Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Vägra sprut

  1. #1

    Vägra sprut

    Hallo fellow Bikers . Funderar på detta med Sporre . Vill ha en utan sprut så ny som möjligt så frågan blir när slutade "The Mill" med förgasare på XL .Vad kan man räkna med att få punga ut med för en dylik i "normal" skick . Nån som har objekt till salu ? Ha det skit bra .

  2. #2
    2007 kom sprutet. Upp till 03: fast monterad motor i ram, 2004-upp gummiupphängd motor.

    Pris 04-06, 40-50 papp i runda slängar, 883/1200


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  3. #3
    Sporre 2004, 883:a 3600mil
    Bobber
    50k prutad o klar.




    —--------------
    All comfort was sacrified for style

  4. #4

    Fan Henke säg inte att du ska köpa en storsugga o svika sporre livet?Du kommer ångra dig bittert

  5. #5

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av robbbull Visa inlägg

    Fan Henke säg inte att du ska köpa en storsugga o svika sporre livet?Du kommer ångra dig bittert
    Jag vet inte vare blir men vill "bygga" en annan istället för o göra om den jag har en tredje gång
    Just nu insnöad på dirttracker stuket o förkovrar mig om mest lämpliga donatorn osv hehe men jag måste sälja först.



    —--------------
    All comfort was sacrified for style

  7. #7

  8. #8

    Red face

    883 vete faan . Lite mos vill man ju ha . 1200 är det som gäller . Man är ju en stor pojke .

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Tundra Trotter Visa inlägg
    883 vete faan . Lite mos vill man ju ha . 1200 är det som gäller . Man är ju en stor pojke .
    billigast på blocket 55000, en konverterad 883 R, http://www.blocket.se/varmland/Harle....htm?ca=11&w=3

    Det ser du eftersom det är "fel" färg på cylindrarna.
    Eftersom det är en R modell så har den tyvärr 883 utväxlingen och blir pigg o kul men lite väl högvarvig
    Custommodellen 883 04-06 har 1200 utväxling och väldigt lämplig för 1200 konvertering.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Henrik Forslund Visa inlägg
    Eftersom det är en R modell så har den tyvärr 883 utväxlingen och blir pigg o kul men lite väl högvarvig
    Custommodellen 883 04-06 har 1200 utväxling och väldigt lämplig för 1200 konvertering.
    Kapar tråden lite ofint för att fråga vilken utväxling min 883 Hugger -02 har?
    Jag köpte en Harley bara för att kunna fisa hur högt jag vill.

  11. #11
    De stumt monterade sportstermotorer har alla samma primärutväxling, sedan skiljer det på främre bältdrev 883 har 27T och 1200 29T. Bak sitter det 61T, men det fanns 55T att få bak( mycket ovanlig). Du har alltså 27-61 om det är orginal.

  12. #12
    Henrik, om du kollar regnr så ser du vin numret som säger att detta är 2004 1200 Roadster modell av Sportster. Roadster modellen 2004 har silverfärg på bottendelen med svarta cyllar o topp med blanka flänsar.

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Girlie Bike User Visa inlägg
    De stumt monterade sportstermotorer har alla samma primärutväxling, sedan skiljer det på främre bältdrev 883 har 27T och 1200 29T. Bak sitter det 61T, men det fanns 55T att få bak( mycket ovanlig). Du har alltså 27-61 om det är orginal.
    Tack för info!
    Jag köpte en Harley bara för att kunna fisa hur högt jag vill.

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Girlie Bike User Visa inlägg
    Henrik, om du kollar regnr så ser du vin numret som säger att detta är 2004 1200 Roadster modell av Sportster. Roadster modellen 2004 har silverfärg på bottendelen med svarta cyllar o topp med blanka flänsar.
    Man lär sig nytt varje dag. Tack
    Alltså ett kanonköp. Den hade jag köpt om jag ville ha en 1200 med fugge.

Liknande ämnen

  1. luftfilter/luftburk till tc97 med sprut
    Av mrzigzag i forum Köpes
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-09-23, 10:50

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •