Mmmm.. Bikbandit... dags att byta in din gamla hink mot en X-benare nu va
Japp..det var det!
Thanks for all you comms, i really appreciate it..the bike is lowered with the SAS air ride system,when it is at its lowest the bike wont move anywhere!!! set it like that so when i leave it parked looks a lot better..one thing i noticed with the rsd fender and struts, it sits quite low because its pre drilled,i think a 1" or 2" lowering kit would work fine with it. Will get some more pics when shaun sends my tank pad, also i have a swing arm bag to put on
VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
Mmmm.. Bikbandit... dags att byta in din gamla hink mot en X-benare nu va
VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
Jag sparar .. jag sparar men om det inte händer snart jag vill ge mitt SB den sista ändringen alla Street Bobs förtjänar... ett 200 bakdäck
Jag tittade på den här på i HD Helsingborg men de vill ha 245 tusen
Japp .. de är nu omkring 170-180,000
Här är Helsingborgs 245 tusen dröm maskin http://www.blocket.se/helsingborg/Ha...tm?ca=23_6&w=3
Jag kunde köpa en xbones och göra samma sak för under 200 tusen .. de söker en Suckerrrrrrrrrrrrrrr party
Är det någon som har erfarenhet av att rejka ut springern? 4,5 grader gör väl varken till eller från på väghållningen? Vill tro att den blir stabilare vid krypkörning i köer o sånt jämfört med originalet som är mer lodrät. Rätta mej om jag är ute o cyklar
There are no problemsonly solutions
Nu spekulerar jag bara utifrån det jag har fått sagt till mig! Jag tänker reika min sporre 883 och då hamnar jag på 5-6 grader beroende på hur mycket jag ändrar i bak på hojen! Hade jag inte ändrat så mycket mer än bara sänkt själva sittsen så hade 5 grader varit rekommenderat för att få bättre väghållning, mindre än det hade inte gjort något till det bättre utan risken för försämring hade varit stor!
There are no problemsonly solutions
OM man fortsätter att spekulera (för jag vet inget om detta i praktiken) så borde väl springern vara mer "lodrät", då hjulaxel ligger en bit framför gaffeln, för att få samma rake som en hydraulgaffel.
Och vad gäller de fjädrande egenskaperna hos en springer så borde inte de falla platt men några grader hit eller dit (eller?) utan försprång som försprång när det gäller köregenskaper.
Disclaimer: Sälj inte kåken och sätt pengarna på rött baserat på något jag säger....
...för det kan vara fel.
Bokmärken