Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Knack...

  1. #1

    Question Knack...

    Efter ett kraftigt oljeläckage har jag bytt packningar från cylinderfot och upp, och tät blev den. Men nu har jag ett knack ljud från främre cylinder/topp.
    Vad kan detta vara?
    Upplevde inget effektförsämring eller annat konstigt på den lilla turen jag tog (Hoppades på att lyftarna var tomma och skulle t bort ljudet vid oljetryck... men icke.)
    Inte heller tror jag det är ventilerna.
    Om jag spånar så kan jag tänka mig glapp i vipparm/vipparmaxel, behöver ställa stötstänger (har ställbara)...
    Vill ju hellst inte riva hela skiten igen, men .....

    Motorn är en 1340 och sitter på en dyna wide glide -94, men enligt obekräftade uppgifter är motorn genomgången och "upphottad" för några år sedan..
    Innan packningsbyte hade jag iofs litet tickljud, men inget att hänga upp sig på..

    Någon som kan gissa eller har erfarenhet av något liknande?

  2. #2
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av starlight Visa inlägg
    Efter ett kraftigt oljeläckage har jag bytt packningar från cylinderfot och upp, och tät blev den. Men nu har jag ett knack ljud från främre cylinder/topp.
    Vad kan detta vara?
    Upplevde inget effektförsämring eller annat konstigt på den lilla turen jag tog (Hoppades på att lyftarna var tomma och skulle t bort ljudet vid oljetryck... men icke.)
    Inte heller tror jag det är ventilerna.
    Om jag spånar så kan jag tänka mig glapp i vipparm/vipparmaxel, behöver ställa stötstänger (har ställbara)...
    Vill ju hellst inte riva hela skiten igen, men .....

    Motorn är en 1340 och sitter på en dyna wide glide -94, men enligt obekräftade uppgifter är motorn genomgången och "upphottad" för några år sedan..
    Innan packningsbyte hade jag iofs litet tickljud, men inget att hänga upp sig på..

    Någon som kan gissa eller har erfarenhet av något liknande?
    Ställde du aldrig ventilspelet utan bara satte tillbaka stängerna på rätt plats?
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  3. #3
    När jag satte tillbaka stängerna kände jag efter glapp och kollade så dom inte var stumma. Ansåg det var bra.
    Hörde med en polare hur man skulle ställa stängerna och fick besked att stång i bottenläge sk den ligga an mot vipparm och sedan ställas upp kvarts till halvt varv....
    Nu börjar jag känna mig lite dum...

  4. #4
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av starlight Visa inlägg
    När jag satte tillbaka stängerna kände jag efter glapp och kollade så dom inte var stumma. Ansåg det var bra.
    Hörde med en polare hur man skulle ställa stängerna och fick besked att stång i bottenläge sk den ligga an mot vipparm och sedan ställas upp kvarts till halvt varv....
    Nu börjar jag känna mig lite dum...
    Gör en noggrann justering så blir det säkert bra skall du se har det inte varit alldeles galet och du inte hade igång den så länge borde inget ha hänt.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  5. #5
    Stötstänger justera m kol i TDC på KOMPLÄGE på resp. cylinder. Från nollspel, justera ner 3,5-4 varv och låt lyftaren blöda ur så dun kan snurra stötstången innan du roterar motorn f att justera nästa. Tror SS har nån video på Youtube

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •