Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Gammal sönderplockad motorcykel hittad

Gammal sönderplockad motorcykel hittad

Hej!

Jag har köpt en gammal ödetomt som stått tom i minst 30 år. I denna så hittade jag en fullkomligt sönderplockad motorcykel och av siffror på sidan av motorn/växellåda (42WLC2384) så förstår jag att de är en Harley Davidson WLC från 1942. Att den är hel komplett tvivlar jag på men majoriteten av delarna är nog med, såsom ramen, framgaffel, fälgar, stänkskydd och en balja full med motordelar. Så jag undrar därför om ni har några tips på vad jag ska göra med dessa delar. Som jag förstår kan de vara lite värda också, men jag har överhuvud inget intresse för motorcyklar.

Kan också skicka fler bilder om intresse finnes, Nils
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer IMG20250126105900.jpg  

V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Tackad: 29

Citat Ursprungligen postat av PotatisPojke Visa inlägg
    Hej!

Jag har köpt en gammal ödetomt som stått tom i minst 30 år. I denna så hittade jag en fullkomligt sönderplockad motorcykel och av siffror på sidan av motorn/växellåda (42WLC2384) så förstår jag att de är en Harley Davidson WLC från 1942. Att den är hel komplett tvivlar jag på men majoriteten av delarna är nog med, såsom ramen, framgaffel, fälgar, stänkskydd och en balja full med motordelar. Så jag undrar därför om ni har några tips på vad jag ska göra med dessa delar. Som jag förstår kan de vara lite värda också, men jag har överhuvud inget intresse för motorcyklar.

Kan också skicka fler bilder om intresse finnes, Nils
    Det finns ett par grupper på Facebook, "Harleydelar", "harleydavidson köp och sälj". Lägg ut en annons med bilder på delarna och låt folk buda. Vad det är värt har jag ingen aning om men många annonsörer verkar tro att det finns dom som är beredda att betala vad som helst för gammalt skrot.

Liknande ämnen

1. Gammal Ironhead
    Av Hallba i forum Klassiska & Historiska Harley
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2019-08-17, 22:43
  2. Vad är en motorcykel
    Av stroker49 i forum Off Topic
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-06-23, 04:26
  3. Körkort tung motorcykel
    Av Elexem i forum Off Topic
    Svar: 19