Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 33 av 33

Ämne: Bikerregler....

  1. #21
    Man kan alltid ringa till en klubb som skall ha fest. Presentera sig och ev polare och fråga om man kan titta förbi. Jag tror mig veta att de flesta klubbar skulle tycka det va ok. Eller köra förbi på en klubb kväll och snacka med gubbarna / gummorna över en kopp kaffe. Jag menar vi snackar om ett kollektiv som gillar att umgås och ha kul. Med hjärtat på rätt ställe och med glimten i ögat får du säkert en kram snarare än en blodig snok.

  2. #22
    Tundra slog huvudet på spiken.. Det krävs inte så mkt för att få en inbjudan. Eller kanske känner man nån som är kompis med klubben. Kompisars kompisar är 99% av fallen okej att ta med sig. (även om det kanske kan vara bra att fråga klubben om det är okej för dom)

    Att nån kommer över på klubben och tar en fika, när man håller på att svära sönder sig över att just den tumnyckeln som man behöver bara råkade ligga i grannens garage just då, är uppskattat. Skicka mail till klubben du är intresserad av. Fler än du tror kommer att svara. Titta på hemsidorna. Många av klubbarna har öppet en dag i veckan under säsongen (inte min och Mackes). Då tittar man förbi och tar en fika liksom...

    Summan av kardemumman. Det krävs inte så mkt att FÅ inbjudan... Men väl på festen så är det nog rätt så vettigt att iaf ha läst reglerna som startade den här tråden ;D

    Om du ger respekt så får du den tillbaka...

  3. #23
    Bra skrivet Zipster, välkommen till forat!!!


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  4. #24
    Hagis
    Guest
    Medhåller förgående talare och varmt välkommen!
    Norrland, jag lyfter mitt glas för dig i alla fall

  5. #25
    Citat Ursprungligen postat av Zipster Visa inlägg
    Tundra slog huvudet på spiken.. Det krävs inte så mkt för att få en inbjudan. Eller kanske känner man nån som är kompis med klubben. Kompisars kompisar är 99% av fallen okej att ta med sig. (även om det kanske kan vara bra att fråga klubben om det är okej för dom)

    Att nån kommer över på klubben och tar en fika, när man håller på att svära sönder sig över att just den tumnyckeln som man behöver bara råkade ligga i grannens garage just då, är uppskattat. Skicka mail till klubben du är intresserad av. Fler än du tror kommer att svara. Titta på hemsidorna. Många av klubbarna har öppet en dag i veckan under säsongen (inte min och Mackes). Då tittar man förbi och tar en fika liksom...

    Summan av kardemumman. Det krävs inte så mkt att FÅ inbjudan... Men väl på festen så är det nog rätt så vettigt att iaf ha läst reglerna som startade den här tråden ;D

    Om du ger respekt så får du den tillbaka...
    Jag håller med Tundra Trotter och Zipster! Välkommen hit Zipster!

  6. #26
    Tack för alla välkomningar =) Har läst ett tag men inte skrivit så mkt...

  7. #27
    Citat Ursprungligen postat av Zipster Visa inlägg
    Tack för alla välkomningar =) Har läst ett tag men inte skrivit så mkt...
    Tjena Zippe...

  8. #28
    V.I.B Elexems avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    211
    Tackad: 0
    Det finns uppskattningsvis mellan 800- 1000 mc klubbar i Svedala. Och många av dessa klubbar har funnits sedan Noaks tid. Fråga! är merparten av dessa klubbar SBM anslutna? Och de klubbar som inte är med vad blir konsekvenserna?

  9. #29
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Från vad jag har sett sedan jag har bott i Sverige ... vatten och olja blanda sig inte.....

  10. #30
    Att var eller inte vara med i SBM . Kan man bara motivera varför så är det såvitt jag vet inga problem. Utbudet till fester kan dock minska drastiskt, samt att man får svara på ibland nog så provocerande frågor. Stay frosty .

  11. #31
    Hagis
    Guest
    Tundra, Jag startar en ny tråd i SBM ämnet!

    SBM frågor tas numera upp här

    http://harleyforum.se/newthread.php?do=newthread&f=16
    Senast redigerat av Hagis den 2011-05-10 klockan 21:01.

  12. #32
    Nu är jag och gräver i en jättegammal tråd men kunde inte låta bli. För mig är inte SBM klubbar nån rökig håla fylld med tatuerade gangsters med stilett och blod på bootsen. För mig är det mer en sorts garanti att ingen kan bilda en klubb med ett ryggmärke liknande mitt, inte kul att dyka upp på en träff med ett eget skapat märke som man lagt ner åtskilliga timmar på bara för att upptäcka att det finns tre andra klubbar med i stort sett samma märke. Det finns säkert en massa andra saker som gör att en del väljer att vara med i SBM också men det betyder inte per automatik att en klubb är "dålig" för att dom valt att vara SBMare.
    Tyvärr finns det dom som går omkring på träffar och frågar om ens märke är "godtjänt" av SBM och sedan har mindre vackra saker att säga om man inte är medlem i densamma. Min klubb är inte med i SBM av den enkla anledningen att det inte är en svensk klubb. Jag tycker att det är upp till varje klubb att besluta om dom vill vara SBMare eller inte utan att det ska tjafsas om det.

  13. #33
    Citat Ursprungligen postat av robbbull Visa inlägg
    Visst skicka den till humor tråden!KRAMS
    Som dom svenst leraret jac er så er det falskstavath TRAMS er på rettstavak

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande ämnen

  1. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-07-06, 00:09
  2. De rika är ute och leker biker....
    Av Fetpöjken i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-04-03, 20:36

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •