Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 28

Ämne: Hur avslutar man sitt konto på Harleyforum ?

  1. #1
    Harry Parkinson
    Guest

    Hur avslutar man sitt konto på Harleyforum ?

    Eftersom jag skall avsluta min sämsta hojaffär någonsin (Street Bob -08 som jag haft sedan den var ny) Ett riktigt jävla måndagsex. som bara rostar, krånglar och läcker olja. Jag har haft ca 20 hojar genom åren, men Harleyn har nog utan konkurrens varit sämst. Är det någon som har koll på hur man avslutar sitt konto här på harleyforum ? Det blir ett annat märke nästa gång.

  2. #2
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av Harry Parkinson Visa inlägg
    Eftersom jag skall avsluta min sämsta hojaffär någonsin (Street Bob -08 som jag haft sedan den var ny) Ett riktigt jävla måndagsex. som bara rostar, krånglar och läcker olja. Jag har haft ca 20 hojar genom åren, men Harleyn har nog utan konkurrens varit sämst. Är det någon som har koll på hur man avslutar sitt konto här på harleyforum ? Det blir ett annat märke nästa gång.
    Du hade avslutat ditt konto i förra inlägget, nu får du göra det med detta om du inte svarar och håller liv i ditt konto
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  3. #3
    V.I.B Fonves avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    683
    Tackad: 6

    Måndagsex finns bland alla märken.

    Hej då!
    SB 2008. Min egen "flamma"!

  4. #4
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    troll

  5. #5
    HHRRRRmmmmm (Street Bob -08 som jag haft sedan den var ny) Först måste där väl varit garanti, sedan har du nog varit lite nöjd eftersom du haft den i nästan 6 år utan att sälja den...

  6. #6
    Du skulle nog inte köpt hd rosta ha ha du måste nog bo i havet du aldrig hört såna fantasier köp en vatten skoter du

    Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk

  7. #7
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Tråkigt att du känner så Köpte en ny Crossbones-10 och får faktiskt säga att jag har inte haft det minsta problem med den.Kanske beror din rost på hur du förvarar hojen och sköter tvätt o putsning.
    There are no problemsonly solutions

  8. #8
    V.I.B Frittes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Kolmården
    Inlägg
    882
    Tackad: 0

    Tråkigt att höra.
    Har en fat bob 08'a och inga problem med rost etc..
    Service, tvätt, puts regelbundet.

  9. #9
    Ja, du bor ju på västkusten och har stuga på Orust och har skrivit om hur du kör på vintrarna med hojjen, så den utsätts säkert för lite tuffare behandling än de flesta. Det kan vara en bra idé att köpa ett annat mc-märke som mest använder plast och andra korrosionståliga material i sina produkter.
    Jag köper gärna din hoj för att hjälpa dig att bli av med dina problem. Då den är ett fult och dåligt måndagsexemplar ser jag fram mot ett pris vi båda kan vara nöjda med?

  10. #10
    används den som stroker49 skrev ,så kan du åka en yammasuzi som också kommer att rosta med tiden .

  11. #11
    Man får tydligen ta Hd för vad det är. jag är beredd att hålla med att Hd inte håller bästa kvalitet vad gäller ytbehandling och val av material Sen att den är totalt kass vad gäller motorgång och fjädringskomponenter i originalskick gör inte saken bättre .Mitt största misstag var inte kolla hur många tidigare ägare min Xr 1200 2009 har haft på 850 mil, NIO stycken inkl mc handlare (3 stycken) Alla kan ju inte ha fel? Inga direkta fel på hojen den är bara inte bättre, inte 2000 standard direkt.. Man tröttnar till slut (kanske) Konstigt nog var Street bob mitt andra val Hmmmm

  12. #12
    Harry Parkinson
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Berra Visa inlägg
    Du skulle nog inte köpt hd rosta ha ha du måste nog bo i havet du aldrig hört såna fantasier köp en vatten skoter du

    Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk
    Läst men inte förstått

  13. #13
    Harry Parkinson
    Guest
    Att bara köra hoj i solsken mellan "sill & kräftor" som många (men inte alla HD-åkare) är kanske inte min grej, men det kräver ju att man tvättar, servar enligt bok och står i varmgarage. Tyvärr hjälper ju inte det om man får ett dåligt ex. Du får väl kolla Blocket om du är sugen på ett billigt ex av en SB-08.

  14. #14
    Harry och andra missnöjda och andra som inte uppskattar HD. Nu skall ni få veta sanningen, läs noga.

    En HD är inte dubbet så bra som en Honda, även om den kostar dubbelt så mycket. Honda gör också bilar som är betydligt bättre, hållbarare och bensinsnålare än Ferrari. Jag är en modern upplyst människa, och jag kan inte förklara varför jag gillar HD. Det är helt ologiskt.

    Men det är något speciellt med dessa hojjar (och även en del andra gamla järn). Är man en tönt förblir man en tönt, även på en HD. Inte blir *u*en betydligt större hellre.
    Får du inte ståpäls av en gammal lågkompad knuckla på tomgång eller rytet av en stroker med ilskna kammar eller av blotta åsynen av en JD trots att den kanske inte ens är startad.
    Ja, då kanske HD inte är för dig, då kanske du skall köpa något tillförlitligt och bra för en billig peng om du bara gillar att köra hoj. Såvida du inte bara gillar intelligent och belevat sällskap i klubbar och på träffar!

  15. #15
    Det är väl så att man tröttnar på det perfekta som aldrig går sönder.I mitt fall är det en utmaning med HD efter 30 år med 40 talet perfekta (nåja med några undantag Moto guzzi gamla BMW med flera) hojar. man blir aldrig för gammal för att skruva och förbättra.Samtidigt blir man lite förvånad att tiden inte har hängt med när det gäller Hd . UNC. inget rostfritt så långt ögat når Och ett företag som uteslutande lever på eftermarknad.

  16. #16
    UNC?! Det förekommer ju även UNF! Det är väl för väl att man inte blandat in en massa franska måttsystem så att man måste ha en hel massa nya konstiga verktyg och mätdon.

    Dimensionerna är ju galna också i det där decimalsystemet. Det finns ju tex ingen 12,54 mm fast nyckel, hur skall det kunna passa på en 1/2"?
    Och hur de mäter bensinförbrukningen, helt galet! Min bil tex går ca 23.5 miles på ett gallon, klart som korvspad. Men nuförtiden så skall det tydligen vara 0,0000001 kvadratmeter!

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    UNC?! Det förekommer ju även UNF! Det är väl för väl att man inte blandat in en massa franska måttsystem så att man måste ha en hel massa nya konstiga verktyg och mätdon.

    Dimensionerna är ju galna också i det där decimalsystemet. Det finns ju tex ingen 12,54 mm fast nyckel, hur skall det kunna passa på en 1/2"?
    Och hur de mäter bensinförbrukningen, helt galet! Min bil tex går ca 23.5 miles på ett gallon, klart som korvspad. Men nuförtiden så skall det tydligen vara 0,0000001 kvadratmeter!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1323.jpg 
Visningar:	78 
Storlek:	71,9 KB 
Id:	14232Hur var det nu han skrev Broder Dalton: Kan man rädda ngn medelålders man från den självspäkningcen Shovel innebär har man gjort en god gärning! Karma?

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av Harry Parkinson Visa inlägg
    Att bara köra hoj i solsken mellan "sill & kräftor" som många (men inte alla HD-åkare) är kanske inte min grej, men det kräver ju att man tvättar, servar enligt bok och står i varmgarage. Tyvärr hjälper ju inte det om man får ett dåligt ex. Du får väl kolla Blocket om du är sugen på ett billigt ex av en SB-08.
    Hittar ingen SB 08 på Blocket till rimligt pris. Bara handlare och andra med rena fantasier?

  19. #19
    If I have to explain you would not understand.. I mitt fall jobbade jag som mc mek ett tag, och börja gilla hd för dom är relativt logiskt ihopbyggda och lättskruvade. Vuxen mekano var det någon som kalla dom, och det stämmer rätt bra. Man behöver inte riva halva hojen för att byta luftfilter tex. Ja sen blev jag fast i skiten... Men den som har utfört en stor service på en japs vet vad jag pratar om. Och jag tänker aldrig utsätta mig för det igen!
    Trägen vinner!

  20. #20
    Bra sagt Streetglidarn..Det här männinskan vet ej vad han håller på med...

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Artikel: Logga in på HarleyForum med ditt FaceBook-konto!
    Av admin i forum Artiklar från ForumBladet
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-02-09, 11:45
  2. Bygga skylthållare av sitt beltskydd :D
    Av admin i forum Gör-det-själv-avdelning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-12-01, 12:20
  3. Infoga bilder i sitt inlägg.
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-12, 11:19
  4. Ladda upp bilder i sitt Garage.
    Av admin i forum Forumnyheter, önskemål, hjälp och synpunkter
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-09-17, 20:17
  5. Rocket Bobs trea med sitt senaste Rockerbygge, R13 BlackBird
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-06-09, 19:23

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •