Visa visa visa :-D är själv väldigt intresserad utav detta!
Skickat från min GT-I8190N via Tapatalk
Tja!
Jag tänkte att folk kanske är intresserade av att jag beställt ett Hammer Performance 80+hp 1250 Conversion, high torque version till min xl883r 2007.
Portade toppar, nya cylindrar, kolvar, kammar, kopplingsfjäder, m.m.
Det här kommer att bli vinterns projekt och jag ska försöka hålla er uppdaterade om hur det går.
Eftersom jag bor här i Sverige så tog dom toppar dom hade liggandes och portar dom istället för att jag skickar mina.
Vetefan om det blir billigare men känns bättre att få hit allt på en gång...
Dom har hur som helst satt igång att porta topparna.
Deras hemsida är bra och hittills har dom gjort ett gott intryck!
www.hammerperf.com
Visa visa visa :-D är själv väldigt intresserad utav detta!
Skickat från min GT-I8190N via Tapatalk
Banditen01 (2016-05-12)
Spännande, kommer följas! Berätta gärna vad slutnotan går på, kan säkert vara intressant för andra 883-ägare. Vad blir det för kammar? 560, 570?
560 kammar.
Notan för mitt paket går på $2,146.95 inklsive frakt.
Sen tillkommer tullavgift.
Det kostar att ligga på topp
Kul med en motortråd. Bra initiativ!
/Jörgen
Senast redigerat av Jörgen Karlsson den 2015-09-29 klockan 22:31.
Bänkar du i sverige sen eller byter du typ till thundermax ecu o bredbandslambda?
______________
Min Softail Hero PowerTrain FXSTB Steg 3 103"
Kan bara bli bra
Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190
Jag har power vision sen tidigare och jag får med mappar som ska passa. Men planen är att bänka den hos nån kunnig när allt är klart.
Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
______________
Min Softail Hero PowerTrain FXSTB Steg 3 103"
Låter trevligt, använde själv Hammer 560 kammar i mitt senaste budgetbygge och fungerar mycket bra.
Sådär! Nu är topparna klara och betalda. Så nu väntar vi bara på ett litet paket från Amerikat!
Och jag såg visst fel i min offert. Det är 570 kammarna som är beställda.
Jag fick mitt 1250 kit i fredags. Cylindrar och kolvar för 1200 toppar med 72cc förbränningsrum. Nu ska det fräsas upp för 30 gradersvinklen sen blir det en sätesfräsning för bättre flöde runt ventilerna samt injustering av rymden i förbränningsrummet. kolvkit med cylindrar och frakt 6440:- tull och moms 1629:-
Banditen01 (2016-05-12), TCKalle (2015-10-21)
Jag kommer att följa den här tråden med intresse, har precis beställt et 1250 kit från hammer. Inte lika avancerat, tänkte behålla original 883 toppar, är i första hand ute efter mer vrid på låga varv.
Hojen är en -04 så det är förgasare. Har precis monterat en Dynatek DSPT-1 tändmodul för att få rätt tändkurva, och det kan jag rekommendera alla som har en 883 att göra även om man inte har tänkt trimma i övrigt, det blir en otrolig förbättring på gasrespons och jämn motorgång.
Banditen01 (2016-05-12)
Banditen01 (2016-05-12)
Nu har grejerna kommit!!!
Jag ska packa upp och fota lite under helgen så ska ni få se på allt.
importavgiften blev 4051 SEK.
Senast redigerat av Simon13 den 2015-10-30 klockan 17:41.
Jörgen Karlsson (2015-10-31)
Importavgifterna och frakten är den tråkiga delen av att handla från USA... Men, nu vill vi se bilder!
Bättre sent än aldrig!
Här kommer iaf bilder på delarna:
Portad topp
Annan vinkel på toppen
Kolven i cylindern 1250cc med stora kylflänsar som de senare modellerna har.
Kolven är en 30 degree 10:1 piston with reverse dome 63cc chamber.
Jag köpte till tjänsten att dom snidar till alla kolvringar och petar in kolvarna i cylindrarna
Tåligare drev till oljepumpen och ett lås för monteringen av kammarna
kortare stötstänger (-.050)
Verktyg att montera kopplingen med
Kopplingslammeler och 15% hårdare fjäder
Packningssats som heter duga
kammarna 570
Fick även med packningar till kamkåpan och primärkåpan men den bilden vill inte laddas upp...
hehe mohikanen ligger snällt ner i min shoeihjälm...
B-Twin (2015-11-03)
Bokmärken