Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Behöver vägledning

  1. #1

    Cool Behöver vägledning

    Hallå,

    Jag tog lappen förra året och köpte en Sportster som jag lekt runt på i drygt ett år nu. En jättefin cykel som kan bli ännu häftigare om man skulle vilja lägga ned lite tid och pengar på den. Men efter att kört pappas Heritage och en polares Street Bob en del så kliar det i fingrarna efter en större hoj.

    Man är ju inte gjord av pengar men jag tittar på Softails strax under 100tkr men skulle vilja ha lite råd från er experter! Jag vill ha en rolig hoj med lite attityd. Kör sällan längre än 2hrs i stöten utan mest lite turer över åkrarna och till jobbet. Även om jag inte är helt oäven i garaget så vill jag inte behöva mecka i onödan utan ha en "driftsäker" cykel.

    Vad är viktigast att titta på? Från -01 och uppåt? När bör man tycka att cyklarna har gått långt och att man ska avstå pga det?
    Ibland får jag PMS. Parked motorcycle syndrome.

  2. #2
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vinslöv, Sweden
    Inlägg
    495
    Tackad: 0

    med lite tur hittar du något från 06 och uppåt då det kom säkrare kamkedjespännare

  3. #3
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Jag skulle föreslå en Dyna, inte de från 2006.2007 och uppåt är ok

  4. #4
    Det 'är inget fel på äldre TC harleys heller. Men man måste hålla lite koll på kamkedjesträckare vart annat år kanske. Man behöver inte vara någon mekaniker geni för göra det. HD är ju vuxen mekano
    Är det en äldre än -01 så kolla att recallen är gjord och kamlagren bytta. Det är inte heller svårt byta men bra prutargument. Vad ja inte bara klarar av är den där larm sata dosan man måste trycka på hela tiden!!
    Hur långt den har gått är bara hur andrahandsvärdet styr. Min heritage hade gått 14000mil när ja sålde den, och gick som en klocka utan missljud eller tog olja. En normalservad tc tål nog utan probs 20000mil minst!
    Trägen vinner!

  5. #5
    Man får rätt mycket för en hundring i dag TYVÄRR...för oss som inte vill köpa.

    Jag skulle ta vad som hellst som kändes ok för utom Superglide.
    Det är inget framflytt på dom så man sitter som på en jävla köksstol på skiten.
    Sen ser dom krockade ut med midkrona och brant gaffelvinkel.
    men resten ut modellprogrammet är ok
    Jag skulle inte tveka på en välskött EVO heller. Kan hitta riktigt fina EVO softtails för 100 k
    Det är aldrig för sent att ge upp

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Latjo Visa inlägg
    Jag skulle inte tveka på en välskött EVO heller. Kan hitta riktigt fina EVO softtails för 100 k
    Håller med + att med en Evohoj så slipper man fara runt med ett "Helfordonsgodkännande" som vi vid det här laget vet vad det kan innebära. T ex en massa extra strul vid besiktning och flygande kontroller.
    Jag köpte en riktigt fin -99 Softail Standard som bara gått 3700 mil för 60 loppor för ett tag se'n.
    D.F.W.T.B

  7. #7
    Hunky: Här är en, kanske nåt för dig.
    http://www.blocket.se/stockholm/Heri...34558.htm?aw=1


    Jaha det var de' de'! Såldes på en timme!
    Senast redigerat av IDI den 2013-10-11 klockan 13:40.
    D.F.W.T.B

  8. #8
    Tack för alla svar!

    Jag vet att detta är att tänka helt tvärtemot men jag blev lite kär i denna bobber, som Gibson i Svedala byggt, som jag tittade på häromdagen: http://reg.bytbil.com/carinfo.cgi?id...&look=beglager. Om vi bortser från vad ni tycker om looken, vad har ni att säga om att köpa denna hojen eller liknande? Debatten angående att köpa färdiga byggen är jag inte heller intresserad av. Utan tänker mer att äga en sådan hoj – bra eller dåligt? Svårkörd? Dåligt andrahandsvärde? Brainstorma gärna!
    Ibland får jag PMS. Parked motorcycle syndrome.

  9. #9
    Den ser ball ut
    Jag tycker allt som inte är standard är lite coolt. Blir lite mer perssonligt.
    Är grovjobbet gjort kan man personifiera den så det blir som du vill ha det med enkla medel.
    För min del tror jag att den där hojen är liten..den är byggd på Sportster blocket så den är nog rätt kort.
    Och trots att det är Buell maskin så blir det lite tunt vrid jämfört med big twinnen
    Det är aldrig för sent att ge upp

  10. #10
    Ball bobber om än inte alls i min smak, för lång gaffel, för stor tank ihop med en traktorsadel är det fulaste jag vet men skit i det. Köp om du gillar den men om tanken är uppgradera/utöka användningsområdet så blir det nog bara ännu sämre än vad du har idag. Åk o provkör en sväng o känn efter, du märker direkt om det kittlar på rätt ställen.



    —--------------
    All comfort was sacrified for style

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Henrik Forslund Visa inlägg
    Ball bobber om än inte alls i min smak, för lång gaffel, för stor tank ihop med en traktorsadel är det fulaste jag vet men skit i det. Köp om du gillar den men om tanken är uppgradera/utöka användningsområdet så blir det nog bara ännu sämre än vad du har idag. Åk o provkör en sväng o känn efter, du märker direkt om det kittlar på rätt ställen.



    —--------------
    All comfort was sacrified for style

    Håller med där, mindre sadel, sportstertank & kortare gaffel då blir den jävligt cool.
    Jag köpte en Harley bara för att kunna fisa hur högt jag vill.

  12. #12
    Återigen tack för input!

    Har lagt ut min hoj för försäljning så efter det ska jag se vad jag har att spela med i penningpungen.

    Hur tror ni andrahandsvärdet ser ut på ett "hemmabygge" (som tidigare nämnd bomber) kontra en softail?
    Ibland får jag PMS. Parked motorcycle syndrome.

Liknande ämnen

  1. Behöver hjälp!
    Av nightrod75 i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-08-02, 21:53
  2. Behöver en järndoktor
    Av Järnsporre i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-01-13, 20:46
  3. Behöver städas i Garaget
    Av Dragos i forum Off Topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-28, 11:09
  4. Köp av ny hoj, behöver råd
    Av Hagis i forum Off Topic
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-08-20, 21:00
  5. Hej. Ny här, behöver HJÄLP :)
    Av moagnes i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-07-25, 20:36

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •