Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 57

Ämne: Gröngöling behöver tips

  1. #21
    Jag köpte den hojen jag ville ha direkt, en FXR (då). Men jag tog å andra sidan kort på skola.
    Man bygger ju ändå om den så att den känns go, en av fördelarna med HD den e ju inte klar förrän du e nöjd.
    Har samma längd som du men mer vindfång å jag passade hyfsat på en FXR.

    Sportster skall inte underskattas, har själv ett Sportsterobjekt. (Som jag undrar över hur jag skall passa på)
    Men jag vet hur mycke mina "kamrater" flabbar när dom ser mig sittande sportster så den e ju inte för alla.
    Av samma anledning skall man väl inte köpa en Electra när man e 150cm.

    Köper man hoj med hjärnan e man ju ute på tunn is om man köper HD generellt.
    HD köps med hjärtat.
    Köper man hoj med hjärnan så köper man 80-tals japs.
    Man får ju leva med konsekvenserna oavsett.
    Jag lever med konsekvenserna av att HD förgyllt mitt liv men inte plånboken.

  2. #22
    Tog sj mitt kort som privatist. 4 lektioner och sen var kortet i näven. Hade redan innan jag tog kortet köpt mig en Nightrod Special som min första hoj för det var det mitt hjärta ville, har inte ångrat det en sekund och idag står det en Nighttrain intill Rodden så skit i vad många säger och köp det ditt hjärta vill och plånboken tål

  3. #23
    Kul att det är så många som är engagerade!

    @Stroker49 Ja, jag måste helt klart dra till en butik och provsitta.. Tänkte inte alls på storleken. "20" över och en 3,5"-4" i stretch blir nog lagom." Det där grekiska för mig..

    @stroker och Pipps83 Ja, jag har släppt tanken att köpa något billigt som jag säljer iväg sen. Antingen köper jag "kärleken vid första ögonkastet", som är Fat Boy och kör privat. Eller så går jag lektioner och testar runt som en tok för att vara 100 på vad jag köper.. Svårt!

  4. #24
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av eckhart_HD Visa inlägg
    Kul att det är så många som är engagerade!

    @Stroker49 Ja, jag måste helt klart dra till en butik och provsitta.. Tänkte inte alls på storleken. "20" över och en 3,5"-4" i stretch blir nog lagom." Det där grekiska för mig..

    @stroker och Pipps83 Ja, jag har släppt tanken att köpa något billigt som jag säljer iväg sen. Antingen köper jag "kärleken vid första ögonkastet", som är Fat Boy och kör privat. Eller så går jag lektioner och testar runt som en tok för att vara 100 på vad jag köper.. Svårt!
    Låter som du delvis gjort ditt val. Låter bra också.
    Bättre att köpa det man vill ha... Kan ju vara svårare att sälja en "tillfällig" Harley, speciellt med tanke på att det då inte är någon idé alls att plöja ner en massa extra pengar för att anpassa den till egna personen.
    OM du köper den INNAN eller EFTER taget mc kort, det får framtiden utvisa.
    Jag tycker åtminstone att det är ett bra steg på vägen mot att nå sitt mål.
    Berätta gärna hur det går och/eller hur du gör!


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  5. #25
    Klart du ska ha en sporre
    Dom där som åker storsugga o säger att sporre är en tjejhoj lider av storhetsvansinne o har en liten mellan bena
    "SPORTSTER BLOWING AWAY BIG TWINS"

  6. #26
    Citat Ursprungligen postat av robbbull Visa inlägg
    Klart du ska ha en sporre
    Dom där som åker storsugga o säger att sporre är en tjejhoj lider av storhetsvansinne o har en liten mellan bena
    "SPORTSTER BLOWING AWAY BIG TWINS"

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  7. #27
    Citat Ursprungligen postat av eckhart_HD Visa inlägg
    Kul att det är så många som är engagerade!

    @Stroker49 Ja, jag måste helt klart dra till en butik och provsitta.. Tänkte inte alls på storleken. "20" över och en 3,5"-4" i stretch blir nog lagom." Det där grekiska för mig..

    @stroker och Pipps83 Ja, jag har släppt tanken att köpa något billigt som jag säljer iväg sen. Antingen köper jag "kärleken vid första ögonkastet", som är Fat Boy och kör privat. Eller så går jag lektioner och testar runt som en tok för att vara 100 på vad jag köper.. Svårt!
    Lycka till med och köra upp med en fat boy! Jag läser det som att du inte börjat köra än och jag vill inte grusa dina planer men...du löser aldrig lågfart och undanmanöver med en fat boy! Om du kan och har råd så kör med trafikskolan och deras hojar. Dessutom verkar "uppkörningsgubbarna" föredra elever från trafikskolan framför privatister, framför allt privatister med en stor tung HD!

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  8. #28
    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Lycka till med och köra upp med en fat boy! Jag läser det som att du inte börjat köra än och jag vill inte grusa dina planer men...du löser aldrig lågfart och undanmanöver med en fat boy! Om du kan och har råd så kör med trafikskolan och deras hojar. Dessutom verkar "uppkörningsgubbarna" föredra elever från trafikskolan framför privatister, framför allt privatister med en stor tung HD!
    Helt rätt Forty8, Fatboy e ingen bra övningskörningshoj.
    Problemet med att köra privat e ju att det ofta tar en säsong å få kort då.
    Jo, det går å göra det fortare jag vet. Men på skola blir det lite annan press.
    En kompis tog sitt kort nu i Juni, bara en sån sak. En månad från noll till körkort e respekt.
    Tror en snabbis på körskola å sen den "riktiga" hojen direkt e grejen.
    Dyrare på skola? Jodå men det finns väl ingen som börjar med detta intresset för att det e billigt, i alla fall inte om man väljer HD

  9. #29
    Stroker. Du skulle inte kunna ha lite mer fantasi när du valde nick, jag blir förvirrad själv!

  10. #30
    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Stroker. Du skulle inte kunna ha lite mer fantasi när du valde nick, jag blir förvirrad själv!
    När hade du din stroke?
    Jag hade min i mars.

    Satsar mer på borr & överladdning nu OM jag skulle behöva upp effekten, stroke har jag fått nog av

  11. #31
    Ursäkta, men jag bara tycker det blir rörigt med så liknande nick.

  12. #32
    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Ursäkta, men jag bara tycker det blir rörigt med så liknande nick.
    Ooops, öm tå.
    Drar mig tillbaka då så slipper vi röran.
    Over and out

    Ursäkta @eckhart_HD att din tråd kapades.

  13. #33
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Lite fånigt snacket tjejhoj och killhoj... Och vilka hojar som fungerar...
    Allt handlar om träning!!!

    Kan en femtonårig tjej, skall väl en "stor kille" kunna lära sig också.



    Samma tjej, men större hoj...



    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  14. #34
    Jag skulle köpa en gammal japshojj för 5000 kr att träna på och som det inte gör något om man råkar välta med (och det gör man!). Sedan säljer man den näär man fått körkortet för 4500:-!

  15. #35
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Jag skulle köpa en gammal japshojj för 5000 kr att träna på och som det inte gör något om man råkar välta med (och det gör man!). Sedan säljer man den näär man fått körkortet för 4500:-!
    Du kan aldrig ta ett mc kort för den summan...
    Bara riskettan och risktvåan landar på nästan 4 000 kr...
    I denna länk kan du utläsa minimum kostnaden (6 275 kronor):
    http://www.svmc.se/smc/SMCs-arbete--...isten/korkort/


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  16. #36
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Du kan aldrig ta ett mc kort för den summan...
    Bara riskettan och risktvåan landar på nästan 4 000 kr...
    I denna länk kan du utläsa minimum kostnaden (6 275 kronor):
    http://www.svmc.se/smc/SMCs-arbete--...isten/korkort/
    +1 på den!

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  17. #37
    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Jag skulle köpa en gammal japshojj för 5000 kr att träna på och som det inte gör något om man råkar välta med (och det gör man!). Sedan säljer man den näär man fått körkortet för 4500:-!
    Min risk etta kostade 700 kr sen risk tvåan 2200 kr . Men då körde jag egen hoj.

  18. #38
    Haha, jag menar att man säljer den gamla japsojjen för nästan samma pris. Det tillkommer många kostnader för körkort ändå.

  19. #39
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av BambiGBG Visa inlägg
    Min risk etta kostade 700 kr sen risk tvåan 2200 kr . Men då körde jag egen hoj.
    Vet ej om de ändrat regler...
    Men det ser inte ut som egen hoj vart ok i år, undantag om du kör trafikskolans (de har oftast andra tider också). Plus att de helst ser att man använder deras skyddskläder.

    Men årets priser på Stora Holm var:

    * Riskutbildning MC del 1 (teori), 750 kr
    * Riskutbildning MC del 2 (praktik), 2990 kr


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  20. #40
    Jag körde i Borås.. Sen såg jag att Stockholm var billigare .. Bildkonstnär själv avgör priset på risk 1 o 2: an.
    Kanske nya regler. Jag körde upp med egen hoj i säve.

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Behöver tips på pulverlackerare
    Av Pelleman i forum Custom & Byggen
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-04-15, 02:26
  2. Behöver ny mobil, tips?
    Av Ozzy i forum Off Topic
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-09-17, 09:01
  3. Behöver tips på snygga skor/boots att åka i
    Av whiskeythrottle i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2012-05-25, 23:35
  4. Pulverlacka delar, behöver tips!?
    Av petegame i forum Custom & Byggen
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-01-14, 06:31
  5. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-08-16, 12:44

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •