Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Inte försvarsbart från någon sida...

  1. #1
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Inte försvarsbart från någon sida...

    Ibland kan man bli förbannad för mindre...
    Denna video rättfärdigar ingen sida. Och definitivt inte polisens agerande i flera minuter.
    Är det värt att offra andra trafikanters och/eller människor (kan ju faktiskt komma barn med för
    den delen) samt djurs liv enbart för att fånga en kille, som kör utan mc kort och utan reg.plåt?

    Varför förs min tanke genast över till "idiot jakten där en kille dog efter att jagats en längre tid,
    när han körde in i en vägbom"?



    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  2. #2
    V.I.B Frittes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Kolmården
    Inlägg
    882
    Tackad: 0

    Håller med dig

  3. #3
    Helvete vad ont det ska ha gjort när han körde ner staket med motorcykeln.
    Ja helt sinnesjukt kört av polisen. Undrar vad han hade gjort om han hade fått möte i rondellen han körde åt fel håll i.

  4. #4
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Sedition Visa inlägg
    Helvete vad ont det ska ha gjort när han körde ner staket med motorcykeln.
    Ja helt sinnesjukt kört av polisen. Undrar vad han hade gjort om han hade fått möte i rondellen han körde åt fel håll i.
    Sedition... hade killen svängt höger där, så hade polisen fått möte.. de passerade ju precis en bil på väg in i rondellen.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  5. #5
    Det är bara så in i helvete korkat av bägge parter. Tyvärr har jag inget svar på vad man ska göra i sådana situationer.

  6. #6
    Plastraketens förare hade inte mycket innanför pannbenet heller .Det mesta hände på polisskolans område och det hade han ingen aaaning om. och varför stannade han inte?

  7. #7
    Personligen hade jag stannat om jag körde hojen då det inte rör sig om mer än ett bötesbrott så finns det ingen som helst anledning att riskera sitt eget och andras liv.
    Vore skillnad om man precis rånat banken och har en säck med tio mille med sig

  8. #8
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Han stannade väl antagligen inte först för att han visste att han körde utan kort bl. a.
    Men sedan tror jag det handlar mer om panik och rädsla på slutet...

    Hade polisen agerat korrekt (om jag utgår från reportage och annat man sett om liknande
    sammanhang, d.v.s. jakt efter fordon oavsett typ), så hade det enda rätta varit att blåsa
    av jakten. Detta eftersom de faktiskt riskerar att skada oskyldiga eller t.o.m. döda i sammanhanget.

    Som sagt var, jag ursäktar inte killens agerande heller. Men en sak fel gör ju inte två felaktiga mer
    rätt heller, oavsett vilken sida om lagen man står.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  9. #9
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 129
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av RilleHD666 Visa inlägg
    Det är bara så in i helvete korkat av bägge parter. Tyvärr har jag inget svar på vad man ska göra i sådana situationer.
    Varför stannar man inte bara istället för att försöka köra ifrån polisen,hmm.Men att mc åkaren smäller får han nog ta på sej iaf,han hade alla möjligheter
    att stanna.

  10. #10
    för det första plastmoppe föraren agerande kan man ju orda om men har för mig att polisen inte får riskera andra i en jakt som denna , så den borde blåsts av för länge sedan känns mer som två st poliser som eggade varandra till stordåd

  11. #11
    Nä det där med panik och rädsla köper jag inte. Som sagt han hade fått böter och inget annat. Det är väl bara att inse att man är fast och stanna.

  12. #12
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Det där med att stanna och ta sitt straff är väl de flesta här överens om...
    Men det fungerar inte alltid så... Panik och rädsla menar jag kom senare, när jakten blev tuffare.
    Vem vet, killen har kanske sett filmen från polisbilen, som var en av "bovarna i dramat vid en dödskrasch"...
    Kanske han fick för sig att poliserna (när det gått en tid in i jakten) inte skulle vara så fullt... hmm... polisiära, eftersom
    de förmodligen också vid detta lag är adrenalinstinna. De är ju också människor, som kan reagera på sådant vis i
    vissa situationer.
    Alla reagerar olika.
    I början stannade han nog ej p.g.a. dumhet, men då spelar nog inte fordonet så stor roll. Kunde lika gärna vart en Harley...


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  13. #13
    När man sitter på plasthojen utan kort och dyligt resonerar med inte alltid så vettigt, redan grund idéen med att dra ut och köra utan kort tyder ju på att man kanske inte är fullt mognad och gör dom bästa val.. Det med rädsla och panik stämmer ganska bra, har man väl börjat köra ifrån dom och dom fortsätter hänga på så inbillar man sig hela tiden att det bara blir allvarligare för varje km som går, vilket det ju oxå blir.. Har själv var i den sitsen flera gånger och vet mycket väl att det är oansvarligt, omoget och fruktansvärt dumt.. Med det sagt tycker jag ändå att poliserna som faktiskt gått en utbildning och utför ett yrke borde ha såpass med vett att även om mc-föraren har dåligt med vett och saknar omdömme så ska dom, som är i tjänst och har betalt för att uprätthålla både lag och människors trygghet ta avgörandet att i ett sådant läge släppa jakt med bilen och låta ett sådant brott gå..

  14. #14
    Denna finns utan musik också. På den videon är det ljud inne från polisbilen. Man hör polismännen och man hör ledningscentralen som beordrar poliserna att avbryta vilket dom inte gör. Det gör dom vid ca 6.34 och dom fortsätter ändå jaga honom och är uppe i 213km/h som mest fram tills han kraschar vid 7.33.

    Alltså killen på hojen är väl inte den vassaste pennan som dessutom kunnat stanna när som helst. Men vad kan man säga, ung och dum är väl en bra sammanfattning. Poliserna däremot begår väl tjänstefel som inte lyder befälets order om att avbryta. Men som vanligt finns det dom som tror att livet är en stor k.u.k.mätartävling!

    http://youtu.be/0L_2AOlp5JI

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  15. #15

    F.A.T.C

Liknande ämnen

  1. Däck med vit sida?
    Av rakarör i forum Ram, Fjädring, Bromsar, Hjul, Däck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-03-02, 21:56
  2. Blinkers fungerar inte på höger sida
    Av snad i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-05-17, 21:09
  3. Magnet på 750 sida
    Av depalma i forum Klassiska & Historiska Harley
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-04-13, 13:50
  4. Nyttig sida
    Av ViLa i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-12-25, 10:49
  5. Luft-scoop hö sida, erfarenhet nån?
    Av Kenta Jungver i forum Buell
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-03-15, 13:04

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •