För mig beror det ju på andra faktorer... Men jag hoppas på många, goa mil.
Blir lätt att hålla koll på med... Cykeln är ju i princip ny.
Vägtullarna i Göteborg är snart igång om ett par dagar och det lär bidra till hojkulturen kan jag tänka
1223 mil blev det under 2012, skall bli spännande o se vad 2013 slutar på.
Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190
För mig beror det ju på andra faktorer... Men jag hoppas på många, goa mil.
Blir lätt att hålla koll på med... Cykeln är ju i princip ny.
********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********
Vädret är ju lite avgörande, men blir det en FIN sommar så hoppas jag komma upp i en 2000 mil.
Men hellre kvalitet än kvantitet.
Ligga och köra en massa motorvägsmil ger ju inget så att säga.
Regn ger ju inte heller samma frihetskänsla.
Jag hade en VFR 800 för en del år sen och då blev det 4000 mil en säsong.
Med en HD blir det ju inte så lätt så många mil.
En runda ner om rivieran känns inte så tilltalande med en softail med aphäng.
Man skulle kanske skaffa en andrahoj?
En ZZR1400 för raska europatripper?
Mmmmmm, längtar efter värmen nu....
1500 mil kan väl vara ett mål, 700 mil under 2012 men då var de första 600 övningskörning...Kommer nog att bli betydligt fler när man inte behöver anpassa sig efter någon annan.
Det blev 1320 mil under 2012. Vi hoppas på MINST 1500 nästa år. Gärna ännu mer..;o)..
Fick i hop 300 mil regnade hela sommaren.........
Det är aldrig för sent att ge upp
Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190
Tror det vart drygt 1000mil med båda hojarna samanslaget... Bättre väder = Mer mil
Hoppas på 1000mil 2013...
Det blev 300mil 2012 för att det regnade nästa var enda gång man skulle rulla ut bajken.
En hoj blir aldrig klar.. det känns bara så ibland.
Sommaren 2013 blir min första hojsäsong på 15år så det ska bli intressant att se hur många mil man avverkar, det kan ju inte bli en lika dålig sommar som i fjol.
Har aldrig varit road av långstyrningar i regn & rusk så det blir nog mest buskörning i närområdet.
Den längsta sträcka jag kört med hoj var när jag körde hem till Umeå från Sthlm med en Triumph 650, halva resan hade jag ingen känsel i skrevet (p.g.av vibrationer) och när jag kom hem ställde jag in hojen i garaget. När jag sedan rullade ut den dagen efter för att ta en tur på byn så hörde jag att det plingade till mot garagegolvet och såg en bult ligga på golvet, började titta igenom den gamla Trajan och upptäckte att alla bultarna som höll bakdrevet gängat upp sig.
Jag hade alltså bara haft en djävla tur som tog mig hela vägen hem utan att det lossnat helt, for direkt och köpte längre bultar som gängades igenom baknavet, med låsbrickor, nylockmuttrar på baksidan och loctite i gängorna.
Man lärde sig hålla lite bättre koll på prylarna..
Det ble ca. 3600 miles i fjor.. skulle värt mer,men det ene problemet etter det andre dukket opp og verkstedbesök ble det endel av. Håper at alt er i orden nå,men har ikke prövekjört etter siste verkstedbesök. Regn stopper ikke meg.. jeg bruker vinteren på å forberede meg og smörer inn skinntöyet mitt gang på gang til det er fullstendig mettet med fett og selv om det ble endel mil i regnvär forrige sommer ble jeg ikke våt til huden en eneste gang unntatt litt på föttene fordi jeg var for lat til å ta på meg stövelovertrekkene og kunne også tatt på vanntette sokker. Regntöyet var ikke ute av sadelveskene en eneste gang.
There are drunk riders. There are old riders. There are no old, drunk riders.
Det finns ingen anledning att inte köra en motorcykel för det mesta faktiskt. Låsa bilnycklar i lådan för ett par veckor och bara använda hojen för både långa turer och korta. Prova det Ni kommer bli förvånad över hur snabbt man vänjer sig. Det är ganska enkelt att leva ett 90% Hoj 10% Bil livsstil. Bättre att göra det än att titta på videor från coola road movies från Cali hela tiden med längtan i ögonen..no big deal really
Hele 80-tallet kjörte jeg mc hele vinteren.. En stund også med skidor fra det svenske forsvaret,men med de var det lett å snurre rundt så det var bare en vinter.
Er man godt kledd så går det,men forgasseren frös ofte på dager med höy luftfuktighet,men det verste var saltet. Det tok knekken på skruer og bolter slik at det etter et par vintre ble nesten umulig å lösne noenting og aluminium ble helt svart og sprö. På slutten av 80-tallet gikk jeg fra japansk til Nimbus 1939 modell (Hummelbie) og det var en närmest perfekt vintersykkel. Desverre så sa knärne stopp for å kunne fortsette,men det er få ting som er så oppfriskende som å kjöre hjemmefra 06:30 om morgenen i snövär og kuldegrader.
There are drunk riders. There are old riders. There are no old, drunk riders.
Andra säsongen på Harley i år för min del. Planerar att åka inlandsvägen och sen vidare ner till Skåne. Några dagliga turer till Universitetet lär det också bli. Finns INGET bättre än när man bankat in matriser och annat oanvändbart en hel dag för att ha som belöning att direkt hoppa upp på hojen.
"Varje människa är sin egen lyckas smed"
Hoppas väl köra drygt 1000mil med hojarna , förra säsongen fick la jag ihop 550mil på Night roden 300mil på Buellen
Får väl hoppas på fler än förra årets 750mil
There are no problemsonly solutions
Bokmärken