Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 22

Ämne: Kåpa/styrkåpa Dyna

  1. #1

    Kåpa/styrkåpa Dyna

    Har en wideglide 11 och funderar på att köpa någonslags topp/styr kåpa till den, har ej bestämmt mig om det blir en Arlen Ness, swecomposite eller en Harley original, någon som har erfarenhet av detta, tillverka fästen vad som måste göras mm, eller har någon bilder på hur resultatet blir

  2. #2
    Tjena! Lånar tråden lite då det handlar om liknande grejer. Funderar på att montera Night Rod-lyktkåpa på min Street Bob och undrar således om någon har erfarenhet av det? Tillverka fästen osv.

  3. #3
    Hittade svaret på min egen fråga. Har inte kollat igenom hela tråden men kanske finns tips på hur man monterar andra kåpor längre bak?

    http://www.hdforums.com/forum/dyna-g...-09-dynas.html

  4. #4
    +1 för V-Rod originalkåpa om någon. V-rod har dessutom likadan lampa som Street Bob och kåpan sitter fast i denna, så fästa är inga större problem.

    HD har egna original som är trevliga. Sök på hd USA på just din modell.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  5. #5
    Jag har en kåpa man sätter på lyktan om nån vill ha

    Senast redigerat av Machine head den 2012-04-17 klockan 17:14.

  6. #6
    Jo jag vill ha beroende på pris

  7. #7
    Hittade en bild på originalkåpans baksida på V-Rod. Den stora blaffan i metall tar du av och bara använder lampfästen som sitter på din undre krona. Hopppas du kan få till rätt vinkel bara, låter jag vara osagt. Men sålänge du inte har jättehöga risers som kåpan kan ta i ska det säkert funka.
    Du kan köpa bara kåpan och innerkåpan som reservdel av H-D. Kan plocka fram OEM numren om du vill.



    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  8. #8
    Här är alla nummer som tydligen ska ingå, verkar vara onödigt många. Men det är väl lyktan, skruvar och brickor m.m.

    57795-01
    $6.78

    57794-01 x2
    $35.70

    57788-01 x2
    $83.50

    57786-01
    $70.99

    57784-01
    $31.15

    57783-01
    $3.90

    57782-01 x2
    $17.86

    57351-07 x2
    $42.14

    4252M x3
    $9.18

    57350-07
    $81.55

    11557 x2
    $7.48

    4235M 2
    $6.74

    4234M x4
    $12.24

    Total = $409.21 plus shipping at Chicago HD.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  9. #9
    Annars som sagt artikelnr 68971-98B där allt verkar ingå? Eller? Går på dryga hundradollarn eller här i Tyskland dryga hundraeuron.

    Admin (eller någon annan): Jag ska till New York om ett par veckor, har ni erfarenhet av att beställa grejer till nån HD-handlare i USA och sen hämta upp dem personligen? Ska göra ett försök iaf. Förmodar att de inte har alla delar in stock at any given time.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av CrazyVic Visa inlägg
    Annars som sagt artikelnr 68971-98B där allt verkar ingå? Eller? Går på dryga hundradollarn eller här i Tyskland dryga hundraeuron.

    Admin (eller någon annan): Jag ska till New York om ett par veckor, har ni erfarenhet av att beställa grejer till nån HD-handlare i USA och sen hämta upp dem personligen? Ska göra ett försök iaf. Förmodar att de inte har alla delar in stock at any given time.
    Går säkert bra. USA är bra när det gäller service. Problemet är om de inte har det hemma och måste ta från HD, detta kan ta tid vet jag av egen erfarenhet.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  11. #11
    Mullemeck... Vad vill du ha för kåpan? Och passar den på original kronan till Sportster... Den på bilden ser bredare ut. Vänligen/Kei

  12. #12
    Den sitter över lampan så kronan spelar nog ingen roll. Men man behöver ha lampfästet sittandes i kronan tror jag... Har fått bud på 0 kr, så bidrag eller byte mot någon rolig manick, snygg pryl, svart styre eller liknande tas emot med glädje ;-)

  13. #13
    Börjar buda jag ger dig 300,- ink frakt. Bara kåpan va, ingen innerkåpa, lampa eller fäste ingår?


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  14. #14
    Precis, bara kåpa :-) 300 kr bjudet. Någon mer?

  15. #15
    Det är nån innerring oxå. Kan ta kort på insidan

  16. #16
    500:- bjudet + frakten

  17. #17
    Gött mos :-) sista budet?

  18. #18
    Baksidan av kåpan


  19. #19
    Skicka din adress mankanh. Ser ut som att du vann ;-)

  20. #20
    Bra att innerkåpan finns med! Det måste vara original. Bra deal med andra ord


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Tömma tanken på en Dyna.
    Av admin i forum Oljor, Bensin, Vätskor
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-03-13, 07:45
  2. Dyna Fat Bob - däck och fälg
    Av Nicholas i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-09-27, 15:24
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-16, 22:32
  4. dyna 2000 på evo
    Av pannskalle i forum Custom & Byggen
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-07-08, 13:57
  5. Dyna 2000 (i)
    Av Daniel i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-03-09, 06:41

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •