med Z-ram?!?!
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-16, 22:32
  3. Camo allväder byxor var finns dom??
    Av JimmyChopper i forum Off Topic
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-07-21, 21:48
  4. Det finns någonting för alla!
    Av hasse diesel i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-21, 17:08

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •