Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Batwingkåpa på Softail??

  1. #1

    Batwingkåpa på Softail??

    Har lite småfunderingar på att skaffa en batwingkåpa till min hoj som jag skulle kunna ta av o på lite enkelt vid behov.
    Finns det färdiga "kit" med snabbfästen,eller är det egen konstruktion som gäller??




    //Robban

  2. #2
    Fästen finns. Men det är väll inget man tar av och sätter på lite då och då.
    Jag hoppas det är en fatboy du har för på en nighttrain eller standard så går det inte att ha kåpa....det ser för jävligt ut
    Det är aldrig för sent att ge upp

  3. #3
    Hua, Batwignkåpan passar bara på Electror. Dessutom är det nog svårt att göra snabbfästen för ett sådant stort tungt glasfibersjok. Men en snutruta eller variant av detta skulle funka både tekniskt och kanske även utseendemässigt.

  4. #4

  5. #5
    Ja, där ser man! Först tyckte jag det var förjävlafult men efter några tittar så....kanske inte så dumt! Men är det en smuttare variant, inte HDs originaljätteåbäke?

  6. #6
    Fyfan tur man är för ung för sånt ännu...
    Trägen vinner!

  7. #7
    Det är en ombyggd Softail standard jag har,har länge funderat på kåpa,men jag såg också annonsendär dom hade snabbfästen,därför kastade jag ut frågan!!
    Jag är väl inte lastgammal själv (35år,men avverkat 12 säsonger på 6 olika Harleys!)) men tycker ändå inte om att bli blöt o kall när jag ska ut o åka lite längre!!

    //Robban

  8. #8
    Kåpa är kanon!
    Och jag håller med dig att kan man skyla sig från vädrets makter på ett enkelt och stilfullt(enligt mitt tycke) med en kåpa så är det ju helt ok.

    Finns flera firmor som erbjuder batwing till alla HD´s modeller.
    Googla typ "softail batwing fairing" så hittar du flera alternativ.

  9. #9
    52 år, ingen framskärm! Dagens ungdom är förklenad.

  10. #10
    Kör utan framskärm och minimal bakskärm,så det är som att sitta i en tvättmaskin bara det är blött på vägen!!!!Tyvärr bygger man ju bort all tänkbar komfort när utseendet går först :-)

  11. #11
    så är det. Det är inte coolt när åskskuren kommer och det rinner lervatten ner i cracken via ryggen och man får burka med hojen för kunna se nått av allt skit som sprutar i ansiktet från framhjulet tills man kommer fram till första bästa busskur.
    Trägen vinner!

  12. #12
    Skitiga landsvägar och regn hela dagen i östra Polen och in i Ukraina där bilden är tagen.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	F1000030.JPG 
Visningar:	63 
Storlek:	36,5 KB 
Id:	14249

  13. #13
    Inga glasögon heller ?

    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Skitiga landsvägar och regn hela dagen i östra Polen och in i Ukraina där bilden är tagen.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	F1000030.JPG 
Visningar:	63 
Storlek:	36,5 KB 
Id:	14249

  14. #14
    Jodå, KD's. Men det "ryker" in bakom dem.

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-02-23, 14:34
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-02-14, 21:38
  3. Passar hjulen från en 2012 Softail på en 2005 Softail?
    Av Pelleman i forum Ram, Fjädring, Bromsar, Hjul, Däck
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-10-23, 00:07
  4. Sänkt Softail
    Av Lelle i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-05-16, 19:37
  5. Softail
    Av Norrland i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-31, 22:35

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •