Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: V-rod 06, ojämn på låg växel..

  1. #1

    V-rod 06, ojämn på låg växel..

    Hej,

    Köpte en vrscd nyligen hos handlare, hämta ut den körde ngn mil sen brann säkringar o tändstift samma dag.
    Nu är detta åtgärdat (elfel pga byte av blinkers av tidigare ägare enligt säljare) då handlaren vägrat ta tillbaka hojjen.

    Men nu när jag kört lite märker jag att den "blöddrar" lite på ettan och tvåan vid lägre varv, har inget minne av att den blöddra de första mil jag körde...

    Är detta ngt dessa hojjar gör?? Vet fan inget om HD så ngn som vet hojta gärna till.


    Tack.

  2. #2
    Att den blödrar kan bero på att den går får för lite soppa, är hojen mappad riktigt? Vad har du för rör på cykeln?

  3. #3
    Hej!
    Tack för svar pipps83

    På hojen sitter ett Vance Hines 2 into1!? vet inte riktigt men se länk här på röret
    http://www.1130cc.com/forums/showthread.php?t=168285


    Har ju haft hojen en dryg månad nu och kört ett par mil men detta kvarstår, den "hoppar/blöddrar" nästan lite på låga varv ex på 1.an och 2.an!

    Känns ju lite som att det du är inne på här med soppan kan vara problemet...är det läge att få den mappad ? vet du vad det kostar ?



    Tack

  4. #4
    en bänknig ligger på ca 3-4 tusen och har du ingen tuningbox (powercommander eller supertuner) så måste man köpa det för allt mellan 3 tusen till 7 tusen

  5. #5
    Perfekt mitt i semestern...sitter en powercommander på hojen, slapp man den iaf..

    Tack för ditt svar

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •