Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 89

Ämne: CONTOUR+2 actionkamera

  1. #1

    CONTOUR+2 actionkamera

    Hello peeps!

    Hade förmånen att fylla år i förra veckan och fick en kanonpresent, en CONTOUR+2 aktionkamera!

    Har varit sugen på nån typ av kamera så man kan filma lite när är ute vägarna. Så jag blev glatt överraskad igår när jag kom hem! Så nu är ju abstinensen ännu värre! Ge mig vååår för sjutton!

    Gps funktion så man kan göra en "trail" och lägga upp så andra kan åka samma rutt tex, Bluetooth så man kan para med mobilen och en app så man kan kolla och ändra inställningar på kameran, upplösning, bilder per sekund osv samt förhandsgranska när kameran sitter på tex hjälmen att man ser det man vill se!


    Vad har ni andra för kameror? Är det någon som har denna eller har testat den?




    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  2. #2
    Vägverket har bra kameror efter snart hela vårat vägnät. Det vore bra om man sedan kunde gå in på deras hemsida och få hela road-trippen uppspelad!

  3. #3
    Fyllde du år förra veckan? Grattis i efterskott! Jag fyllde också år förra veckan. Fick ingen kamera dock men väl ett par nya raggsocker

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Vägverket har bra kameror efter snart hela vårat vägnät. Det vore bra om man sedan kunde gå in på deras hemsida och få hela road-trippen uppspelad!
    Ha ha ja det hade varit fint! Dom brukar skicka bilder på mig...

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    Fyllde du år förra veckan? Grattis i efterskott! Jag fyllde också år förra veckan. Fick ingen kamera dock men väl ett par nya raggsocker
    Yes box! Grattis till dig också! Känner mig väldigt vuxen och mogen
    Raggsockar behöver man alltid!

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Ha ha ja det hade varit fint! Dom brukar skicka bilder på mig...

    - - - Uppdaterad - - -



    Yes box! Grattis till dig också! Känner mig väldigt vuxen och mogen
    Raggsockar behöver man alltid!
    Jaså? SJälv verkar ja inte ha mognat ett jota de senaste 10 åren eller så. Kanske ännu längre sedan det tog stopp. Fast jag ser ut som en gubbe iaf. alltid nåt

  6. #6
    Go Pro kamera

    - - - Uppdaterad - - -


  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av robbbull Visa inlägg
    Go Pro kamera

    - - - Uppdaterad - - -

    snyggt styre du har
    55an till Katrineholm eller? Vet du jag bodde ett kort tag i Östergötland. en bit utanför Finspång. Bara ett halvår så jag hann inte åka så mkt hoj där tyvärr.

  8. #8
    Kompisar har haft den typen av kamera när vi åkt skidor, jättekul! Jag vill nog ha en själv.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av robbbull Visa inlägg
    Go Pro kamera

    - - - Uppdaterad - - -
    Blir ju fin kvalitet på bilden. Synd att det blir så mkt vindbrus bara, funderar på om en extern mikrofon kan lösa det problemet!? Vad har du för olika fästen? Jag fick med två olika som går att montera på tex hjälmen. Dom klistras dit och då blir man ju tvungen att ha fästet på hela tiden även om man inte har kameran på. Ser att din sitter uppe på hjälmen, har du testat att ha den på sidan?

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  10. #10
    Har en gopro som jag satte på styret i somras. Fungerar kanon, men väldigt kort batteritid. Knappt 2 timmar. Har inte heller fattat hur man klipper ihop o lägger ut på you tube. Vad för program använder ni som har gopro?

  11. #11
    Man brukar ha ett fäste runt glasögonremmen.

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Hagard Visa inlägg
    Har en gopro som jag satte på styret i somras. Fungerar kanon, men väldigt kort batteritid. Knappt 2 timmar. Har inte heller fattat hur man klipper ihop o lägger ut på you tube. Vad för program använder ni som har gopro?
    Tror att youtube själva har ett program man kan ladda upp filmer i och redigera.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Man brukar ha ett fäste runt glasögonremmen.
    Har sett att cross och super motard åkarna har sådana. Får väl införskaffa goggles helt enkelt, eller klistra dit fästena som följde med på hjälmen. Läste att CONTOUR har olika fästen att köpa precis som gopro.

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    snyggt styre du har
    55an till Katrineholm eller? Vet du jag bodde ett kort tag i Östergötland. en bit utanför Finspång. Bara ett halvår så jag hann inte åka så mkt hoj där tyvärr.
    Olivia ser inte riktigt ut så nu styre o sadel har jag flyttat över på SvarthoranJo det är gamla 55an till Katrineholm den gick genom byn Åby där jag bor oså gick den utmed sjön Näken o upp till Svängbågen där jag stannar o kör tillbaka på nya 55an.Bodde du i något samhälle eller på landet?

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av robbbull Visa inlägg
    Olivia ser inte riktigt ut så nu styre o sadel har jag flyttat över på SvarthoranJo det är gamla 55an till Katrineholm den gick genom byn Åby där jag bor oså gick den utmed sjön Näken o upp till Svängbågen där jag stannar o kör tillbaka på nya 55an.Bodde du i något samhälle eller på landet?
    Ute i skogen drygt en mil från Finspång. Folkskygg typ jag som inte klarar av att ha grannar.
    VAd styr du med nu då??

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Blir ju fin kvalitet på bilden. Synd att det blir så mkt vindbrus bara, funderar på om en extern mikrofon kan lösa det problemet!? Vad har du för olika fästen? Jag fick med två olika som går att montera på tex hjälmen. Dom klistras dit och då blir man ju tvungen att ha fästet på hela tiden även om man inte har kameran på. Ser att din sitter uppe på hjälmen, har du testat att ha den på sidan?
    Joo det blir lite mycket vindbrus men det är nog för att jag har den på hjälmen så antingen mik eller få ner kameran.Det var lite olika fästen med men har bara provat det här som jag klistra på hjälmen så jag offra en hjälm för kameran(men jag har 5st)tyvärr har det inte blivit mycket filmande efter den här premiär filmen.Vore fränare om man var flera som åker oså att man klipper o lägger musik det finns ju någon här på forat som gjort shysst filmTyvärr är jag piss dålig på data så jag har inte rätt ut det oså är det lite tråkigt att kameran är mp4 så det tar en jävla stund innan you tube laddar uppJag hade stora planer när jag köpte kameran men ledsna lite påtMen får vi till någon körning till sommaren så tar jag kameran med mig

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    Ute i skogen drygt en mil från Finspång. Folkskygg typ jag som inte klarar av att ha grannar.
    VAd styr du med nu då??
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC01772.jpg 
Visningar:	38 
Storlek:	98,7 KB 
Id:	14088Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	007 (3).jpg 
Visningar:	37 
Storlek:	99,0 KB 
Id:	14089Oliva o Svarthoran som dom ser ut nu nästan har bytt lufftfilter på Svarthoran.Haha då tillhör vi samma katogari jag kollar o känner av folk innan jag kallar dom polare hatar ytliga falska så kallade vänner dom går fet bort o kan dra åt helvete hellre 1 riktig än 10 ytligaJust det H-Bar heter Olivias styre.
    Senast redigerat av robbbull den 2014-02-12 klockan 10:15.

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av Hagard Visa inlägg
    Har en gopro som jag satte på styret i somras. Fungerar kanon, men väldigt kort batteritid. Knappt 2 timmar. Har inte heller fattat hur man klipper ihop o lägger ut på you tube. Vad för program använder ni som har gopro?
    Joo batteri tiden är för kort fundera på o köpa ett till o ha med hmmm jag är nog fel kille o svara på klippning o ut läggningKlippning har jag inte provat o la ut det gjorde tjejen vet bara att det tog en jävla tid kameran är ju mp4 o det blir vist lite strul på you tube tror jag ska prova vimo nästa gång

  17. #17
    Fina hojar bägge två. Hur kom det sig att du skaffade två stycken av samma sort? Hur väljer du vilken du ska åka på?

    Hellre en polare i skogen än 10 stycken som gräver en grop åt andra. i ett glashus. haha.. typ

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av Hagard Visa inlägg
    Har en gopro som jag satte på styret i somras. Fungerar kanon, men väldigt kort batteritid. Knappt 2 timmar. Har inte heller fattat hur man klipper ihop o lägger ut på you tube. Vad för program använder ni som har gopro?
    Gå in på GoPros hemsida och ladda ner GoPro Studio. Enkelt och gratis

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av Aggelito Visa inlägg
    Gå in på GoPros hemsida och ladda ner GoPro Studio. Enkelt och gratis
    Skall kolla in det! Brorsan hade ett program till sin Mac och slängde ihop en video/film med lite han filmade när jag slängde på sissyn. Blev ju sjukt bra, trodde inte man kunde klippa och lägga på effekter så på egen hand...

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    Fina hojar bägge två. Hur kom det sig att du skaffade två stycken av samma sort? Hur väljer du vilken du ska åka på?

    Hellre en polare i skogen än 10 stycken som gräver en grop åt andra. i ett glashus. haha.. typ
    Jag köpte Svarthoran helt ny oså sprang jag på Olivia o bara kände henne ska jag haSkulle aldrig köpa en stor sugga sportster är det roligaste o fränaste har inget behov av att förlänga ***en med en stor sugga den räcker till som den ärÅker nog mest på Olivia farsan eller någon polare brukar låna Svarthoran lillebror fick låna den när han fick mc kort o försökte få han att köpa sportster men det blev en japs racer
    Hellre en polare i skogen än 10 stycken som gräver en grop åt andra. i ett glashus. haha.. typ

Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Kort roadmovie med Contour+ samt extern mick
    Av ddsn i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-07-13, 05:51

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •