Jag har haft en del problem med felkoder vid uppstart av min cykel (Fat Bob 2013 med 350 mil på mätaren). Problemet uppenbarar sig bara om man har kört ett tag, stänger av motorn, väntar någon minut och sen startar igen. Stänger man av o startar direkt eller låter den stå någon timme är det aldrig några problem. Det som händer är att då man börjar dra runt motorn med startmotorn stannar den upp precis som att något skulle ta emot eller göra det tungt för startmotorn att dra runt den. När motorn väl startar vilket den gör om man fortsätter hålla inne startknappen tänds den gula fellampan och motorn lägger sig på runt 3000rpm ett tag för att efter efter en stund gå ner till normalt tomgångsvarvtal. Lampan släcks några sekunder efter detta har hänt och cykeln fungerar helt normalt i övrigt. Någon som vet vad detta skulle kunna bero på? Har haft inne den på verkstaden ett par gånger utan att problemet har lösts.

Första gången sade de att det var spjället innan ljuddämparna som kärvade och leade upp det en aning, dock kvarstod problemen. Andra gången jag var förbi hade jag med mig min screaming eagle dosa och de programmerade om mjukvaran i cykeln med den och inaktiverade spjället vilket dock inte hjälpte då problemet fortsatte uppenbara sig ibland. Tredje gången jag var förbi programmerades den om igen och då sade de att felkoden som låg på spjället försvann och att allt borde fungera normalt vilket det dock inte gjorde. Nu är den inne på verkstaden igen. Får hoppas de löser det den här gången men om någon har tips på vad det skulle kunna bero på så hojta gärna till.