Riktigt så står det väl ändå inte.
Alternator: brushes and bearings replaced 289,000
New alternator: 302,000
Clutch: original! No repairs
Drive shaft U-joint: replaced at 179,315 and 411,000.
Fork springs: new ones at 80,000
New Progressive fork tubes: 378,000
Cam chain sprockets, tensioners and guides replaced at 149,000.
Rear shock replaced: 81,000 and 289,000
Rear differential: replaced at 216,000 and 411,000
Steering head bearings: replaced at 378,000.
Men visst, goldwings är slitstarka ingen tvekan om det. Kamkedjesträckarna behöver lite kärlek på en HD och sen skulle man väl kunna tänka sig att kolvringarna slits något mer på en luftkyld maskin. Fördelen är att en HD maskin går att renovera nära på hur många gånger som helst och att det inte är speciellt svårt. Finns en del intressanta trådar angående hållbarhet på amerikanska HD forum och så vida inte folk ljuger är det ganska många som har kört runt 20 000 mil utan större renovering. Själva bottendelen verkar hålla betydligt längre än så innan det är dags för renovering. Men det är som med allt annat mycket beroende på körsätt och skötsel.
Angående att köra långt så finns det förresten en Volvo P1800 med B18 som har gått över 3 miljoner miles (482 000 mil). Mellan första och andra renoveringen kördes den över 320 000 mil. Ganska imponerande även om det sannolikt var lugn körning med mycket motorväg.
http://www.thetruthaboutcars.com/201...on-mile-badge/
http://www.hemmings.com/magazine/hsx...S/3704971.html
Bokmärken