Sidan 17 av 18 FörstaFörsta ... 715161718 SistaSista
Resultat 321 till 340 av 354

Ämne: Min mod tråd - Sportster Forty Eight

  1. #321
    Jodå det löste sig fint hehe ska ge mig på styret imon tänkte jag, även köppt plast dipp som ja ska ta på lite krom saker
    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Tack!
    Hur gick det med blinkersen?

  2. #322
    Citat Ursprungligen postat av Victor_48 Visa inlägg
    Jodå det löste sig fint hehe ska ge mig på styret imon tänkte jag, även köppt plast dipp som ja ska ta på lite krom saker

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  3. #323
    Jag tänkte satsa på ett 14" styre. Så här i efterhand, skulle du välja att köpa ett 12" Burly kabelkit till ditt 14" styre? du tror inte det skulle bli för kort?

  4. #324
    Citat Ursprungligen postat av Wenna Visa inlägg
    Jag tänkte satsa på ett 14" styre. Så här i efterhand, skulle du välja att köpa ett 12" Burly kabelkit till ditt 14" styre? du tror inte det skulle bli för kort?
    Yes ett 12" kit till 14" styre blir perfekt! Hade själv beställt 16" styre (14" kit) men dom skickade fel och jag var kåt på att skruva på skiten så jag orkade inte vänta på ett nytt styre. Dock har jag 1" risers så totalt 15" och då finns det ändå massor med extra längd kvar, så gör så som du tänkt dig!

    Vad ska du ha för styre?

    Lycka till!

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  5. #325
    Hej Forty8!
    Grymt snygg hoj du har Har sneglat på den massor av gånger och den ger inspiration i överflöd till vad jag skulle vilja göra med min nightster... om endast de ekonomiska resurserna fanns (har precis köpt hus). Hur mycket arbete ligger det bakom ett byte av styre? Är själv löjligt sugen på att gå från original till ett Biltwell Keystone (som du hade på första bilderna i tråden). Vet du om orginalkablage räcker till det styret eller måste man köpa längre? Keep up the good mods!

  6. #326
    V.I.B salami_harleys avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    108
    Tackad: 12
    Tjena HD-Micke. Hoppar in och svarar på din fråga, no offence Forty 8. Jag har monterat Keystone på min 48 och det fungerar bra med orginalkablage. Köpte för övrigt styret av Forty 8 och är grymt nöjd med körställningen.

  7. #327
    Citat Ursprungligen postat av salami_harley Visa inlägg
    Tjena HD-Micke. Hoppar in och svarar på din fråga, no offence Forty 8. Jag har monterat Keystone på min 48 och det fungerar bra med orginalkablage. Köpte för övrigt styret av Forty 8 och är grymt nöjd med körställningen.
    Tack för svar salami_harley! Grymt... det är väl det svaret jag kommit fram till på andra div forumtrådar också. Beställer från harleybutiken pronto

  8. #328
    Citat Ursprungligen postat av HD-Micke Visa inlägg
    Hej Forty8!
    Grymt snygg hoj du har Har sneglat på den massor av gånger och den ger inspiration i överflöd till vad jag skulle vilja göra med min nightster... om endast de ekonomiska resurserna fanns (har precis köpt hus). Hur mycket arbete ligger det bakom ett byte av styre? Är själv löjligt sugen på att gå från original till ett Biltwell Keystone (som du hade på första bilderna i tråden). Vet du om orginalkablage räcker till det styret eller måste man köpa längre? Keep up the good mods!
    Och här har du en grym video på hur du installerar styret https://www.youtube.com/watch?v=MUaTv_RyKSA
    Hans kanal är för övrigt grym, mycket tips och trix.
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  9. #329
    Citat Ursprungligen postat av revolve Visa inlägg
    Och här har du en grym video på hur du installerar styret https://www.youtube.com/watch?v=MUaTv_RyKSA
    Hans kanal är för övrigt grym, mycket tips och trix.
    Tack som fan revolve!

  10. #330
    Citat Ursprungligen postat av HD-Micke Visa inlägg
    Hej Forty8!
    Grymt snygg hoj du har Har sneglat på den massor av gånger och den ger inspiration i överflöd till vad jag skulle vilja göra med min nightster... om endast de ekonomiska resurserna fanns (har precis köpt hus). Hur mycket arbete ligger det bakom ett byte av styre? Är själv löjligt sugen på att gå från original till ett Biltwell Keystone (som du hade på första bilderna i tråden). Vet du om orginalkablage räcker till det styret eller måste man köpa längre? Keep up the good mods!
    Tackar så mycket! Ser att redan fått svar också

    Mod away!

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av salami_harley Visa inlägg
    Tjena HD-Micke. Hoppar in och svarar på din fråga, no offence Forty 8.
    None taken!

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  11. #331
    Slog på stort igår och tog fram stora plånkan, drog till Biltema och plockade upp deras svindyra avgasbandage Det var dags att byta, hade skavt hål med hälen och det såg lite halvtaskigt ut plus att jag var uttråkad. Får se hur kvalitén är på deras linda, det är utan tvekan den som rykt mest i alla fall! Hur som helst...beige är det nya svart!






    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  12. #332
    Fan va hårt!!

    Ryker den så där bara måste jag ha den!!
    " You can´t drink all day unless you start in the morning.."

  13. #333
    Snygga bilder. Särskilt den där det bolmar. Passar bra med beige tycker ja. Allt kan ju inte va svart. Jag hade Biltemas avgaslinda på min Traja å den funka fint.
    hejåhå!

  14. #334
    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Slog på stort igår och tog fram stora plånkan, drog till Biltema och plockade upp deras svindyra avgasbandage Det var dags att byta, hade skavt hål med hälen och det såg lite halvtaskigt ut plus att jag var uttråkad. Får se hur kvalitén är på deras linda, det är utan tvekan den som rykt mest i alla fall! Hur som helst...beige är det nya svart!





    Bra val. 15m för 300 riksdaler. Ljusnar med tiden och värmen men enligt mig snyggare
    Snygga foton!

  15. Följande användare tackar Mattsson för detta inlägg:

    kapsylen (2016-01-01)

  16. #335
    Så skall kort tas.........................

  17. #336
    Citat Ursprungligen postat av Draken Visa inlägg
    Så skall kort tas.........................
    Tackar, ja en gör så gött en kan!

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Mattsson Visa inlägg
    Bra val. 15m för 300 riksdaler. Ljusnar med tiden och värmen men enligt mig snyggare
    Snygga foton!
    Tackar! Ja 300 är bättre än 700 he he! En polare i garaget har samma på sin bagger och den har blivit vit med tiden plus lite skitig, jävligt snyggt tycker jag! Just nu är den aningen för gul men redan efter första turen hade den börjat blekna. Blekningsprocessen fortsätter idag

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    Snygga bilder. Särskilt den där det bolmar. Passar bra med beige tycker ja. Allt kan ju inte va svart. Jag hade Biltemas avgaslinda på min Traja å den funka fint.
    hejåhå!
    Tackar bryggar'n! Ja det var dags för nåt nytt kände jag!

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av B-Twin Visa inlägg
    Fan va hårt!!

    Ryker den så där bara måste jag ha den!!
    Stenhårt den rykte som en riktig skogsbrand och luktade skunk. Hade med mig hunden i garaget och han stank ordentligt efteråt.

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  18. #337
    Varit rätt dålig på att uppdatera min egna tråd! Men nytt (från i höstas) är iaf gultonad framlampa och borttagna backspeglar från styret, såg ändå bara armbågarna i dom. Hade jag sett mer än mina egna kroppsdelar och vad som faktiskt hade jagat ikapp mig bakifrån så hade man kanske sluppit 3200kr i böter och en regbesiktning á 1000kr! Skit samma! Det var det och livet går vidare...en spegel sitter numera fäst i nedre kronan på vä sida.



    Senast redigerat av Forty8 den 2015-02-22 klockan 01:24.

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  19. #338
    Har du lust att posta någon bild på infästningen av backspegeln?

  20. #339
    Du har fått till en grymt snygg stil på din hoj!
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  21. #340
    Citat Ursprungligen postat av revolve Visa inlägg
    Du har fått till en grymt snygg stil på din hoj!
    Tack så mkt! Hade lite lösa planer på annat stuk men det får vänta (eller utebli helt) då all tid går till mitt andra projekt

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Martin Visa inlägg
    Har du lust att posta någon bild på infästningen av backspegeln?
    Kan se om jag kan skaka fram en bild på det. Saknar bilder på din racer, kan du inte posta nåt så vi får se hur det går för dig med raketkonverteringen!

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

Sidan 17 av 18 FörstaFörsta ... 715161718 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Köpa Sportster forty-eight
    Av statemachine i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-07-15, 23:02
  2. Ny här med en forty-eight
    Av corbijn i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2013-06-27, 11:57
  3. Sportster Forty-Eight sadel och styre
    Av HDRina i forum Köpes
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-05-22, 23:46
  4. Sportster Forty Eight luft och buller
    Av Joakim Ekerfeldt i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2013-05-04, 10:05
  5. Sänka forty-eight
    Av Hardrockhair i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-01-08, 17:42

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •