Resultat 1 till 19 av 19

Ämne: Säkring går

Hybridvisning

FöregÃ¥ende inlägg FöregÃ¥ende inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Jag har samma problem för närvarande. Blinkers, hastighetsmätare, signalhorn samt bakljuset slutar fungera, dock till och från. Vid två tillfällen inträffade felet vid kraftig accerlation. Sitter 4 st automatsäkringar under sadeln. En av dem klickar och slår alltså ifrån.

    Nu måste jag börja felsöka, novis som jag är vet jag varken hur eller var jag ska börja. Vill någon vänlig själ beskriva på en väldigt basic nivå för mig hur jag ska gå till väga är jag ytterst tacksam.

    En annan fråga rörande automatsäkringar.... Blir deras funktion kass med tiden? Önskar det vore så bra.... Att bara byta automatsäkring och bli av med problemet.

    Hojen är en XL 1200 -95

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av Johanl Visa inlägg
    Jag har samma problem för närvarande. Blinkers, hastighetsmätare, signalhorn samt bakljuset slutar fungera, dock till och från. Vid två tillfällen inträffade felet vid kraftig accerlation. Sitter 4 st automatsäkringar under sadeln. En av dem klickar och slår alltså ifrån.

    Nu måste jag börja felsöka, novis som jag är vet jag varken hur eller var jag ska börja. Vill någon vänlig själ beskriva på en väldigt basic nivå för mig hur jag ska gå till väga är jag ytterst tacksam.

    En annan fråga rörande automatsäkringar.... Blir deras funktion kass med tiden? Önskar det vore så bra.... Att bara byta automatsäkring och bli av med problemet.

    Hojen är en XL 1200 -95
    Verkar som nå jordfel. Kolla batterianslutning för oxid o glapp. Även jordflätan.

  3. #3
    Tackar för tipset... Ska kolla detta. Men om det vore det felet, borde det inte bli lite mer "random" besvär då?? Nu är ju felet begränsat till enkom onödiga grejer, dock behöver ju de vara i drift till besiktningen den sista juni.

    Den startar och fungerar som vanligt i övrigt....

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Johanl Visa inlägg
    Tackar för tipset... Ska kolla detta. Men om det vore det felet, borde det inte bli lite mer "random" besvär då?? Nu är ju felet begränsat till enkom onödiga grejer, dock behöver ju de vara i drift till besiktningen den sista juni.

    Den startar och fungerar som vanligt i övrigt....
    Det är vanligt på äldre sportster att anslutningen vibrerar loss pga stumt monterad motor. Är det aldrig åtdraget eller underhållt för oxid och nytt polfett så är det iaf enkel felsökning att börja där. Just att den beter sig så mer vid högt varvtal får mig o tro att anslutningen inte sitter fast ordentligt. Lycka till

  5. #5
    Tackar igen för tipset! Det är värdefullt för mig eftersom jag är grymt novis när det gäller meka och då i synnerhet då det handlar om el.
    Jag skall börja med att hitta alla punkter/kontakter och övriga anslutningar som kan tänkas vara boven i dramat...
    Tack igen!

Liknande ämnen

  1. Säkring går
    Av Chrille i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-08-06, 21:51
  2. ECM Säkring går sönder då och då..
    Av mikey i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-06-14, 11:58
  3. Säkring
    Av FraGGion i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-07-20, 11:06
  4. V-Rod försäkring
    Av Mideskar i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-04-21, 06:47
  5. Säkring?
    Av Night88 i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-19, 21:48

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du fÃ¥r inte posta nya ämnen
  • Du fÃ¥r inte posta svar
  • Du fÃ¥r inte posta bifogade filer
  • Du fÃ¥r inte redigera dina inlägg
  •