Har en Softail standard av årsmodel 2006, med luft och buller.
- KN High Flow Kit TC
- Power Commander ST 07
- V&H Big Radius 2-1 ST

Sommaren 2008 så tändes motorlampan och den startade inte alls. Då konstaterade verkstaden som satt dit allt att; Den smäller säkring, map sensorn kortsluten och ECM. Dom byter dessa saker och den går fram till hösten 2011.

Då är det samma fel. Styrdon/ECM trasig. Dom lagar dessa saker och jag kör hojen från verkstaden och till mitt garage. Nu för några veckor sen tog jag ut hojen och körde ca 7 mil, märker inget konstigt. Jag parkerar hojen och går in till en polare, när jag kommer ut och vrider på tändningen så lyser motorlampan och hojen startar inte. Så just nu står den på verkstaden INGEN med samma fel.

Sammanfattningsvis så har jag haft samma fel två gånger tidigare och då har dom endast bytt ut ECM, Map sensor. Det har inte varit något fel med Power commandern, enligt dom. Och enligt meken på den HD verkstad jag anlitat, så ska det räcka med standardinställningar på power commandern.

Frågorna jag ställer nu är

- Är det någon som har eller har haft samma problem som jag?
- Vad är det som gör att ECM boxen pajjar 3 gånger?
- Är det så att man måste bänka hojen för att Power Commandern ska funka optimalt?
- Kan det vara så att Power Commandern gör så att ECM:en pajjar pga att den inte är bänkad. Alltså att det inte räcker med standard inställningar.

Är tacksam för snabba svar.