Jag är seriöst intresserad av hojen... Om du också är det av att sälja får du gärna ringa mig 0706685472, ledig fram till måndag eftermiddag.
Har inte mer att bidra till ditt problem än det de andra skrivit, jag har bytt på min och det var inga problem, vrid runt och lossa, samma visa igen
Chops Of The Dead
tänk om folk kunde landa och inte gå bananas på en gång...
Trägen vinner!
Äntligen någon som har hajjat hur man meckar en Panna. Bultsax är klart underskattad och borde få en mer framträdande plats verktygslådan. yes!
Precis , vem har tid å vimsa runt problemet hur länge som helst ; - )
Skall dock tillstå att problemet kvarstod tills igår att dom hydraliska lyftarna stod för högt , har gjort fel skulle haft dom i översta läget , spänt ner justeringen på stötstången så man forcerat ut trycket.......
Tog ur hydralerna delade på dom blåste ur oljan satt ihop å titta hittade dom där 4-5 mm jag behövde för att förmodligen kunna plocka ut och även sätta tillbaka mina nu "nya oklippta" stötstänger , lärpengen 395kr det får jag ta
Får tacka för alla inspel , får säkert anledning att återkomma i framtiden
Ps Är det enkelt å justera tändingen (Enkelbrytare) ? Tips någon förutom original mekhandbok ?
Ställa tändningen. Kofotsvarianten.
(ställ brytarna med avståndet av en tändsticksaskplån.) -kompläge på främre, brytare precis skall öppna på nocken med streck. på med bensinkran, tändning på och kicka. Slår den tillbaka på kicken är det för högt, ställ ner tills den slutar slå tillbaka på kicken. Eller tvärtom... (om den är för låg) Starta och kör... spikar den ställ ner lite till. Eller spikar inte ställ upp lite. There you are. Dvs- teknik från 1920 talet, skitblaskig bensin låg komp och glappt överallt. Om du tycker detta låter lite vanskligt kan du alltid göra som det står i verkstadshandboken. Men det förutsätter att du har allt i motorn original, vilket numer är lite unikt.
Bokmärken